کارگاه آموزش « آنفولانزا، باورها و مستندات» در مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی برگزار شد

کلینیک مراقبت های دارو درمانی (فارماکوتراپی) و مرکز دارو پزشکی داروخانه 13 آبان، کارگاه آموزشی در راستای «اصلاح باورهای نادرست در بیماری آنفولانزا و نقش آن در ابتلاء گروه های پرخطر» برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی، نظر به اولویت پیشگیری بر درمان و با توجه به افزایش میزان ابتلاء به بیماری آنفولانزا در سال 98، کارگاه آموزشی در این خصوص با همکاری مرکز داروپزشکی و کلینیک مراقبت های دارودرمانی داروخانه 13 آبان، سه شنبه 26 آذر ۹۸ با حضور بیش از 75 دانش آموخته مقطع دکترای رشته داروسازی، تعدادی از مدیران، دستیاران داروسازی بالینی و دانشجویان داروسازی شاغل و کارآموز در مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی سطح شهر تهران، در سالن گردهمایی مجموعه تشکیل شد.
در ابتدا دکتر مژگان مشایخی، مدیر مرکز داروپزشکی داروخانه 13 آبان، با توجه به اهمیت جایگاه داروسازان در انتقال دانش به بیماران، مراجعین و سطوح مختلف جامعه، به لزوم آموزش مستمر در به روز نگه داشتن دانش داروسازان و دانشجویان داروسازی تاکید کرد.
در ادامه دکتر الهام حدیدی متخصص داروسازی بالینی و مدیر مرکز مراقبت های دارو درمانی مجموعه داروخانه ها، علاوه برارائه تاریخچه ،  آمار، بخشی از تجربیات سایر کشورهای پیشرو در امر واکسیناسیون آنفولانزا در کادر درمان، به نکات مهمی در خصوص اهمیت اطلاع رسانی و اقدام صحیح وبه موقع در پیشگیری از بیماری وآسیب های ناشی از آن، اشاره کرد.
سپس دکتر بیتا شهرامی و دکتر نسترن کردجزی، متخصص و دستیار داروسازی بالینی ، مستندات و آماری جامع در خصوص بیماری آنفوالانزا و عوارض آن، روش های انتقال، مدت و نحوه درمان، سوالات متداول و .... عنوان کردند. 
در پایان دکتر حمید رضا اصلانی متخصص داروسازی بالینی، جلسه را با طرح  باورهای غلط متداول درجامعه و کادر درمان درمواجهه با این بیماری وارائه  پاسخ های علمی به این باورها پایان داد.
توضیح اینکه  شماره  تماس (82101) به عنوان پل ارتباطی مرکز دارو پزشکی داروخانه 13 آبان همه روزه به جز ایام تعطیل آماده پاسخ گویی به همه هموطنان وکادر درمان در سراسر کشور است.  
کلینیک دارو درمانی داروخانه 13 آبان نیز، از سال 91 ،خدمات تخصصی خود را به صورت رایگان توسط دستیاران و متخصصین داروسازی بالینی این مرکز، در خصوص نحوه تنظیم رژیم دارودرمانی ، مدیریت عوارض و  تداخلات دارویی و ... همه روزه (به جز ایام تعطیل و یا در زمان برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی) فقط بصورت حضوری ارائه می کند.
شماره تماس کلینیک فوق برای استعلام حضور متخصصین شماره 42523210 است.

خبرنگار: نسیبه نصیرپور
عکس: هانیه حبیبی

 

نسیبه  نصیرپور
تهیه کننده:

نسیبه نصیرپور