30 آبان 1401 آخرین فرصت ارسال مقاله به سومین همایش بین المللی التهاب

سومین همایش بین المللی التهاب (پیامدهای التهابی COVID-19 : گذشته، حال و آینده)

مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی سومین همایش بین المللی التهاب (پیامدهای التهابی COVID-19 : گذشته، حال و آینده) را از تاریخ 7 تا 10 اسفند 1401 در مرکز همایش های بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار خواهدکرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دبیرخانه سومین همایش بین المللی التهاب 30 آبان 1401 را آخرین فرصت ارسال مقاله به این همایش اعلام کرده است، به همین مناسبت و برای آشنایی بیشتر با همایش فوق، روابط عمومی این مرکز مصاحبه ای با دکتر مصطفی معین، استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس همایش  فوق به شرح زیر انجام داد:

 جناب آقای دکتر معین ضمن عرض سلام و خداقوت، لطفا اطلاعاتی درباره زمان، مکان و نحوه برگزاری سومین همایش بین المللی التهاب بفرمایید.

دکتر معین: سلام و وقت به خیر، مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی سومین همایش بین المللی التهاب را  از تاریخ 7 تا 10 اسفند 1401 در مرکز همایش های مرکز طبی کودکان برگزار خواهد کرد.

بخش بین الملل همایش در روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت 14 لغایت 16 و به صورت مجازی با پلتفرم زوم برگزار خواهد شد (در صورت ارائه با سایر پلتفرم ها، نام و لینک آنها از طریق سایت همایش اطلاع رسانی خواهد شد). همچنین دبیر علمی این همایش جناب آقای دکتر سیدرضا رئیس کرمی، رئیس گروه  بیماریهای کودکان دانشکده پزشکی و سرکار خانم دکتر مریم نوری زاده، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، نیز دبیر اجرایی این همایش هستند.

 با توجه به اینکه این سومین دوره برگزاری این همایش است، لطفا اطلاعاتی درباره همایشهای گذشته ارائه کرده و رویکرد و خطی مشی های این همایش را اعلام بفرمایید.

دکتر معین: با توجه به پژوهش های گسترده ای که در سطح جهانی درباره سازوکارهای سلولی- مولکولی التهاب و نقش آن در بروز و شیوع بیماری ها انجام می شود، تصمیم گرفته شد که نخستین همایش ملی التهاب با مشارکت استادان و محققان علوم پایه و بالینی پزشکی به صورت ادواری (دوسالانه) برگزار شود و در اولین دوره آن " ایمونولوژی و بیماریهای التهابی" به عنوان موضوع محوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اولین همایش التهاب به صورت ملی و با رویکرد ایمونولوژی و بیماریهای التهابی از تاریخ 7-9 اسفند 1397 در  بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد که در آن 8 میز گرد علمی با عناوین روماتولوژی، نورولوژی، بیماریهای خود التهابی، قلب و عروق و آترواسکلروزیس، عفونی، پوست، آسم و آلرژی، سرطان برگزار شد. در همایش نخست از 116 خلاصه مقاله ارسالی، 98 خلاصه مقاله مورد پذیرش قرار گرفت. 89 مورد به صورت مینی اورال و 9 مورد به صورت سخنرانی پذیرفته شدند.

همایش دوم همزمان با شیوع پاندمی کرونا و با رویکرد "التهاب شدید در بیماری کووید-19" از تاریخ 25 تا 27 آذر 1399 برگزار شد. در این همایش 5 روزه، 5 موضوع مهم در تشخیص و درمان کووید-19 در قالب 5 وبینار  و به صورت مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با استقبال پزشکان عمومی و متخصص در رشته های مختلف بالینی و استادان و پژوهشگران علوم پایه قرار گرفت.

همایش سوم ان شاءالله به صورت حضوری و با رویکرد "بررسی عوارض التهابی کووید-19" و در سطح بین المللی برگزار خواهد شد. در بخش بین الملل این همایش، سخنرانان از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکای شمالی به ارائه آخرین دستاوردهای دانشمندان بین المللی در خصوص عوارض التهابی بیماری کووید-19در دوران پساکرونا خواهند پرداخت.

 با توجه به اینکه همایش در اسفند 1401برگزار می شود آیا پنل های علمی نهایی شده اند؟

دکتر معین: بله، خوشبختانه در طی برگزاری جلسات منظم مسئولان پنل ها در شورای علمی، موضوعات مورد بحث و سخنرانان مدعو برای هر موضوع مشخص شده اند و موضوعات سخنرانی به اطلاع استادان گرانقدر رسیده است. اسامی سخنرانان و زمان ارائه سخنرانی ایشان همراه با زمان ارائه سایر سخنرانیها پس از پایان دریافت مهلت مقالات ارسالی  به زودی از طریق  سایت همایش اعلام خواهد شد.

چه پنل های علمی و تخصصی ای برای این همایش در نظر گرفته اید؟

دکتر معین: 12 پانل با موضوع پیامدهای التهابی کووید 19 در بیماریهای قلب و عروق، کلیه، کبد و گوارش، بدخیمی ها، سیستم عصبی، ریه، پوستی، ایمونولوژی، آسم و آلرژی، خودایمنی، روان شناسی و روانپزشکی و مسائل و مشکلات درمان و واکسیناسیون.

با توجه به اینکه این همایش به صورت بین المللی است در مورد سخنرانان خارجی آن توضیح بفرمایید.

دکتر معین: خوشبختانه مجوز برگزاری همایش به صورت بین المللی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده و با تعدادی از دانشمندان شاخص بین المللی برای ارائه سخنرانی به صورت آنلاین یا ارائه ضبط شده در این همایش هماهنگی های لازم انجام شده است، اسامی سخنرانان و زمان ارائه سخنرانی ایشان به زودی از طریق سایت همایش  اعلام خواهد شد.

گروه های هدف این همایش چه کسانی هستند؟

دکتر معین: استادان و پژوهشگران و دانشجویان رشته های ایمونولوژی پایه، ایمونولوژی و آلرژی بالینی، ریه، نفرولوژی، روماتولوژی، نورولوژی (مغزو اعصاب)، قلب و عروق، خون و انکولوژی، پوست، عفونی، روانپزشکی، کبدو گوارش، پزشکان عمومی، علوم پایه پزشکی

دانشگاه ها و مراکزی که به عنوان حامی علمی شما هستند کدامند و آیا مقالاتی از سوی آنها دریافت شده است؟

دکتر معین:دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شاهد، انجمن آسم و آلرژی ایران، انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران، جامعه آزمایشگاهیان ایران، انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران ، انجمن روماتولوژی ایران، مرکز تحقیقات روماتولوژی، مرکز تحقیقات نفرولوژی، انجمن پزشکی روان تنی ایران، مرکز تحقیقات تنظیم پاسخ های ایمنی، مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و جذام، انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، مرکز تحقیقات التهاب

همچنین سه سازمان بین المللی:  موسسه تحقیقات مداخلات بالینی آلرگولوژی و ایمونولوژی (IIAI)،  مرکز تحقیقات آلرژی در آلمان (IPYAFMS)، سازمان بین المللی آکادمی پرفسور یلدا در علوم پزشکی و آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در آلمان (AIA) با این همایش همکاری دارند.

با توجه به تخصصی بودن موضوعات همایش انتظار می رود دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با ارسال نتایج تحقیقات ارزشمند خود موجب غنای هر چه بیشتر این همایش شوند و انجمن های علمی مرتبط نیز در اطلاع رسانی به اعضای محترم خود برای مشارکت فعال در ارسال خلاصه مقالات و یا شرکت در همایش ما را یاری فرمایند.

آیا این همایش دارای امتیاز بازآموزی است؟ و آیا عدد این امتیاز مشخص شده است؟

دکتر معین: بله این همایش امتیاز بازآموزی دارد، اما  هنوز مقدار  امتیاز آن مشخص نشده است.

آیا این همایش کارگاه آموزشی هم دارد؟

بله، عنوان کارگاه های تخصصی تا دو ماه آینده در سایت همایش اطلاع رسانی خواهد شد.

آقای دکتر خیلی ممنون که در این مصاحبه شرکت کردید.

دکتر معین: من هم از شما سپاسگزارم.

 

 

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *