نشست مسئولان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با معاون آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه

در جلسه هم اندیشی مسئولان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و معاون آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه بر لزوم سرعت بخشی فرآیند انتقال اطلاعات تشخیصی بیماران به پزشکان مربوطه از طریق یکپارچگی سیستم بیمارستانی با پکس تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه 3 آذر 1400 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سید حسن هاشمی رئیس مرکز تصویربرداری، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر نوید مقدم مدیر فناوری اطلاعات، اعظم علیپور رئیس امور عمومی مرکز تصویربرداری و مهندس علی تبار کارشناس آی تی مجتمع و مهندس کوروش محسنی معاون آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با هدف بررسی چالش ها و رفع مشکلات زیرساخت فناوری اطلاعات و پشتیبانی آن از اپلیکیشن‌های جدید برای یکپارچگی سیستم های اطلاعاتی بیمارستانی (HIS) با سامانه پکس(PACS) در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.

توضیح این که پکس یکی از تکنولوژی های مدرن در صنعت تصویربرداری پزشکی است. سیستم پکس می‎‌تواند به صورت شبکه محلی و یا پلتفرم ابری (Cloud) اقدام به ذخیره سازی اطلاعات کند تا پزشکان، در هر زمان و هر مکان، بتوانند مشکل بیمار را تشخیص داده و درمان را آغاز کنند. با توجه به حجم بالای مراجعات به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و اهمیت سرعت بخشی در ارائه خدمات تشخیصی درمانی به بیماران، ضروری است که این روند به صورت دیجیتال و در کمترین زمان ممکن قابل انجام باشد.

خبرنگار: نجمه باهو 

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *