عضویت مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در شبکه بین المللی مرجع مراکز درمانی بیماری آنژیوادم ارثی (ACARE)

تایید نهایی عضویت مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در شبکه بین المللی مرجع مراکز درمانی بیماری آنژیوادم ارثی ACARE پس از برگزاری جلسه کمیته راهبردی این شبکه، صادر و ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، این مرکز موفق به عضویت در شبکه ACARE شد،شبکه بین المللی مرجع مراکز درمانی بیماری آنژیوادم ارثی ACARE (Angioedema Centers of reference and excellence) یک ابتکار مشترک توسط انجمن GA²LEN و سازمان بین المللی آنژیوادم ارثی(HAEi) برای توسعه و اعتبار بخشی شبکه تعاملی از مراکز  درمانی بیماری آنژیوادم است.

  جلسه‌‌ بررسی عضویت این مرکز در ACARE در 21 آذر ماه 1402 با حضور رئیس و معاون و جمعی از همکاران دست اندرکار در زمینه تشخیص، درمان و پیگیری بیماران آنژیوادم ارثی و دکترKanokvalai Kulthanan  استاد درماتولوژی دانشگاه Mahidol تایلند و رئیس ACARE بیمارستان Siriraj مجارستان، به عنوان داور این جلسه، به صورت آنلاین در بستر Google Meet برگزار شده بود.

 در آن جلسه دکتر محمدرضا فضل اللهی، معاون مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های مرکز پرداخت. این موارد شامل معرفی مرکز، گزارش فعالیت‌های مرکز، معرفی افراد کلیدی، اعتباربخشی‌ها، جلسات گروهی، گایدلاین‌های درمانی، مطالعات بالینی صورت گرفته، الگوریتم درمانی و مشاوره به بیماران، رجیستری آنژیوادم ارثی، آموزش کادر درمان و بیماران و حمایت از بیماران بود.

سپس دکتر پریچهر بحرینی، همکار مرکز در پروژه آنژیوادم ارثی، در خصوص عضویت در HAEi (مرکز بین المللی آنژیوادم ارثی) و گزارش فعالیت های مشترک با این مرکز پرداخت و در ادامه دکتر میلاد میرمقتدایی، پژوهشگر مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، درباره رجیستری آنژیوادم ارثی توضیحاتی را به داور ارائه و تصاویر درمانگاه و پرونده‌های بیماران را به صورت آنلاین ارسال کرد.

 در ادامه دکتر زهرا علیزاده، پژوهشگر مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، در مورد انجام تست‌های ژنتیک مرتبط با تشخیص آنژیوادم ارثی توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان جلسه فوق داور با ابراز خرسندی از کامل بودن توضیحات و مستندات و اعلام کرد که نتیجه بازرسی متعاقباٌ و پس از تایید نهایی ACARE ارسال خواهد شد.

در نهایت پس از تشکیل کمیته راهبردی ACARE تایید نهایی عضویت مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در این شبکه صادر و به آدرس این مرکز ارسال شد.

 

 

 

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي

تصاویر

دکتر زهرا پورپاک دکتر پریچهر بحرینی دکتر آناهیتا رزاقیان دکتر لیلا مرادی دکتر زهرا علیزاده دکتر محمدرضا فضل اللهی دکتر میلاد میرمقتدایی