هفتمین سمپوزیوم علمی ژن درمانی در مرکز طبی کودکان برگزار می شود

مرکز تحقیقات سلول و ژن درمانی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری بیمارستان مرکز طبی کودکان هفتمین سمپوزیوم علمی ژن درمانی را 6 بهمن ۱۴۰۱ به صورت حضوری در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، سمپوزیوم دارای 4.75  امتیاز بازآموزی برای گروه های هدف فوق‌تخصص خون و انکولوژی کودکان و بالغین، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی ژنتیک، بیوتکنولوژی، ایمونولوژی، هماتولوژی، ویروس شناسی و علوم سلولی کاربردی است.

دکتر امیرعلی حمیدیه فوق‌تخصص خون، سرطان و پیوند سلول‌های بنیادی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی

 تهران در آستانه برگزاری سمپوزیوم توضیحاتی در خصوص برگزاری این برنامه ارائه داد که در ادامه می خوانید.

علم ژن درمانی از دهه 70 میلادی مطرح شده ولی به دلیل مشکلات پیش آمده در این حوزه، متوقف شده و فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشت. در دهه‌ های گذشته بسیاری از کشورها به این علم با دیدی محافظه کارانه برخورد کرده اند. ولی امروزه با توجه به پیشرفت‌های ژن درمانی در حوزه‌ی بیماری‌های تک‌ژنی و سرطان‌، پژوهشگران امید دارند که این علم جایگزین عملی مناسبی برای درمان ان دسته بیماری‌هایی باشد که تاکنون راهکار جدی برای درمان آن ها بدست نیامده است. با توجه به اینکه فناوری ژن درمانی پیشرفت‌ها و تحولاتی در زمینه درمان بیماری های تک ژنی، دست ورزی های ژنی در علاج سرطان ها و ویرایش ژنومی ایجاد خواهد کرد، به طور قطع طی 5 سال آینده این فناوری از اهمیت و جایگاه خاصی در بین فناوری‌های موجود  برخوردار خواهد بود. پیشرفت روز افزون این حوزه سبب شده که بسیاری از مراکز علمی برجسته دنیا به انجام فعالیت در این زمینه علاقه‌مند باشند.

هفتمین سمپوزیوم ژن درمانی پس از مراسم افتتاحیه، با اجرای ۳ پانل و 16 سخنران از دانشگاه های مختلف کشور ادامه می یابد. همچنین در پایان هر پانل برنامه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

محورهای اصلی این نشست در قالب 3 پانل که عبارتند از استانداردها، اخلاق و بازار جهانی ژن درمانی، ژن درمانی در بیماری‌های خونی و ژن درمانی در بیماری های غیرخونی برگزار خواهد شد. 

از جمله دستاوردهای اصلی این سمپوزیوم آشنایی محققان و دانشجویان جوان با حوزه ژن درمانی و کاربردهای آن در درمان بیماری‌های مختلف و اطلاع نسل جدید کشور از وضعیت فعلی و آینده بازار ژن درمانی خواهد بود. قطعاً حضور سیاست‌گذاران در این سمپوزیوم سبب فراهم آمدن بستری مناسب برای بهره‌مندی و فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه خواهد شد.

هما پارساکیا
تهیه کننده:

هما پارساکیا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *