پایش و ارزیابی استقرار و نحوه اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر چهاردانگه

اعضا کمیته ملی پایش و نظارت قرارگاه کشوری سلامت خانواده وزارت بهداشت در راستای اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر چهاردانگه از این منطقه بازدید کردند.

  به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این  پایش که یکشنبه 28 آبان 1402 با حضور دکتر بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر، دکتر عظیمی،کارشناس معاونت بهداشت و جهانگیری، کارشناس معاونت درمان ، از نحوه ی اجرای برنامه ی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر چهاردانگه در حال انجام است بازدید کرده و دکتر سعید تاملی، معاون فنی معاونت بهداشت؛ دکتر جمشید معتمد، مدیرگروه مدیریت شبکه به همراه تیم فوق در این ارزیابی حضور داشتند.

زهرا ربیعی، کارشناس مسئول واحد گسترش شبکه در جلسه ای که با حضور تیم پایش وزارتی برگزار شد گزارش عملکرد شبکه بهداشت در برنامه سلامت خانواده را ارائه داد و در ادامه شرکت کنندگان در جلسه به بررسی اقدامات انجام شده مطابق با چک لیست نظارتی مربوطه پرداختند.

در بخش دیگری از جلسه دکتر معتمد گزارشی از اقدامات انجام شده در سطح معاونت بهداشت در برنامه سلامت خانواده را ارائه داد و دکتر علیرضا عباسی، مدیر شبکه بهداشت شهرستان مشکلات و چالش های مرتبط با اجرای برنامه سلامت خانواده در شهرستان اسلامشهر را بیان کرد.

دکتر تاملی در پایان جلسه به جمع بندی از موضوعات و گزارشات مطرح شده پرداخت و نکاتی را که در موفقیت برنامه سلامت خانواده باید مدنظر قرار گرفته شود را بیان کرد.

تیم پایش وزاتی با حضور در پایگاه های غیرضمیمه شماره 3 و شماره 4 چهاردانگه و همچنین مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه نحوه فعالیت و ارائه خدمت در برنامه سلامت خانواده را بررسی کردند.

در پایان دکتر عشرتی، سرپرست تیم پایش وزارتی ضمن تشکر از مدیرشبکه بهداشت و درمان و کارکنان تحت پوشش بازدید با توجه انجام پایش فرآیند ارجاع از سطح مراقب سلامت تا پزشک مرکز خدمات جامع سلامت و همچنین ارزیابی خدمات از پزشک تا بیمارستان، از اقدامات انجام شده در برنامه سلامت خانواده در شهرستان اسلامشهر و شهر چهاردانگه اعلام رضایت کرد.

 

کبرا قلی زاده
تهیه کننده:

کبرا قلی زاده

تصاویر