نشست مدیر روابطعمومی دانشگاه با کارشناسان روابط عمومی دانشکده ها
دکتر ترابی: قطبسازی رسانه ای؛ راهکاری نوین برای ارتقای هویت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست کارشناسان روابط عمومی دانشکدهها با اشاره به نقش کلیدی وبسایتها در شکلدهی به هویت مجازی دانشگاه، بر لزوم توسعه وبسایتهای انگلیسی و عربی با بهرهگیری از هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: قطبسازی رسانه ای؛ راهکاری نوین برای ارتقای هویت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست توسعه وبسایتهای انگلیسی و عربی چهارشنبه 24 مرداد 1403، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به مدل موفق قطبسازی در حوزه اتوماسیون اداری، گسترش این مدل به حوزه روابط عمومی را در ارتقا جایگاه دانشگاه موثر دانست.
دکتر ترابی با اشاره به ساختار قطب مدیریت شهرت و نفوذ علمی و نحوه عملکرد آن گفت: هر قطب از قمرهایی تشکیل شده که برتری علمی مشترکی دارند و قطب ها از طریق شورای راهبری، برنامه های مدیریت شهرت و نفوذ علمی را هدایت می کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهمیت روزافزون هویت مجازی در دنیای امروز و نقش کلیدی آن در جذب محققان و ارتقای رتبه علمی دانشگاه، بر ضرورت ایجاد قطبهای مدیریت شهرت و نفوذ علمی تأکید کرد.
وی افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی، فعالیتهای سنتی روابط عمومی دیگر پاسخگوی نیازهای امروز نیست. برای مثال، نشریات علمی با استفاده از هوش مصنوعی، سوابق علمی نویسندگان را بررسی میکنند و در صورت برخوردار نبودن از هویت مجازی قوی، مقالات را رد میکنند.
دکتر ترابی توسعه وبسایتها را به عنوان اولین گام در مدیریت شهرت و نفوذ علمی دانشگاه عنوان کرد و افزود: به این منظور توسعه وبسایتهای انگلیسی و عربی در اولویت قرار دارد و آموزشهای لازم در زمینه هوش مصنوعی به کارشناسان روابط عمومی ارائه می شود تا بتوانند با سرعت و کیفیت بیشتری وبسایتها را توسعه دهند.
دکتر ترابی تأکید کرد: وبسایتها باید به عنوان منبع تغذیه شبکههای اجتماعی عمل کنند. به همین دلیل، طراحی و توسعه وبسایتها باید بر اساس استانداردهای جهانی و با استفاده از الگوهای موفق صورت گیرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان این نشست، بر لزوم ارائه گزارش عملیاتی هریک از قطبها تا پایان هفته آینده تأکید کرد و افزود: این گزارشها باید شامل برنامههای اجرایی مشخص، زمانبندی دقیق و شاخصهای سنجش عملکرد باشد تا بتوان پیشرفت هر قطب را به طور مستمر ارزیابی کرد.
ارسال به دوستان