بازدید مسئولان حوزه سلامت و آموزش پزشکی عتبه امام حسین ع از دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس هیئت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر امام حسین (ع): دانشگاه سبطین در عراق «نام و نشان خاص» به دست آورده است

دکتر العابدی، رئیس هیئت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر امام حسین (ع) و دکتر اللامی، رئیس عراقی دانشگاه سبطین(شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلای معلی) با دکتر حسین قناعتی، رئیس و مسئولان دانشگاه دیدار و در ادامه از پژوهشکده فناوری ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی و مرکز رشد فراورده های دارویی دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی در دیدار چهارشنبه 19 مهر 1402که با حضور مسئولان دانشگاه سبطین، دکتر محمد حسین آیتی و دکتر سید فرشاد علامه به ترتیب معاونان بین الملل و آموزشی دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین برگزار شد، با بیان اینکه طرف عراقی درخواست های زیادی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه مهندسی پزشکی، هوش مصنوعی، فناوری های پزشکی، ایجاد دوره های مختلف  PhD در نظام سلامت، تکمیل دوره های دیگر و اعزام متخصص برای پوشش در بیمارستان های تابعه عتبه حسینی داشتند، جلسه ای به منظور سازماندهی بهتر امور برگزار شد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه در این جلسه درباره ساختار اداری بحث و گفت و گو شد، افزود: قرار شد کارگروهی از جانب دانشگاه و از جانب عتبه حسینی این موارد را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند.
رئیس دانشگاه تجربه مشارکت با طرف عراقی را بی نظیر خواند و گفت: در دانشگاه سبطین مدل های پیشرفته فناوری اطلاعات و آموزش سلامت به کار گرفته شده و حتی دانشجویان عراقی در عرصه سلامت جامعه فعالیت خود را آغاز کرده اند و از سال اول رشته پزشکی در محله و خانواده خودشان طبق دستورالعمل دانشگاه، بیماری های فشار خون و قند افراد را بررسی کردند و متوجه شدند که درصد قابل توجهی از مردم عراق دچار فشار خون و یا دیابت پنهان هستند که این مساله مهمی است.
در حاشیه این نشست دکتر العابدی، رئیس هیئت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر امام حسین (ع) درخصوص هدف این نشست گفت: با توجه به شروع دومین سال تحصیلی دانشگاه سبطین، عملکرد همکاری عتبه حسینی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته را ارزیابی و بازبینی کردیم.
وی با بیان اینکه تجربه خوب سال گذشته، باعث شد هم اکنون دانشگاه سبطین در عراق نام و نشان خاصی داشته باشد و دانشجوهای عراقی علاقه مند هستند که در این دانشگاه تحصیل کنند گفت: از برنامه های عتبه حرم امام حسین (ع) این است که تحصیلات تکمیلی و تخصصی را با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران به برنامه های دانشگاه سبطین اضافه کنیم.  
دکتر العابدی گفت: دلیل اینکه عتبه مقدس حسینی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کرد، توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر علمی بوده است. همچنین با توجه به منابعی که در یک ساله گذشته تدریس شد این برتری برای ما مسجل شد.  
در ادامه دکتر اللامی، رئیس عراقی دانشگاه سبطین با اشاره به سطح بالا و شهرت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قطعا این همکاری مشترک بین عراق و دانشگاه علوم پزشکی تهران، یک جهشی در حوزه سلامت در عراق ایجاد خواهد کرد.  
وی افزود: با توجه به آموزش های نظری و عملی، حضور منظم استادها، ارائه دوره ها و حضور دانشجوها در طول یک سال همه گویای این است که موفقیت دانشگاه علوم پزشکی تهران منحصر به فرد بوده است اما بی شک شکوفایی اهداف نیاز به زمان بیشتری دارد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *