پایش روند اجرای مطالعات بایوبانک های مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نمایندگان مدیریت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن پایش عملکرد بایوبانک های مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، از آزمایشگاه های این مرکز بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت های این بایوبانک ها آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، در راستای پایش روند اجرای مطالعات بایوبانک های دانشگاه، روز چهارشنبه 22 شهریور 1402جلسه ای با حضور: دکتر فرزانه شیری، دکتر وحید حق پناه، دکتر فریبا اصغری، دکتر آذین نحوی جو و لیلا سرافراز نمایندگان مدیریت تحقیقات و فناوری دانشگاه و دکتر زهرا پورپاک و دکتر محمد رضا فضل الهی، رئیس و معاون مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، دکتر مریم نوری زاده، مسئول بانک HLA، دکتر راهله شکوهی، مسئول بانک سرم بیماران آلرژی غذایی، دکتر زهرا علیزاده و  دکتر محسن بدل زاده، مسئولان آزمایشگاه ژنتیک، شقایق تاجیک، مسئول بانک DNA و سلول، الهام فیض آبادی، کارشناس ارشد ایمونولوژی و مریم حسینی، کارشناس جلسه،  در سالن دکتر فرهودی این مرکز برگزار شد.

در این جلسه تاجیک، در مورد بایوبانک های سلول و DNA  و بانک سرم و خلاصه ای از ضرورت ایجاد طرح بیان کرد که نمایندگان دانشگاه نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بایوبانکها اعلام کردند.

همچنین دکتر نوری زاده توضیحاتی در مورد بانک HLA مرکز  و عضویت این مرکز در شبکه کشوری و شبکه بین المللی بیان کرد که اعلام شد به علت اینکه نمونه های این بانک به مدت طولانی نگهداری نمی شود، نمی توان آن را بایوبانک محسوب کرد.

در ادامه نمایندگان دانشگاه از آزمایشگاه های مرکز بازدید کرده و از نزدیک با نحوه نگهداری نمونه های بایوبانک ها آشنا شده و پیشنهادات خود را مبنی بر چگونگی ارتقا بایوبانک های فوق ارائه دادند که با استقبال همکاران این مرکز روبرو شد.    

 

 

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *