نشست صمیمانه دکتر کریمی با روسای بخش‌ها و رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر کریمی: همکاری و حضور همه جانبه اساتید پیشکسوت و باتجربه تداعی گر دوران دفاع مقدس و از برکات بحران کرونا بود

در چهارمین نشست روسای بخش‌ها و رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، رییس دانشگاه با اشاره به حجم کار این مرکز در جریان بحران کرونا و حضور فعالانه و همه جانبه رییس و اساتید آن در مواجهه با مسائل مرتبط با این بیماری، مجتمع بیمارستانی امام خمینی را از سرمایه‌های مهم دانشگاه خواند.

گالری عکس

دریافت فیلم
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، با حضور رئیس دانشگاه چهارمین نشست رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با روسای بخش‌ها و  معاونان مجتمع 7 خرداد 99 در سالن شورای ریاست برگزار شد.

ابراز رضایت رییس دانشگاه از خدمات برجسته بیمارستان امام خمینی در بحران کرونا
در ادامه، دکتر کریمی رئیس دانشگاه، با بیان این که هدفم از حضور در جلسه روسای بخش‌های این مجتمع، اظهار تشکر از زحمات این مجموعه است، گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور روسای بخش‌ها و اساتید توانمند، از افتخارات بزرگ دانشگاه است. این مجتمع در همه رویدادهای  پیش از انقلاب و پس از ان  و حتی زمان جنگ تحمیلی نقش داشت و خدمات ارزنده ای ارایه کرد. چنانچه در بحران کرونا نیز خدمات برجسته ای ارائه داد و یکی از بهترین مراکزی بود که در جریان بحران کرونا خدمت رسانی کرد.
وی جو حاکم بر دانشگاه و نحوه برخورد با بحران کرونا را به دوران دفاع مقدس تشبیه کرد و افزود: به محض اعلام آغاز بحران کرونا، در ستاد دانشگاه جلسه ای فوق العاده با حضور روسای بیمارستان‌ها و اعضای هیات رییسه تشکیل شد و در آن جلسه بیانیه ای صادر شد که 10 بند داشت و نخستین بند آن، بحث حفاظت پرسنل بود. در این میان، عملکرد این مجتمع نشان داد چه در زمینه ایمنی پرسنل و چه در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا بسیار موفق بوده است.
 رئیس دانشگاه ادامه داد: در جریان بحران کرونا، همکاری و حضور همه جانبه اساتید پیشکسوت و باتجربه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، کمک کرد تا بار دیگر دوران دفاع مقدس برای جوانانی که آن دوران را ندیده اند، تکرار شود و این از برکات این بحران بود.
وی با اشاره به گذشت حدود سه ماه از آغاز بحران کرونا و تداوم آن در سطح جامعه گفت: باید با کرونا زندگی کنیم، با آن دوستانه برخورد کنیم و در کنار همه اینها، نکات مثبت و منفی که با خود همراه داشته است را به خاطر بسپاریم و انها را ثبت کنیم.
دکتر کریمی ادامه داد: از جمله نکات مثبت این بحران آن بود که جامعه متوجه شد پابه پای امنیت، سلامت مردم نیز اهمیت دارد. در این میان، توجه به این نکته که به نظام سلامت نگاه درستی شود و جایگاه آن حفظ شود، از مسائل مهمی است که با رفتار و اعمال خودمان می توانیم بر آن تاکید کنیم.
وی با بیان این که ستاد دانشگاه باید از بیمارستان‌ها حمایت کند نه دخالت، گفت: در حد امکان سعی کردیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم هرچند بخشی از آن از محدوده اختیارات دانشگاه خارج است.

سرمایه‌های بیمارستان‌ها و لزوم توجه به حقوق آن‌ها
رئیس دانشگاه، کارکنان و پرسنل بیمارستان‌ها را سرمایه  ارزنده  این مراکز خواند و گفت: سرمایه اصلی هر سازمانی انسان‌ها هستند و شایسته است که در مورد کارکنان به‌جای استفاده از لفظ نیروی انسانی، از اصطلاح سرمایه انسانی استفاده کنیم. در این میان، توجه به حق‌وحقوق آن‌ها وظیفه‌ای است که از سوی مسئولان دانشگاه باید محقق شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، ثبت وقایع بحران کرونا را امری مهم دانست و با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی تیم استودیو شفا، از روند مستندسازی پیشرفت مدیریت کووید ۱۹ و ضبط تجربیات کادر درمانی ابراز رضایت کرد.

مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) الگویی برای انجام فعالیت های بین رشته ای
در بخش دیگری از این جلسه، دکتر صادق نیت رئیس مجتمع با بیان این که مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، برای انجام کارهای چند رشته ای (Multidisciplinary) باید الگو باشد، گفت: امیدوارم در زمینه استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی به روز، همه گروهها فعال باشند. در این میان، یکی از مهمترین مزیت های این مرکز آن است که همه تخصص ها در کنار هم هستند و همین ویژگی آن را از سایر بیمارستان‌ها متمایز می کند.
وی گروه ریه مجتمع را از گروههای تخصصی سرآمد در سطح کشور خواند و گفت: یکایک اساتید این گروه چه در زمینه آموزش، چه در زمینه ارائه خدمات و چه در بحث اخلاق حرفه ای برای دانشجویان و دستیاران این حوزه الگویی تمام عیار هستند. در بحران کرونا نیز شاهد اوج خدمت رسانی گروه ریه  در کنار سایر گروهها بودیم.

حضور دلگرم کننده همه اساتید در جریان بحران کرونا
دکتر صادق نیت با اشاره به حضور دلگرم کننده همه اساتید در جریان بحران کرونا و جو اخلاق مدارانه حاکم بر مجتمع گفت: دراوج این بحران گاه روزانه حدود 700 تا 800 مراجعه کننده به این مجتمع داشتیم و آنچه باعث موفقیت در عملکرد این مرکز شد، در درجه نخست حضور اساتید آن در صف اول مبارزه با کرونا بود.
وی ادامه داد: در جریان بحران کرونا در عرض سه هفته، 25 بخش مختلف را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا آماده کردیم و حضور فعالانه اساتید حتی آنهایی که رشته و گروه تخصصی شان ارتباطی با این بیماری نداشت، در مدیریت این بحران بسیار موثر بود. در این میان جادارد از همکاری دکتر کریمی و مجموعه ستاد دانشگاه تشکر کنیم که با همراهی خود به رفع مشکلات بیمارستان کمک کردند و در مسائلی که نیاز به حمایت داشتیم، ما را تنها نگذاشتند. در آینده نزدیک نیز امیدواریم با پشتیبانی دانشگاه، شاهد افتتاح مهدی کلینیک باشیم.

بازگشت موفق بخش‌های مجتمع به روال عادی فعالیت
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به زحمات همه جانبه کارکنان این مجتمع در بحران کرونا گفت: تا جایی که امکانات و بودجه مرکز اجازه دهد، سعی در جبران این زحمات داشتیم که البته هیچ چیز نمی تواند جبران کننده تلاش های شبانه‌روزی آنها باشد. در جریان بحران کرونا نیز بحث حفاظت فردی پرسنل که حداقل حقوق آن‌ها است، نخستین شعار ما بود که آن را مقدم بر هر اقدام دیگری قرار دادیم.
وی با اشاره به بازگشت موفق بخش‌های مجتمع به روال عادی فعالیت گفت: در دو هفته گذشته ضریب اشغال تخت به حدود 70 تا 75 درصد رسید. این در حالی است که در حال حاضر نیز حدود 90 تخت عادی و 30 تخت ویژه به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد و خدمت رسانی به این بیماران نیز در کنار ارائه خدمت به مراجعه کنندگان عادی ادامه دارد.
دکتر صادق نیت تولید محتوا و انجام کارهای پژوهشی کاربردی را از دیگر دستاوردهای مجتمع در جریان بحران کرونا دانست و در ادامه افزود: در رابطه با تدوین خاطرات روزهای مبارزه با کرونا نیز گروههای مختلف هنری وارد کار شده اند.
در  ادامه جلسه، پس از ارائه گزارش دکتر بشارت رحیمی رییس بخش ریه ازعملکرد این بخش، بر راه‌اندازی و استفاده از دستگاه های جدید برای این بخش  تاکید شد و در ادامه، دکتر علی دهقان معاون درمان مجتمع از تدوین پروتکل و راهنمای اجرایی برای راه‌اندازی سایر تجهیزات پزشکی  مورد نیاز مجتمع  خبر داد.
سپس موضوعات متعددی همچون توجه به تشویق مالی و معنوی پرسنل درگیر کرونا، لزوم تکمیل ثبت داده‌ها و پایگاه داده (Database)، اشاره به جو همدلی و رفاقت اساتید مجتمع در جریان بحران کرونا و داشتن تمهیدات لازم برای حفظ روحیه همکاری برای مواجهه با بحران‌های احتمالی آینده، حضور درخشان نسل جوان در بحران کرونا و اهمیت اعتماد و سپردن مسئولیت‌های بیشتر به آن‌ها، نگارش و تدوین علمی وقایع مجتمع در کنترل بحران کرونا و انتقال آن به نسل آینده  مطرح شد و با اساتید و روسای بخش‌ها در رابطه با این موضوعات بحث و تبادل‌ صورت گرفت.
 توضیح اینکه جلسات روسای بخش های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه اول هر ماه برگزار می شود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *