شنبه نیکوکاری و بازدید از مرکز کاهش آسیب گذری بهروزان در سال جاری

رئیس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیئت همراه در برنامه شنبه های نیکوکاری از مرکز کاهش آسیب گذری بهروزان شوش بازدید کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، این بازدید که در اولین شنبه نیکوکاری سال 1403 روز شنبه 23 تیر 1403 با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس، دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت دانشگاه، دکتر شهرزاد غیاثوندیان، رئیس دانشکده پرستاری، دکتر سیامند انوری، مدیر بیمارستان بهارلو انجام شد.
در این بازدید ابتدا دکتر قناعتی با مددجویان ملاقات کرد و مسائل و مشکلات مراجعان و مددکاران این مرکز را شنید و مقرر شد در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه مطرح و بررسی شود.
در ادامه زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران به خدمات کاهش آسیب اشاره کرد و گفت: در این مرکز پزشک، روان شناس، بهیار و گروه همسان، خدمات کاهش آسیب را ارائه می دهند. این خدمات که همگی به صورت رایگان به مدد جویان ارائه می شود، شامل برنامه سرنگ و سوزن، برنامه درمان نگهدارنده با متادون، مراقبت از بیماریهای واگیر ( غربالگری سل و ایدز و ... )، واکسیناسیون ( هپاتیت B، و درمان رایگان ) غربالگری ) انجام تست HIV و HCV و بیماریهای مقاربتی)، فراهم کردن شرایط استحمام و در اختیار قرار دادن صابون و شامپو یکبار مصرف و لباس زیر، تهیه پوشاک،است.
وی در ادامه افزود: پذیرایی از مددجویان با یک وعده غذای گرم، خدمات مشاوره و درمان های روان شناختی، آموزش فردی و گروهی، خدمات حمایتی، ارجاع به بیمارستان و مراکز خدمات جامع سلامت برای برخورداری از خدمات بستری، دندانپزشکی، درمان سل و ...، از دیگر خدمات این مرکز است.
در ادامه دکتر عباس مزینانی، مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه گفت: ما 5 مرکز کاهش آسیب تحت پوشش دانشگاه داریم که سه مرکز در محدوده مرکز بهداشت جنوب و یک مرکز در اسلامشهر و مرکز دیگر در شهر ری در حال ارائه خدمت هستند. همچنین این مرکز در محل پاتوق مددجویان و در فضای سبز شهرداری احداث شد و در کانکس اهدایی UNODC و ساختاری که مرکز بهداشت جنوب فراهم کرد در حال خدمت رسانی است.
در پایان ارزو چراغی دبیر اجرایی شنبه های نیکوکاری بر زمینه همکاری بخشهای مختلف دانشگاه برای رفع مشکلات و چالشهای اجتماعی جمعیت تحت پوشش دانشگاه تاکید کرد و گفت: این مباحث موضوع مورد نظر شنبه های نیکوکاری بوده که با همکاری خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران به یاری خداوند اجرا خواهد شد.
مسئولان و همراهان دانشکده پرستاری و مدیر بیمارستان بهارلو و و عاطفه وفایی پور، مسئول فنی مرکز کاهش آسیب گذری بهروزان، سید علی رضوی، رئیس محترم خانه مشارکت مردم در سلامت و توسعه منطقه 11 حضور داشتند
 
 
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر