بازدید نوروزی معاون درمان وزیر بهداشت و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان ضیائیان

دکتر ناطقی: در ایام نوروز بخش های ویژه بیمارستان ها با همه ظرفیت فعال هستند

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نخستین روز از فصل بهار، با حضور در بیمارستان ضیائیان، از نحوه خدمت رسانی به بیماران و ظرفیت بخش های ویژه و عادی بازدید کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدرضا سلمانی پزشک مقیم ستاد هدایت بیماران و دکتر علی گنجعلی خان مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها در یک فروردین 1403، تیم بازدیدکننده را همراهی کردند.
درحاشیه این بازدید معاون درمان دانشگاه با تاکید بر تداوم فعالیت بخش های های ویژه در ایام نوروز گفت: در بیمارستان ضیائیان هیچ بخش و تخت ویژه ای تعطیل نشده و مانند روزهای عادی بخش های ویژه فعال است. از بخش های عادی هم حدود 35 تخت کم شده و مابقی تخت ها همانند قبل فعال هستند که این آمار خوبی است.

دکتر ناطقی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای تامین نیاز ای سی یو بیماران گفت: باتوجه به تعداد زیاد  مراجعه کنندگان و بیماران سالمندی که نیاز به بستری در ای سی یو دارند؛ در شهر تهران و بویژه در دانشگاه علوم پزشکی تهران با کمبود تخت های ای سی یو مواجه ایم و به این منظور در بیمارستان ضیائیان با ستاد هدایت هماهنگ شده که درصورت نبود تخت کافی، بیماران به مراکز دیگر منتقل شوند.

معاون درمان دانشگاه با ابراز امیدواری از اینکه بیمارستان های دانشگاه عملکرد قابل قبولی در ایام نوروز داشته باشند افزود: از بسته شدن تخت های بیمارستانی، بیش از حد مجاز جلوگیری کرده ایم و بخش های ویژه تقریبا در همه بیمارستان با ظرفیت قبل، فعال هستند. بخش های عادی هم با ظرفیت بیش از 50 درصد، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. درمانگاه ها در روزهای غیرتعطیل نوروز باز هستند و خدمات پاراکلینیکی و رادیولوژی طبق روال برقرار است.


شاخص های ارزیابی بیمارستان ها در بازدیدهای نوروزی

در ادامه دکتر محمدرضا سلمانی پزشک مقیم ستاد هدایت بیماران، با اشاره به شاخص های مورد توجه در بازدیدهای نوروزی از بیمارستان ها گفت: مهمترین مواردی که در بازدیدها مورد توجه قرار می گیرد بررسی وضعیت اورژانس ها در تعیین تکلیف بیماران، تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس، شمار کادر درمان در ارایه خدمت به بیماران و تعداد تخت های فعال است.

دکتر سلمانی با بیان اینکه انتظار داریم بیمارستان ها تخت های ویژه را کاهش ندهند و تخت های بستری نیز بیش از 50 درصد فعال باشد افزود: درصورتی که بیمارستانی این موارد رعایت نکرده باشد با رئیس بیمارستان هماهنگ می شود که پذیرش بیماران ادامه پیدا کند.

پزشک مقیم ستاد با پیش بینی کاهش تعداد مراجعه کنندگان در ایام نوروز گفت: باتوجه به اینکه در تعطیلات صرفا بیماران اورژانسی به بیمارستان ها مراجعه می کنند طبیعی است که تعداد مراجعه کنندگان کاهش پیدا کند. برای نمونه در اورژانس بیمارستان شریعتی که معمولا حدود 80 نفر بستری می شوند در 29 اسفند 50 بیمار بستری بودند. امیدوارم با کاهش تعداد بیماران فرصتی فراهم شود که همکاران بیمارستان ها بتوانند از این تعطیلات استفاده و خود را برای طول سال آماده کنند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر