اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ارائه مجازی دروس نظری

با توجه به شرایط پیش‌آمده در خصوص کروناویروس و تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌های استان تهران، تمامی دانشکده‌ها بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه می‌توانند تا سقف پنجاه‌درصد کلاس‌های نظری را در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به‌صورت مجازی و غیرهمزمان برگزار کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد، تمامی دانشکده‌ها بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه می‌توانند با توجه به شرایط پیش‌آمده در خصوص کروناویروس و تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌های استان تهران تا سقف پنجاه‌درصد کلاس‌های نظری را در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه (http://tumsnavid.vums.ac.ir) به‌صورت مجازی و غیرهمزمان برگزار کنند و با استفاده از رویکرد یادگیری الکترونیکی ترکیبی از نتایج اثربخش این شیوه آموزشی در حوزه علوم پزشکی بهره‌مند شوند.
با تلاش همکاران در معاونت آموزشی، خوشبختانه امکان صددرصدی استفاده از امکانات سامانه یادگیری الکترونیکی نوید در دانشگاه محقق شده و تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمز خود در سامانه سیپاد، وارد سامانه نوید دانشگاه به آدرس (http://tumsnavid.vums.ac.ir) شوند و دروس خود را به‌صورت مجازی برگزار کنند. راهنمای استفاده از سامانه پس از ورود در منوی سمت راست به‌صورت دیداری و متنی قابل‌مشاهده است.
توضیح اینکه در ابتدا اساتید باید دروس خود را در سامانه نوید فعال سازند و فرایند یاددهی-یادگیری را از طریق درج طرح درس و اهداف دوره و برگزاری منابع و محتوا، مشخص کردن تکالیف، گفتگوها و... در این سامانه انجام دهند. سپس دانشجویان این امکان را خواهند داشت که دروس را در سامانه مشاهده کنند و فعالیت‌های یادگیری خود را در سامانه دنبال کرده و با اساتید و همکلاسی‌های خود تعامل داشته باشند.
با توجه به مصوبه اخیر شورای آموزشی دانشگاه مقررشده تا سقف ۸ جلسه از ۱۷ جلسه کلاس به‌صورت مجازی برگزار شود. توصیه می‌شود شیوه غالب اجرای کلاس به‌صورت مجازی و غیر هم‌زمان و با استفاده از امکانات سامانه نوید باشد. 
گفتنی است برای اساتیدی که مایل به برگزاری کلاس مجازی به‌صورت آنلاین و هم‌زمان هستند، این امکان از طرف دانشکده مجازی فراهم‌شده و می‌توانند فرایند برگزاری کلاس‌های آنلاین را از طریق راهنمای استفاده از کلاس‌های آنلاین ویدئویی دانشکده مجازی دانشگاه به آدرس (http://etums.tums.ac.ir/Default.aspx?PageID=284) مطالعه کرده و از تمهیداتی که این دانشکده برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت الکترونیکی فراهم کرده استفاده کنند. 
همکاران گرامی و اساتید محترم نسبت به تعیین بخش‌های مربوطه از کتاب مرجع درسی، ارائه محتواهای آموزشی الکترونیکی و ارسال تکالیف از نکات مهم درسی و بازخورد به‌موقع به تکالیف و پیگیری مستمر پیشرفت آموزشی دانشجویان اهتمام داشته باشند. در این راستا می‌توان از امکانات دانشکده مجازی و برای برگزاری هرچه بهتر کلاس‌های غیرهمزمان و یا آنلاین استفاده کرد. 
آدرس سایت دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران http://etums.tums.ac.ir است.

 

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *