دکتر امید خدا: «فرایند ارزشیابی شیوهای نو در یادگیری الکترونیکی» را با تأکید بر تکالیف چندگانه و بازخورد مقاوم انجام دادهایم
منتخب فرایند رتبه برتر دانشگاهی تاکید کرد: اگر به آموزش اهمیت داده شود اساتید انگیزه بیشتری برای ارائه خدمت به فراگیران پیدا میکنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری پیش از ظهر چهارشنبه 4 خرداد 1401 در تالار دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در حاشیه این جشنواره دکتر آزاده امید خدا دانشیار دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهعنوان منتخب فرایند رتبه برتر دانشگاهی با اشاره به اینکه کسب رتبه برتر دانشگاهی در حیطه یادگیری الکترونیک؛ «طراحی، اجرا و ارزشیابی شیوهای نو در یادگیری الکترونیکی با رویکرد طراحی تکالیف چندگانه و بازخورد مداوم» را به خود اختصاص داده بود؛ گفت: این فرایند را با تأکید بر تکالیف چندگانه و بازخورد مقاوم انجام دادهایم، سعی کردیم در دوران کووید 19 در «سامانه نوید» تعاملی که با دیگران داشتهایم یک تعامل دوطرفه و سازنده باشد تا دررابطهبا تکالیف دانشجویان بازخوردهای مناسب ارائه دهیم و باتوجهبه بازخوردهای دانشجویان این کار در سه ترم انجام شد و با انجام اقدامات اصلاحی رضایتمندی دانشجویان از شیوه تدریس، بارگذاری تکالیف و پاسخ بسیار افزایش پیدا کرده بود.
در حاشیه این جشنواره دکتر آزاده امید خدا دانشیار دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهعنوان منتخب فرایند رتبه برتر دانشگاهی با اشاره به اینکه کسب رتبه برتر دانشگاهی در حیطه یادگیری الکترونیک؛ «طراحی، اجرا و ارزشیابی شیوهای نو در یادگیری الکترونیکی با رویکرد طراحی تکالیف چندگانه و بازخورد مداوم» را به خود اختصاص داده بود؛ گفت: این فرایند را با تأکید بر تکالیف چندگانه و بازخورد مقاوم انجام دادهایم، سعی کردیم در دوران کووید 19 در «سامانه نوید» تعاملی که با دیگران داشتهایم یک تعامل دوطرفه و سازنده باشد تا دررابطهبا تکالیف دانشجویان بازخوردهای مناسب ارائه دهیم و باتوجهبه بازخوردهای دانشجویان این کار در سه ترم انجام شد و با انجام اقدامات اصلاحی رضایتمندی دانشجویان از شیوه تدریس، بارگذاری تکالیف و پاسخ بسیار افزایش پیدا کرده بود.
وی یادآور شد: ماهعسل این فرایند دوران کووید بود و به دلیل اینکه آموزشها مجازی شده بود، مجبور بودیم در سامانه نوید با دانشجویان در ارتباط باشیم در نتیجه سعی کردم از سیستمی استفاده کنیم تا تعامل افزایش پیدا کند و دانشجو فکر نکند فقط درس در سامانه نوید گذاشته میشود و استادکار دیگری با دانشجو ندارد.
منتخب فرایند رتبه برتر دانشگاهی، تصریح کرد: در حقیقت زمان بسیار زیادی برای خواندن تکالیف و دادن بازخورد اختصاص داده میشد، کلاس حضوری زمان بسیار کمتری را میگرفت ولی به علت رضایت و بازخورد دانشجویان در این راه ثابتقدم شدم. در حال حاضر آموزش حضوری شده و مثل دوران کووید نمیتوان تعامل داشت ولی در زمان حضوری از هر دو شیوه استفاده میکنیم.
دکتر امید خدا خاطرنشان کرد: اگر به آموزش بیشتر اهمیت داده شود و اساتیدی که در این زمینه علاقهمند هستند و زمان بیشتری میگذارند اهمیت لازم داده شود و ویژگی این اساتید نسبت به اساتید دیگر دیده شود و اینکه با چه روش و گونهای درس را ارائه میدهد تا برای دانشجویان جذاب باشد تا درس را بهراحتی یاد بگیرند همهی این موارد میتواند برای اساتید انگیزه باشد، مخصوصاً اساتید جوانتر آنهایی که تازه به ما پیوستهاند تا به این سمت حرکت کنند.
وی گفت: قبل از اینکه عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشم در مرکز دیگری 10 سال کارمند بودم ولی با ورود به دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار خوشحال هستم که توانستم حیطهی کاری خودم را ادامه دهم و به دلیل ظرفیتهای زیادی که وجود دارد همهی اساتید میتوانند علاقهمندیهای خودشان را داشته باشند؛ بسیار خوشحال هستم دانشگاه این اجازه را به من داده ازنظر آموزش در اختیار دانشجویان باشم.
نظر دهید