• تاریخ انتشار : 1401/03/30 - 10:52
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 540
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم یادبود دکتر عباس شفیعی و دکتر غلامرضا امین برگزار شد

مراسم یادبود دکتر عباس شفیعی و دکتر غلامرضا امین با حضور دکتر نیکزاد عیسی زاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمجید سیدقریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان، کارکنان، دانشجویان و ارادتمندان و خانواده این بزرگواران در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم گرامیداشت دکتر غلامرضا امین و ششمین سالگرد دکتر عباس شفیعی  که 29 خرداد 1401 در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر نیکزاد عیسی زاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری دردانشگاه‌ها در بیان صفات شخصیتی این دو استاد ارزشمند گفت: یکی از مفاهیمی که قرآن کریم وقتی به صاحبان اندیشه می‌رسد آن را به کار می‌گیرد واژه بزرگ حکمت است که خداوند این واژه را اول برای خود به کار می‌برد و سپس به تعبیری در تجلی همین وصف برای انسان‌ها می‌داند و اگر انسان اراده کند وارد وادی حکمت شود خداوند نیز آن عنایات خود را شامل حال انسان می‌کند و حکیم سرآمدی می‌شود.

وی افزود: ویژگی برجسته این استادان این است که این‌ها در طول زندگی خود به‌اندازه ظرفیت و توان و تلاش خود توانستند آن مفهوم حکمیت را در شخصیت خود پرورش دهند.

وی همچنین از صفات برجسته این استادان را تاکید به نماز اول وقت، فهم در رفتار و پایبندی به اصول دینی و دعوت به حکمت خواند و با اشاره به خاطراتی از این دو استاد افزود: جای این دو استاد خالی است امیدواریم با رویش‌هایی که در دانشگاه داریم، دانشجویان برجسته اهل مراقبت و متدین جایگزین این استادان بزرگ ما شوند و خدا را شاکریم از برخورداری استادان بزرگی که این درخت پرثمر و تنومند دانشگاه علوم پزشکی تهران از وجود این استادان ارزشمند بهره‌مند است.

در ادامه، دکتر سید حمید خوئی، رئیس مرکز رشد فناوری‌ فراورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تفاوت انسان با دیگر مخلوقات خداوند اشاره کرد و گفت: همه مخلوقات همان گونه زاده می‌شوند که باید باشند اما انسان تنها استثنایی است که بالقوه به دنیا می‌آید تا تبدیل به انسان بالفعل شود و کمالات انسانی را در خود به فعلیت برساند و این مجموعه‌ از شاخص‌ها که او را از حیوانات متمایز می‌کند همان انسانیت یا آدمیت است.

رئیس مرکز رشد فناوری‌ فراورده‌های دارویی افزود: خداوند در قرآن سوره مومنون بر آفرینش خود تبریک گفته و انسان را اشرف مخلوقات می نامد. همچنین سه عنصر اصلی که در حیات انسان کمک می‌کند که انسان شاخص های انسانیت را در خود به فعلیت برساند عقل و علم و دین است که بستر کمالات را برای انسان فراهم می کند.

وی از مهم‌ترین صفات استاد امین و استاد شفیعی را تدریس علم آمیخته با دین به دانشجویان عنوان کرد و افزود: این دو استاد در مهد علم دانشجویان را دعوت به توحید و خداشناسی می‌کردند و  علم را برای خودآگاهی و خودآگاهی به کار می‌بردند.

توضیح اینکه، محمود اشتیاقی در این مراسم مداحی کرد.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 214208
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *