سلسله کارگاه های مباحث اخلاق

کلاس درس اخلاق آیت الله توکل به همت مرکز بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

کلاس درس اخلاق آیت الله سید رحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور و استقبال بی نظیر دانشجویان، مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی مرکز بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ابتدای این جلسه دکتر محمدکاظم بخشنده مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه با قدردانی از حضور حضرت آیت الله توکل بر اهمیت درس اخلاق در ارتقای معنوی دانشگاه و فراگیری آن تاکید کرد.
سپس آیت الله توکل نماینده مجلس خبرگان رهبری از حضور اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران در اولین جلسه سلسله مباحث اخلاقی قدردانی کرد و گفت: اگر انسان عملش خوب باشد خداوند متعال به او عزت و اگر اعمالش بد باشد خدای متعال او را ذلیل می کند، انسان باید مراقب اعمال خودش باشد و به دیگران ظلم نکند.
وی در ادامه با حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) افزود: از نفرین مظلوم هرچند که کافر باشد بترسید زیرا برای استجابت آن حجابی نیست.
آیت الله توکل در ادامه موضوع، به بحث ولایت پذیری اشاره کردذ و گفت: اگر خداوند به انسان عمر نوح نبی را که 2500 سال بود عنایت کند و شب ها را به نماز بگذراند و روزها را به روزه بگذراند اما اعمالش همراه با ولایت پذیری نباشد تمام این اعمال 2500 ساله در نزد خداوند بی ارزش و هیچ است.
وی در ادامه با اشاره به مردم مظلوم غزه و با بیان اینکه امروز تمام مردم عالم متوجه این امر شده اند که صدای مظلوم، عالمگیر شده است افزود: در قرآن به ندرت خدای متعال به اسماء و صفات خودش قسم میخورد، اما در رابطه با مظلوم به عزت و جلال خودش قسم خورده که از ظالم انتقام میگیرد.
وی در پایان جلسه با دعاهای خیر خود کارکنان و حاضران در جلسه را به خدای متعال سپرد و عاقبت بخیری را برای همه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از خداوند متعال خواستار شد.
توضیح اینکه با توجه به استقبال کم نظیر خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران از درس اخلاق آیت الله توکل جمعی از شرکت کنندگان در خارج از سالن برگزاری برنامه و در راهروی دانشکده پزشکی حضور داشتند.
مرکز بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در نظر دارد کارگاه های مباحث اخلاقی را در دوره های مختلف برگزار کند.

 مصیب گودرزی
تهیه کننده:

مصیب گودرزی

تصاویر