برگزاری آئین افتتاحیه پایگاه واکسیناسیون دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دانشکده پیراپزشکی، چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ با حضور دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر محمد رضا سلمانی ندوشن رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر امیررضا رکن رئیس دانشکده دندانپزشکی، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی، اعضای هیئت رئیسه و مدیران گروه های آموزشی این دانشکده و دکتر آرش منصوریان معاون اداری مالی دانشکده دندانپزشکی در محل ساختمان قدیم دانشکده دندانپزشکی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، دکتر پورغریب در این بازدید با اشاره به حضور داوطلبانه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی برای ارائه خدمات در این پایگاه افزود: دانشجویان دانشکده پیراپزشکی همواره در تمام حوزه های مورد نیاز دانشگاه حضوری فعال و پررنگ داشته اند و این خصوصیت همه اعضای خانواده پیراپزشکی است که در اساتید و کارکنان آن نیز مشهود است.

دکتر سلمانی نیز بیان کرد: با هدف توسعه واکسیناسیون و گسترش سریعتر ایمن سازی کرونا این مرکز امروز راه اندازی شد. این افتتاح بر اساس سیاستی است که رئیس محترم دانشگاه به دانشکده های مختلف ابلاغ کردند که در این زمینه همکاری کنند و بتوانیم تعداد سایت های تزریق واکسن را بیشتر کنیم و به این طریق در زمان کوتاه تری تعداد جمعیت بیشتری را واکسینه کنیم. هدفی که دانشگاه برای خود گذاشته این است که روزانه ۸۰ هزار دوز واکسن در تهران تزریق کنیم که بتوانیم در یک دوره حداکثر دو ماهه کل جمعیت تحت پوشش دانشگاه که ۳ میلیون نفر هستند را پوشش واکسیناسیون بدهیم. با ظرفیتی که من دیدم و با تیم جوان و علاقه مندی که حضور دارند، امیدواریم ان شاءالله این پایگاه به عنوان یکی از پایگاه های رکورددار تزریق واکسن در آینده فعالیت کنند.

همچنین دکتر علیزاده بیان کرد: با توجه به اهمیت ورود دانشکده پیراپزشکی به عرصه های ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بهداشتی و همینطور احساس نیازی که در کشور عزیزمان بود با توجه به اهمیت واکسیناسیون، برای این که ان شاءلله بتوانیم بر همه گیری کووید ۱۹ غلبه پیدا کنیم،بحث واکسیناسیون در کوتاه مدت و به صورت ضربتی مدنظر قرار گرفت. ریاست محترم دانشگاه هم تاکید کردند تا با توجه به اهمیت موضوع، همه دانشکده ها، پژوهشکده ها و سایر مراکز در این امر خیلی مهم همکاری کنند و به همین خاطر دانشکده‌ پیراپزشکی در این زمینه هم خواست تا همکاری لازم را بنابر ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی خود داشته باشد و به لطف خدا دانشکده دندان پزشکی به ویژه دکتر رکن، ریاست محترم این دانشکده، نهایت همکاری را داشتند و با توجه به محدودیت های فضایی که دانشکده پیراپزشکی با آن روبرو بود فضایی را به این منظور در اختیار دانشکده قرار دادند. در مجموع امروز شرایط لازم را برای بهره‌برداری فراهم شده که ان شاءلله با افتتاح آن این مرکز هم به جمع مراکز واکسیناسیون دانشگاه و کشور اضافه می شود.

در ادامه دکتر منصوریان با اشاره به تخصیص فضای فیزیکی دانشکده دندانپزشکی برای پایگاه واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون ملی از وظایف تمامی کادر درمان کشور است و دانشکده دندانپزشکی هم به عنوان یکی از اعضای این کادر درمان با توجه به فضایی که در اختیار داشت و در این محدوده زمانی فعال نبود تصمیم گرفت تا این امکان را در اختیار واکسیناسیون ملی قرار دهد تا شاید بشود مشکل مردم را تا حدی ان شاءالله رفع کنیم و این روند آهسته واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کند.

نکته قابل ذکر اینکه به گفته دکتر افضل شمسی معاون اداری مالی دانشکده پیراپزشکی، این پایگاه با ۷ ایستگاه و با حضور داوطلبانه کارکنان و دانشجویان دانشکده پیراپزشکی از شنبه ۲۰ شهریور آماده خدمت رسانی به مردم شریف شهر تهران است.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *