هم اندیشی خیرین کشور

فعالیت های خیرین در عرصه دانشگاهی ارزشمند و الهی است

در هم اندیشی خیرین کشور، فعالیت های خیرین در عرصه دانشگاهی، ارزشمند و الهی توصیف و برحمایت خیرین و وزارت راه و شهرسازی از خانه های بهداشت و خوابگاه های دانشجویی تاکید شد.

هم اندیشی خیرین کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه نشست یکم آذر 1401 موزه تاریخ علوم پزشکی، دکتر حسین قناعتی در گفتگوی تلفنی، اقدامات خیرین را ارزشمند و الهی دانست و با اشاره به گستره فعالیت های دانشگاه گفت: دانشگاه در حوزه تجهیزات پزشکی و کمک به بیماران نیازمند، خدمات متنوعی را ارایه می دهد.
دکتر قناعتی با اشاره به نقش خیرین در تامین نیازهای دانشگاه گفت: از آنجاکه اغلب بیماران بیمارستان های دانشگاه از شهرستان ها هستند، درحال برنامه ریزی ساخت همراه سرا برای مراجعه کنندگان شهرستانی هستیم که هزینه اقامت در تهران را ندارند.
وی افزود: برخی دانشجویان دانشگاه توان لازم برای زندگی در تهران را ندارند و اگرچه دانشگاه در حدتوان خود به آنان کمک می کند اما لازم است خیرین نیز به این عرصه وارد شوند.
دکتر قناعتی تهیه داروهای گرانقیمت برای بیماران صعب العلاج و توسعه اقدامات پیشگیرانه را از دیگر محورهای مورد نیاز حمایت خیرین دانست و گفت: 75 درصد از هزینه های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می شود از این رو افراد ترجیح می دهند دندان خود را بکشند تا ترمیم کنند بنابراین حضور خیرین در هریک از این عرصه ها می تواند موثر باشد.

فعالیت های بی نظیر علمی دانشگاه و لزوم حمایت خیرین از آن
سپس دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، با اشاره به مشارکت بیش از  50 خیر کشور در این نشست  گفت:  این هم اندیشی با هدف بهره مندی از  ظرفیت خیرین و حمایت های معنوی و مادی آنها در زمینه توسعه زیرساخت ها و دیگر نیازهای دانشگاه  شامل خوابگاه ها و حوزه بهداشت و توسعه زیرساخت موزه تاریخ علوم پزشکی و... برگزار شده است.
معاون توسعه دانشگاه، بخش عمده فعالیت های دانشگاه را در حوزه خدمت رسانی دانست و گفت: 60 درصد از خدماتی که در مرکز طبی کودکان و 40 درصد از خدماتی که در بیمارستان امام خمینی ارایه می شود مربوط به بیماران خارج از تهران است.
وی با اشاره به  اقدامات درمانی بی نظیر دانشگاه در عرصه مرز دانش، شامل پیوند مغزاستخوان، کبد و کلیه، سلول های بنیادی، کارتی سل تراپی و...گفت: در حوزه نانو جزو هشت کشور برتر جهان هستیم و پژوهش دانشگاه در کشور سرامد و در منطقه و جهان شناخته شده است.
دکتر رحیم نیا  تقویت زیرساخت های موجود را موجب ارتقا فعالیت های دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه در حوزه بهداشت، مناطقی را تحت پوشش دارد که جز شاخص های مناطق محروم است و باوجود محدودیت ها، از حرکت باز نایستاده و  بسیاری  از اقدامات آن غرور افرین است.

جایگاه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی تهران و هم افزایی حمایت از آن
در ادامه دکتر علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، با ابراز امیدواری از اینکه با هم افزایی دستگاه های اجرایی و خیرین، نیازهای کشور تامین شود؛ به جایگاه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور اشاره کرد و گفت: خدمات این دانشگاه مورد نیاز کشور است و با حمایت از این اقدمات، خدمات مطلوبی به جامعه ارایه می شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع دانشگاه گفت: حوزه راه و شهر سازی، زیرساخت های لازم را برای خدمات مورد نیاز سلامت کشور در شهرهای جدید فراهم می آورد و با دانشگاه علوم پزشکی تهران در ایجاد این ظرفیت ها  همکاری می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، پزشکان را فرماندهان سلامت کشور دانست و گفت: لازم است کمبودهای مربوط به زیرساخت فضای فیزیکی و امکانات درمانی را برطرف کنیم تا پزشکان ماموریت مهم خدمت رسانی به هموطنان را با کیفیت بیشتری به انجام رسانند.  
دکتر جعفری از حمایت وزارت راه و شهرسازی در توسعه خانه های بهداشت خبر داد و گفت: خانه های بهداشت، از جمله مراکزی است که در شهرهای جدید پیگیری می شود و  آمادگی داریم زمین های لازم را در اختیار دانشگاه قرار دهیم تا با مدیریت در ساخت آن، مجموعه استانداردی ایجاد شود.  
وی با اشاره به اجرای طرح خانه پزشک گفت: برای پزشکانی که در خانه های بهداشت خدمت رسانی می کنند نیز طرح خانه پزشک را اجرا می کنیم که مشکلی از نظر محل اسکان نداشته باشند.

تاکید بر حمایت بیشتر از مناطق محروم و خدمات دانشگاه در این مناطق
توضیح اینکه در این نشست، دکتر محمدحسن نامی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت، کار خیرین را بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: باتوجه به وسعت یک میلیون و 873 هزار و 959 کیلومتر مربع کشور، جمعیت بسیاری در پیرامون شهرها به عنوان جمعیت حاشیه نشین زندگی می کنند که برای بهبود شرایط آنان به حمایت خیرین نیاز است.
دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه، با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه در کنار افتخارات علمی و پژوهشی آن در کشور گفت: حدود سه میلیون نفر از جمعیت مناطق محروم شهر تهران تحت پوشش این دانشگاه هستند که بخشی از خدمات مورد نیاز خود را از خانه های بهداشت دریافت می کنند این درحالی است که 87 درصد از املاک بهداشتی دانشگاه استیجاری است و درحال برنامه ریزی برای ساماندهی این املاک هستیم.
دکتر زهرا حسینی تبار مدیر خیرین سلامت و سازمان های مردم نهاد دانشگاه، نیز با خیرمقدم به خیرین، به تسری فرهنگ نوع دوستی و نیکوکاری در همه حوزه ها بویژه نظام سلامت اشاره کرد و گفت: اقدامات خیرین در بخش های عمرانی، تجهیزاتی، دارویی و پیشگیری و درمان زبان زد است و این تلاش، در کنار فعالیت های پزشکان، دستاوردهای چشمگیری را رقم زده است.
احمد هوشنگی عضو هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت، نیز بر ضرورت همکاری بیشتر خیرین و دستگاه های اجرای تاکید کرد و این جلسه را فرصتی برای تسهیل فعالیت های خیرین دانست. 

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

گالری عکس مرتبط

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *