• تاریخ انتشار : 1399/04/14 - 09:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 780
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

نشست کمیته هویت در برندسازی دانشگاه برگزار شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: هر شخصی که وارد سازمان ما می شود تبدیل به شهروند دانشگاهی شده که حقوقی دارد؛ باید بداند امکانات مجموعه چیست و چه خدماتی را می تواند دریافت کند و در مقابل باید چه رفتاری داشته باشد.

دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست چهارشنبه 11 تیر 99 در سالن جی 6 ستاد مرکزی دانشگاه با بیان اینکه روابط عمومی ماموریتش در قالب هنر، علم و حرفه است افزود: برای اینکه ما بتوانیم ماموریتمان را انجام دهیم و این اتفاق بیافتد باید برنامه ریزی کنیم و بخشی از این برنامه ریزی تشکیل کمیته های مختلف در زمینه برندینگ است که یکی از آن ها همین کمیته هویت است. ارزش های اصلی هر شخص، سیستم و سازمان نمایانگر هویتش است که نشان می دهد چه چیزهایی برایش ارزش و چه چیزهایی ضد ارزش است.
 از آنجایی که هویت و شخصیت با هم ارتباط دارند، مجموع پاسخ به یک سری سوالات به دلیل آن که با شخصیتش ارتباط می گیرد مهم است. 
وی بیان داشت: باید بررسی شود آیا هویت در صحنه بودن ارزش است یا نه؟ اینکه سازمانی با سازمان دیگر سازگاری دارد یا خیر؟ سازندگی دارد؟ و چقدر این موضوع برایش مهم است؟ آیا سودرسانی برایش مهم است؟ پاسخ این پرسش ها جزو هویت و شخصیت در برندینگ قرار می گیرد، وقتی راجع به فردی سوال شود جواب شما در خصوص بخش هویتی و شخصیتی خواهد بود. 
دکتر ترابی گفت: می گویند مواظب گفتارخود باشید چرا که تبدیل به رفتارتان خواهد شد و رفتارتان تبدیل به کردار. گفتار مهم است چون دارای انرژی است و ما فقط جسم نیستیم آن چیزی که معرف ما هست اندیشه امان است. دانشگاه برآیند شخصیت ها و ارزش هایی است که افراد در طول زمان ایجاد کرده اند. شناخت و معرفی و در مسیر کمال قرار گرفتن از ماموریت های کمیته هویت است. 
وی افزود:ارزش ها در طول زمان و زمان حال، مراتب کمال را برای دانشگاه می آفریند و این بخشی از هویت دانشگاه است. هر جا که پایه گذاری خوبی شده هویت معرفی شده هم مناسب بوده است. وقتی چیزی خوب و مناسب است خودش را نشان می دهد و باید مواظب آن باشیم که خطاها را تبدیل به فرصت و نقطه قوت کنیم.
کمیته هویت می خواهد نقشه راه و جایگاهی را که دانشگاه باید در آن قرار گیرد روشن سازد، نقشه ای که در آن چگونگی رفتار با خود، مشتری و سازمان های دیگر را مشخص کند. باید به گونه ای عمل شود که منفعت همه دیده شود نه فقط ارائه خدمت به گروه یا گروه های خاصی.
مدیر روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: در کمیته هویت به نوعی هم هویت سازی و هم شخصیت سازی  هم پوشانی و رابطه ای نزدیک دارد. ما باید در بخش هویت سازمانی چگونگی انتقال هویت پایه را به سایر بخش ها و مخاطبان از قبیل: دانشجویان، بیماران و همکاران را بررسی کنیم. ما در مراحل مختلف همکاران و مخاطبین جدید داریم که با سازمان در ارتباط هستند و این کار روابط عمومی است که برای شناساندن سازمان برنامه داشته باشد. 
در واقع بحث هویت؛ بحث نمادهای موجود است که آیا معرف خوشنامی سازمان هستند یا خیر؟ و کارکرد آن ها چیست؟ و اصولا ترکیب نمادها کیفیت لازم را دارد؟ در کنار نماد، شعار هم باید وجود داشته باشد و ما در دانشگاه باید به آن برسیم. باید در زمینه انتخاب شعار مناسب دانشگاه مطالعه کنیم و شعاری انتخاب شود که با همه واحدهای دانشگاه ارتباط برقرار کند. خوش آمدگویی هم قسمتی از هویت است که شامل: آشنایی، برخورد، نوع لباس پوشیدن و... است که باید طراحی شود. این ها همه ارزش های ما را می سازد و ما را برای ارائه خدمت خوب آماده می کند. 
دکتر ترابی با تاکید بر این که سبک زندگی افراد مهم است گفت: یعنی باید در زمینه هویت تبیین داشته و از مطالب تهیه شده استفاده شود و برای این کار باید در حیطه های مختلف نقشه داشته باشیم، در هر حیطه ای که شهروند دانشگاهی داریم و هر شخصی که وارد سازمان ما می شود تبدیل به شهروند دانشگاهی شده که حقوقی دارد؛ باید بداند امکانات مجموعه چیست و چه خدماتی را می تواند دریافت کند و در مقابل باید چه رفتاری داشته باشد. این مسائل همه در مبحث خوشامدگویی پاسخ داده خواهد شد. از این رو باید به این مسئله توجه و اهمیت آن را درک کنیم و به صحنه اجرا بیاوریم.
وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی جدید و مواجهه با دانشجویان جدید، زمینه و پایلوت مناسبی برای انجام خوشامدگویی دربخش هویت و ارزیابی آن است. بنرها، نمادها، مطالبی که باید اجرا شود، طراحی لباس و مراسم همه در این قسمت قرار خواهند گرفت.
در ادامه اسماعیلی از مرکز قلب تهران با بیان تجارب و اقداماتی که در آن جا صورت گرفته بود پرداخت و گفت: یکی از مهمترین کارها در این مرکز ارائه دفترچه راهنمای کاملی است که مراجعه کننده را با فرایند درمان و فرایندهای مرتبط دیگر، خدمات ارائه شده، فضای فیزیکی و هر آنچه که لازم است از مرکز بداند، آشنا می کند. همچنین قرار گیری نمادها متناسب در راستای اهداف مرکز در جاهای مختلف کمک زیادی به شناساندن رسالت مرکز انجام داده است. 
در پایان دکتر ترابی با تاکید بر این که مجموعه دانشگاه در این زمینه چه خدماتی می تواند ارائه دهد توضیحاتی داد و گفت: ارائه اینگونه خدمات به صورت زنجیره ای بوده و ما به عنوان یک خانواده باید بتوانیم ارائه این نوع خدمات را به خوبی نشان دهیم و این خانواده بودن و یکپارچگی ارزش است. مثل زمانی که فرد در خانواده خودش به نام خانوادگی شناخته شده، وابستگی دارد و آن را ارزش تلقی می کند. 
در زمینه نماد سازی، باید به نمادهایی که پیام خوبی برای مخاطب دارد توجه کرده و برنامه ریزی برای آینده و بهره برداری از آن داشته باشیم. نمادهای سنتی و ایرانی؛ نمادهای زندگی هستند مثل شهر اصفهان که پر است از این نمادها. نمادهایی که با روح انسان سرو کار دارند می توانند ره گشا باشند. 
وی بیان داشت: در بحث هویت و اصالت نمی توان گفت کدام مهمتر است و پاسخ به پرسش غلط، اشتباه است. مسائل پایه ای مثل توجه به اخلاق، سبک زندگی و ... توجه زیادی می طلبد، انسان فقط جسم نیست و توجه به روح بسیار مهم است.   

 

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 158739
نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب