بازدید نوروزی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از بیمارستان‌های شریعتی و مرکز قلب تهران

دکتر صحرائیان: زحمت، تلاش، ایثار و دلسوزی کادر درمان برای حل مشکلات مردم قابل‌تقدیر است

در هفتمین روز از بهار 1400، دکتر محمدعلی صحرائیان عضو هیئت رئیسه دانشگاه و دکتر علی گنجعلی خان پزشک مقیم ستاد هدایت از اورژانس و بخش‌های مختلف بیمارستان‌های شریعتی و مرکز قلب تهران دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید نوروزی از بیمارستان شریعتی، دکتر محمدرضا جعفری مدیر درمان، مهین سعیدی مترون و دکتر علی کریمی سوپروایزر آموزشی بیمارستان، دکتر صحرائیان را همراهی کردند.
همچنین در بازید مرکز قلب تهران دکتر حاجی قاسمی مدیر، دکتر سعید صادقیان معاون پژوهشی، زهرایی سرپرستار اورژانس، پرویزی سرپرستار و نقره پسند سوپروایزر بالینی بیمارستان حضور داشتند.
عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه در پایان این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه هدف از بازدیدهای نوروزی را تبریک سال نو و خدا قوت به همکاران کادر درمان، پشتیبانی و بازدید از مراکز درمانی بیان کرد و گفت: خرسندم که امسال باوجود کرونا توانستیم بازدیدها را ادامه دهیم. در این بازدیدها درصورتی‌که مشکلی وجود داشته باشد کمک خواهیم کرد تا همکاران ما با مشکلات کمتر، خدمات خودشان را به مردم عزیز ارائه دهند. الحمدالله در بازدیدی که از بیمارستان شریعتی داشتیم وضع اورژانس در شرایط مناسب بود و همکاران با ایثار به هم‌وطنان خدمت مطلوب ارائه می‌دهند، مدیریت خوبی برای بیماران انجام‌شده بود و مشکل خاصی مشاهده نشد، همچنین در مرکز قلب باوجود حجم مراجعات بیماران با مدیریت خوبی، خدمات را دریافت می‌کردند.
وی یادآور شد: هدف از این بازدید عمدتاً ابلاغ تبریک و سلام از طرف هیئت رئیسه دانشگاه و ریاست محترم دانشگاه به همکاران عزیز بیمارستان است که در تعطیلات عید نوروز مشغول خدمت‌رسانی به بیماران و هم‌وطنان گرامی کشور هستند.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از ارائه خدمات در بیمارستان‌های شریعتی و مرکز قلب تهران ادامه داد: بازدید خیلی خوبی از دو بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تهران به عمل آمد. خدا را شکر در هر دو بیمارستان نظم خاصی حکم‌فرما بود و روال کارها نیز به‌صورت مرتب و منظم در حال انجام بود.
دکتر صحراییان سرعت انجام خدمت‌رسانی در بخش‌های اورژانس را قابل‌تقدیر و تشکر دانست و تصریح کرد: در بازدیدی که از اورژانس‌های بیمارستان‌ها داشتیم خوشبختانه مشاهده می‌شد که کارها به‌سرعت انجام می‌شود و این قضیه سبب شد که مراجعه کنندگان این حس را نداشته باشند که به علت تعطیلات خللی در روند چرخه درمانشان ایجادشده باشد و این جای تشکر از مسئولان هر دو بیمارستان دارد.
وی خاطرنشان کرد: موردی که در دو بیمارستان نگران‌کننده بود تعداد بار مراجعه کنندگان مشکوک به کووید است که در چند روز گذشته افزایش داشته است، باید تأکید کنیم که کووید واقعاً تمام نشده است و در بیمارستان شریعتی همکاران پیگیر تغییر بخش‌ها و افزایش تخت‌های بستری کووید بودند. البته که تنها راه کاهش تعداد مراجعه کنندگان این است که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم. در یک سال گذشته خستگی زیادی به کادر درمان واردشده است و اینکه دقیقاً تلفات در زمان‌هایی است که مردم احساس خستگی می‌کنند و بار مراجعات به مراکز درمانی بیشتر می‌شود. باید از زحمات و ایثارگری این عزیزان قدردانی کرد.
سپس دکتر گنجعلی خان مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه این بازدیدها به‌منظور تبریک سال نو و خداقوت به همکاران پرتوان کادر درمان که در بیمارستان‌ها در این ایام حضور فعال داشتند، است؛ گفت: نکاتی که نیاز به بررسی داشت ازجمله؛ تعداد مراجعین، تخت‌های بستری، نحوه پذیرش بیماران، حضور استادان، تعیین تکلیف بیماران و ... در بازدید از بیمارستان‌های شریعتی و مرکز قلب مورد ارزیابی قرار گرفت و خدا را شکر مشکلی وجود نداشت.
وی تصریح کرد: متأسفانه تعداد مراجعین مشکوک به کووید از چند روز قبل در حال افزایش است و این را مدنظر قراردادیم. در بیمارستان شریعتی تغییر کاربری در بعضی از بخش‌ها موردتوجه قرار گرفت که بیماران کووید با سرعت بیشتری پذیرش و اگر نیاز به بستری داشتند این امر میسر شود.
توضیح اینکه دکتر صحراییان و دکتر گنجعلی خان ضمن بررسی پرونده‌ها، با بیماران و همراهان آنان نیز گفت‌وگو و از مخزن اکسیژن ساز مرکز قلب تهران نیز دیدن کردند.
عکاس: قاسم صفاری
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *