• تاریخ انتشار : 1398/08/21 - 12:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1446
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سومین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی دانشگاه برگزار شد؛ آموزش انواع لید

سومین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی دانشگاه برگزار و مشخصات انواع لید در خبرنویسی به فراگیران آموزش داده شد.

00:00
00:00
دانلود
گالری عکس 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که سه‌شنبه 21 آبان 98 با حضور 50 مسئول روابط عمومي و رابط خبري واحدهاي تحت نظر دانشگاه و خبرنگاران ستاد دانشگاه در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد، مهدی گلپایگانی، سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه سوم این کارگاه با اشاره و یادآوری مفاهیم اساسی در خبرنویسی، ارزش‌های خبری، مروری بر خبرهای رویدادمدار و دیدگاه محور و برجسته‌سازی عناصر در لید، گفت: خبر باید درست، روشن و جامع باشد و این صفات در تمام مراحل تهیه، تنظیم و انتشار آن در نظر گرفته‌شده و مراعات شود.
سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه به انواع لید شامل لید نقلی، قیاسی، متراکم، پرسشی، فهرستی، ساده و عمقی اشاره کرد و به آموزش درست لید در خبرنویسی پرداخت و افزود: اولین کلمات خبر، سلاح ضربتی خبرنگار محسوب می شود. در خبرنویسی باید با قراردادن مهمترین، پرهیجان ترین و گیراترین قسمت خبر در ابتدای آن بر اعتنایی خواننده غلبه کرد و او را مجذوب و شیفته ساخت.
وی با بیان اینکه لید نخستین جملات خبر حاوی خلاصه موضوع اصلی واقعه یا عمل است افزود: در حقیقت لید وسیله ای است که اشتهای خواننده ای را که پس از دیدن تیتر متوجه خبر شده است، بیش از پیش به خواندن خبر ترغیب و او را روانه شرح خبر می کند.
 
 
توضیح اینکه؛ در این جلسه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران روابط عمومی اخبار سایت دانشگاه با مشارکت رابطین خبری واحدها نقد و بررسی شد.
حضور در این کارگاه رایگان است و بر اساس برنامه‌ریزی روابط عمومی دانشگاه تا پایان امسال ماهی یک‌بار کارگاه خبرنویسی ویژه شاغلین روابط عمومی برگزار خواهد شد و دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت هم هست.
خبرنگار: الهام علی
عکس: اسماعیل استاجی

 

  • کد خبر : 94340
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی