• تاریخ انتشار : 1403/05/31 - 11:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 85
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفتمین کارگاه آموزشی فرهنگی از سری کارگاه های سراسری ویژه اساتید مشاور دانشگاه های علوم پزشکی کشور

نقش کلیدی مهارت های ارتباطی استاد با دانشجو در بهبود روابط انسانی در محیط های آموزشی

در هفتمین کارگاه آموزشی فرهنگی که با همکاری مدیریت دانشجویان شاهد و ایثارگر ، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت حضوری ویژه مدیران، کارشناسان و اساتید مشاور دانشگاه علوم پزشکی تهران و وبیناری ویژه اساتیدمشاور سایر دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور برگزار شد، پیرامون مبحث تقویت مهارت های یادگیری و ارتباطی در دانشجویان باهم به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مدیریت دانشجویان شاهد و ایثارگر، چهارمین کارگاه آموزشی ویژه اساتید مشاور دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1403 با همت مدیریت دانشجویان شاهد و ایثارگر، بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ و اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی، در 30 مرداد ماه با حضور جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان دانشکده ها در سالن حکیم ستاد مرکزی و نیز جمعی از اساتید سایر دانشگاه ها در فضای مجازی، با احتساب امتیاز فرهنگی و امتیاز ضمن خدمت برای شرکت کنندگان برگزار شد.
در این کارگاه دکتر شکوه ورعی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در تعلیم، تربیت، مشاوره، راهنمایی و پرورش استعدادها و توانمندی های دانشجویان، دانشگاه را به عنوان اصلی ترین نهاد توسعه دهنده منابع انسانی تخصصی، عهده دار تامین نیازهای جامعه از نظر تولید علم، حفاظت از دستاوردهای فکری، علمی و انتقال آنها به نسل های آینده دانست.
ایشان در خصوص اهمیت حضور اساتید مشاور گفت پشتیبانی و تشویق های استاد مشاور سبب پیشرفت های حرفه ای، افزایش علاقه به امر تحقیق، کمک به رشد شخصیتی، ایجاد حس مثبت در دانشجو و تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی می شود و در مقابل، عدم راهنمایی و ارائه مشاوره ناکافی و نامناسب، نه تنها سبب بازخورد ضعیف در تحصیل دانشجو، موجب نارضایتی و استرس بیشتر آنان و هم چنین رسیدن به اهداف آموزشی و حرفه ای را به تأخیر می اندازد و نیز زیان های جبران ناپذیری را از نظر تأمین نیروی انسانی واجد شرایط برای جامعه به همراه می آورد. 
وی بهبود وضعیت آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، شناسایی زمینه های آسیب پذیری و پیشگیری از بروز مشکلات آموزشی و رفع موانع موجود، هدایت، کنترل و ارزیابی مستمر وضعیت آموزشی دانشجویان، مساعدت و حمایت منطقی مبتنی برخودباوری دانشجویان مشکل دار و در نهایت شناسایی عوامل غیر آموزشی موثر بر وضعیت آموزشی دانشجویان و تلاش جهت رفع آنها را به ترتیب از اهداف کلی و جزئی برگزاری طرح استاد مشاور برشمرد.
دکتر شکوه ورعی در بخش دیگر ضمن تقسیم مهارت‌های یادگیری به 3 بخش تفکر انتقادی، خلاقیت، ارتباط و همکاری، اذعان داشت که این مهارت این امکان را به افراد می‌دهد تا قابلیت‌ها و دانش خود را به طور مداوم بروزرسانی کرده، تا بتوانند با تغییرات، نیازها و جایگاه شغلی خود تطبیق یابند. وی همچنین افزود تقویت مهارت های یادگیری به عنوان یک نیاز اساسی برای موفقیت در مسیر تحصیلی یا شغلی محسوب شده و تأثیرات قابل توجهی در رشد و پیشرفت حرفه‌ای افراد دارد.
درخاتمه در بخش پرسش و پاسخ، اساتید مشاور دانشکده ها در باب موضوعات مطرح شده با هم به بحث و گفتگو نشستند و دکتر احسان مقیمی مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران و مدیر دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز ضمن تشکر از حضور فعال و پررنگ حاضرین افزود، فایل صوتی و اسلاید های کارگاه های برگزار شده در سایت مدیریت دانشجویان شاهد و ایثارگر جهت بهره برداری اساتید و شرکت کنندگان سایر دانشگاه ها بارگذاری شده و همواره این مدیریت منتظر دریافت پیشنهادات سازنده اساتید جهت بهبود روند خدمت رسانی به دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر می باشد.
  • گروه خبری : مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
  • کد خبر : 274776
مریم خرّم
تهیه کننده:

مریم خرّم

تصاویر

تنظیمات قالب