موزه ملی تاریخ پزشکی میزبان نشست مشترک مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران

در نشست مشترک مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان ها که در موزه ملی تاریخ پزشکی برگزار شد، پیشنهادها، چالش ها و دغدغه های مدیران، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، در این نشست که روز سه شنبه 16 آبان 1402 در موزه ملی تاریخ پزشکی برگزار شد، برگزاری این جلسات را موجب نزدیکی دیدگاه های مدیران محیطی و ستادی خواند و گفت: از این پس ماهانه جلساتی برای تبادل نظر خواهیم داشت تا بتوانیم نظرات را به یکدیگر نزدیک کنیم.
وی خواستار همفکری، هم افزایی و ایده پردازی در این جلسات شد و تاکید کرد: در نظر داریم تا در این نشست ها از طریق همفکری، رویکردهای یکپارچه ای را اتخاذ و اجرایی کنیم. جای این جلسات بسیار خالی بود و این فرصت می تواند دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیک کند.
دکتر رحیم نیا، ضمن قدردانی از زحمات مهندس سرپرست گفت: ایشان در مدتی که مسئولیت دفتر فنی را برعهده داشتند با مدیریت خود کارها را بسیار خوب پیش بردند. از مهندس مکری نیز برای قبول زحمت قدردانی می کنم و از مدیران بیمارستانی می خواهم تا چالش های خود را با رویکردهای عمرانی بیمارستان ها مطرح کنند.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، با اشاره به افزایش اختیارات مدیران گفت: شما مدیران با تجربه ای هستید اما مراقب باشید تا این افزایش اختیارات چالش و شبهه ای برای شما ایجاد نکند.

یکسان سازی سیاست ها
دکتر مسعود رفعتی، مدیر نظارت و امور عمومی معاونت توسعه، ضمن توضیح سامانه سمفاد گفت: در حال ساماندهی همه قراردادها و یکسان سازی آنها هستیم. همچنین عدم هم خوانی ها را رصد و اصلاح می کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه توزیع غذای کارکنان، بیماران و همراهان، وحدت رویه در دانشگاه وجود ندارد گفت: این مسئله نیاز به تحلیل سیاست های درون بیمارستانی دارد چرا که شرایط بیمارستان ها با یکدیگر متفاوت است.
دکتر رفعتی افزود: به نظر می رسد باید جلسات کارشناسی مشترکی با مدیران بیمارستان ها برگزار و سیاست هایمان را یکدست کنیم تا بتوانیم تا پایان سال در هر بیمارستان میزان پرس غذا را 5 درصد کاهش دهیم.

افزایش اختیارات عمرانی مدیران
مهندس بهزاد مکری، مشاور اجرایی و مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه، با بیان اینکه حضور مدیران منطقه ای، نتایج مثبتی در برداشت، خاطر نشان کرد: حضور مدیران منطقه ای کمک کرد تا سرعت کارها قدری بالاتر رود. مدیران منطقه ای به عنوان مدیر دفتر فنی واحد منصوب می شوند.
وی از افزایش اختیارات عمرانی مدیران بیمارستانی خبر داد و گفت: اختیار 50 درصد معاملات متوسط (یک پروژه تا سقف 725 میلیون تومان) به مدیران بیمارستانی واگذار می شود، به شرط آنکه حتما تایید مدیران منطقه را داشته باشند. همچنین هر گونه عزل و نصب مسئولان فنی زیر نظر مدیر بیمرستان و با هماهنگی ستاد انجام می شود.
مهندس مکری در پایان بر ضرورت پیگیری استانداردسازی آسانسورها و اطفای حریق بیمارستان ها تاکید کرد.

هشدارهای بودجه را جدی بگیرید
دکتر کامبیز مرادزاده، مدیر بودجه و برنامه ریزی منابع دانشگاه نیز با بیان دغدغه های مالی در واحدها گفت: یکی از وظایف بودجه برقراری سیستم آلارم و هشدار به واحدها است و این هشدار باید در مرحله ای انجام شود که امکان تغییر رفتار در واحدها وجود داشته باشد.

قراردادهای معتبر ببندید
در ادامه مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه، نیز شکست و خرد کردن معامله را چالشی برای واحدها خواند و گفت: در معاملات و قراردادها دقت نمایید تا مشکلی از این جهت برای شما ایجاد نشود.
وی همچنین بر ضرورت اخذ تضمین معتبر برای تجهیزات در بخش برون سپاری تاکید کرد.

بازدید از موزه ملی تاریخ پزشکی
در حاشیه این نشست، جلسه هماهنگی در خصوص پروژه های مشترک میان دانشگاه و قرارگاه خاتم برگزار شد و مهندس محمدی مدیرعامل موسسه نوین ابنیه به همراه مهندس ابدالی، جانشین مدیرعامل و مهندس محمدی مدیر پروژه های موسسه نوین ابنیه قرارگاه خاتم از موزه ملی تاریخ علوم پزشکی بازدید کردند.

 

 

 

 سرور  جابر قادری
تهیه کننده:

سرور جابر قادری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *