همکاری سه‌جانبه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال‌احمر و دانشکده بهداشت

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: دكتر اكبري ساري گفت دانشكده بهداشت اولين مركز علمي در ايران است كه دوره‌هاي PhD و MPH سلامت در بلايا و فوريت‌ها را در سطح دانشگاهي آغاز كرده است.

دوره آموزشي بين‌المللي بهداشت اضطراري براي جمعيت‌هاي بزرگ H.E.L.P، با مشاركت كميته بين‌المللي صليب سرخ، جمعيت هلال‌احمر و دپارتمان سلامت در حوادث و بلاياي دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران، از 23 شهريور به مدت 2 هفته در سالن نوفل‌لوشاتو هتل استقلال به زبان انگليسي برگزار مي‌شود.
 در اين دوره 32 شركت‌كننده از كشورهاي سنگاپور، نيوزلند، اوگاندا و ايران حضور دارند. اين دوره تاكنون در چند كشور ازجمله قطر، چين، كنيا، كوبا، ژنو، كانادا، آمريكا و ژاپن برگزارشده است و ايران براي اولين بار ميزبان اين دوره بين‌المللي است.
جلسه افتتاحيه دوره با حضور دكتر پل بوويه، مشاور ارشد پزشكي كميته بين‌المللي صليب سرخ، دكتر اكبري ساري رياست دانشكده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي تهران، دكتر اردلان، مدير گروه سلامت در حوادث و بلايا و اساتيد دوره (از صليب سرخ، هلال‌احمر و دانشكده بهداشت) برگزار شد.
دكتر اكبري ساري در مراسم افتتاحيه ضمن خوشامدگويي به همه شركت‌كنندگان و اساتيد و مهمانان دوره، از برگزاري اين دوره در ايران و به ويژه همكاري و مشاركت فعال دانشكده بهداشت ابزار خرسندي كرد و در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهميت بلايا در ايران و بلاخيز بودن كشور ايران، برگزاري اين دوره و استفاده از تجربيات اساتيد و مشاوران جهاني جناب آقاي پل بوويه را فرصت مغتنمي براي ارائه و تبادل تجربيات خواند.
وي در ادامه به برخي از فعاليت‌هاي دانشكده بهداشت درزمينه مديريت و كاهش خطر بلايا اشاره كرد وگفت دانشكده بهداشت اولين مركز علمي در ايران است كه آموزش اين مباحث را در سطح دانشگاه به شكل دوره‌هاي PhD و MPH سلامت در بلايا و فوريت‌ها شروع كرده است.
توضيح اينكه در اين دوره برخي از مباحث توسط اساتيد دانشكده بهداشت و دانشجويان دكتراي سلامت در بلايا با موضوع تغذيه (دكتر حسين زاده)، كنترل بيماري‌هاي منتقله از ناقلين (دكتر وطن‌دوست و دكتر حنفي)، اپيدميولوژي بلايا (دكتر اردلان و دكتر احمدنژاد)، اخلاق در بلايا (دكتر قنبري)، مديريت پناهگاه (دكتر شريفي) و گروه‌هاي آسيب‌پذير (دكتر خانكه) ارائه خواهد شد.
خبر: نيرومند رومياني

 

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم