برگزاری کارگاه « چگونه مقاله علمی را بخوانیم» در دانشکده توانبخشی
در راستای برنامهها و اهداف دوساله (99-1397) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی، نخستین کارگاه پژوهشی این مرکز در سال 98 با عنوان « چگونه مقاله علمی را بخوانیم» روز یکشنبه 16 تیرماه 98 در آمفیتئاتر دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این کارگاه که باهدف توانمندسازی دانشجویان در حیطه پژوهش و کاربرد آن در بالین بیماران و در راستای برنامهها و اهداف دوساله (99-1397) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی برگزار شد؛ ارسلان قربان پور، سرپرست مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان و دانشجوی دکترای تخصصی فیزیوتراپی دانشکده به ارائه توضیحاتی در خصوص روشهای خواندن مقالات، انواع مقالات پزشکی، بخشهای مختلف مقالات پژوهشی کار آزمایی بالینی و سیستماتیک ریویو - متاآنالیز، روشهای تفسیر و تفکر نقادانه و منطقی در مطالعات پژوهشی و فواید و روشهای خواندن سریع مطالب و مقالات پرداخت.
در این کارگاه 4 ساعته که با استقبال بسیار خوب و حضور بیش از 30 دانشجو از مقاطع مختلف تحصیلی این دانشکده برگزار شد؛ پس از ارائه، با مشارکت شرکتکنندگان فعالیتهای عملی برای هر بخش اجرا شد.
توضیح اینکه با توجه به استقبال دانشجویان و همچنین توسعه و ارتقای تفکر پژوهش محور و دیدگاه پژوهشی - بالینی در تمامی مقاطع رشتههای گوناگون این دانشکده توانبخشی و در راستای سند چشمانداز دوساله مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، کارگاههای پژوهشی بهصورت مدون اجرا خواهند شد.
پیشازاین کارگاه نیز مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشکده، ژورنال کلاب با عنوان« توانبخشی در پارکینسون» روز یکشنبه 29 اردیبهشتماه در آمفیتئاتر این دانشکده برگزار کرد.
ارسال به دوستان