بازدید نوروزی دو عضو هیئت رئیسه دانشگاه از مجتمع بیمارستانی یاس

معاون بین‌الملل دانشگاه: توجه و استفاده از فرصت برخط بودن در بستر مجازی مهمترین عامل توسعه بین المللی سازی دانشگاه است

معاون بین الملل و مدیر حراست دانشگاه از اورژانس، اتاق عمل و بخش زایمان بیمارستان یاس بازدید و با استادان و کارکنان این مرکز دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوشنبه ۲ فروردین 1400، دکتر رامین کردی معاون بین‌الملل و دکتر سید احمد رضایی مدیر حراست دانشگاه به همراه دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران (پزشک ستاد هدایت) در بازدید از بخش‌های اورژانس، اتاق عمل و زایمان بیمارستان یاس ضمن تبریک سال نو با چند تن از اساتید و کارکنان این مرکز گفت‌وگو کردند.

در حاشیه این بازدید، دکتر کردی با اشاره به همکاری مشترک معاونت‌های بین‌الملل و درمان دانشگاه در ایجاد درگاه اینترنتی برای پذیرش بیماران بین‌الملل تصریح کرد: از مهم‌ترین مشکلات ما در بحث گردشگری سلامت، نداشتن استاندارد مناسب برای پذیرش و پیگیری بیماران بین‌المللی (follow up) توسط درمانگرانشان بود. نتایج این تعامل مشترک بسیاری از چالش‌های دانشگاه را در توسعه صنعت گردشگری سلامت رفع خواهد کرد.

وی بین‌المللی سازی را فرصت بسیار خوبی برای دانشگاه خواند و افزود: باید وقت بیشتری در این حوزه بگذاریم. با توجه به توسعه فضای مجازی و اینترنت طی سی سال گذشته، آموزش، پژوهش و حتی health tourism در جهان پیشرفت خوبی داشت ولی متأسفانه درکشور ما به دلیل محدودیت‌ها این موضوع کمی مغفول مانده بود. پاندمی کرونا فرصت خوبی شد تا عقب‌ماندگی خود را در این حیطه به میزان خوبی جبران کنیم. خوشبختانه توانستیم در سال گذشته ۷ کنگره بین‌المللی را با حدود یک هزار تا دو هزار شرکت‌کننده که ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان و حدود ۲۵ درصد سخنرانان آنها خارجی بودند برگزار کنیم که بسیار قابل‌توجه است. همچنین دوره‌های آموزشی کاملاً آنلاین در مقطع ارشد و دکتری برگزار کردیم. امیدوارم در سال‌های پیش رو در کنار گسترش فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه در آموزش و پژوهش، توسعه خوبی را در عرصه جذب بیماران خارجی نیز شاهد باشیم.

در ادامه دکتر رضایی ضمن تشکر بابت حضور فعال همکاران بیمارستان‌ها در ایام تعطیلات نوروز در بحث فرهنگ‌سازی و ترویج اخلاق حرفه‌ای در مجموعه دانشگاه گفت: اخلاق حرفه‌ای در پزشکی یک علم است و همکاران در سنوات تحصیلی خود، آن را به میزان کافی آموزش‌دیده‌اند. به اعتقاد من آن چه در این حیطه باید ساری و جاری شود بحث ترویج فرهنگ اخلاق حرفه‌ای است که باید با تمرین‌هایی از طریق گروه‌های تخصصی در واحدها جا بیافتد. قطعاً بحث اخلاق حرفه‌ای مقطعی نیست و نیاز به استمرار دارد. اقدامات خوبی هم در سال‌های اخیر همچون معرفی به بیمار و سایر شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای در بیمارستان‌ها انجام شده که تداوم آن به فرهنگ‌سازی در این حوزه کمک خواهد کرد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *