نشست شورای مدیران معاونت توسعه

تاکید دکتر رحیم نیا بر برنامه ریزی دقیق و تولید شواهد متقن در هریک از حوزه های مدیریتی معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران

در نشست شورای مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، گزارشی از وضعیت چند ملک بدون کاربری، برون سپاری قراردادها و سامانه مدیریت نگهداشت و تعمیرات منابع CMMS ارایه و بر برنامه ریزی دقیق و تولید شواهد متقن در هریک از حوزه های مدیریتی این معاونت تاکید شد.

نشست شورای مدیران معاونت توسعه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 9 آذر 1401 شورای مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، بر لزوم برگزاری منظم جلسات هفتگی شورای مدیران تاکید کرد و گفت: برای هریک از اقدامات، لازم است سازوکار مشخصی ایجاد کنیم.  
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، رسالت این معاونت را مدیریت برنامه ریزی منابع دانشگاه دانست و گفت: انجام کارهای روزمره اگرچه لازم است ولی کافی نیست و انتظار دارم برای توسعه فعالیت خود برنامه ریزی براساس اهداف دانشگاه تدوین کنید.
دکتر رحیم نیا بر تعیین استراتژی مشخص در برون سپاری قراردادهای دانشگاه تاکید کرد و گفت: برای برون سپاری باید استراتژی روشنی داشته باشیم و اولویت‌های دانشگاه را در این زمینه تعیین کنیم که درنتیجه آن، کیفیت خدمات و منافع  سیستم حفظ و هزینه ای بر بیماران تحمیل نشود.
 معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، ارزیابی مدل برونسپاری بیمارستان بهارلو را به عنوان الگوی موفق برون سپاری ضروری دانست و گفت: دلایل رضایت و نارضایتی واحدهای برون سپاری شده را باید استخراج کنیم که به مدل مطلوب برسیم.
دکتر رحیم نیا، این تصور که لزوما باید واحدهای ضررده را برون سپاری کنیم نادرست دانست و گفت: برای الگوی موفق برون سپاری لازم شواهد محکمی جمع‌اوری کنیم که در نحوه مدیریت منابع تاثیر مثبتی بگذارد.
دکتر رحیم نیا در بخش دیگری از سخنان خود بر آگاهی از وضعیت نگهداشت تاسیسات و تجهیزات تاکید کرد و گفت: سیستم مکانیزه مدیریت نگهداشت، کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار می‌دهد و CMMS باید در  اولویت های کاری بیمارستان‌ها قرار گیرد.


گزارش حوزه های مدیریتی معاونت توسعه

مهندس محمد کاظم امینی رئیس اداره املاک، گزارشی از وضعیت چندملک بدون کاربری دانشگاه ارایه کرد و گفت: اطلاعات جامع املاک دانشگاه را جمع اوری و در قالب میزکار الکترونیک برای هر ملک، شناسنامه‌ای را طراحی کردیم و در نظر داریم با برنامه نویسی هوش تجاری، داشبورد مدیریتی به این منظور ایجاد کنیم.
سپس محمدرضا شهبازی مقدم رئیس اداره برون سپاری، گزارشی از وضعیت برون سپاری مراکز زیرمجموعه دانشگاه را ارائه و مدل های برون سپاری را پیشنهاد داد و گفت: درحال حاضر ۴۵ واحد از ۱۳بیمارستان دانشگاه برون سپاری شده است. برای این منظور دو عامل تصمیم مدیریت واحد و سیاستگذاری کلان دانشگاه تاثیرگذار است.
سپس مهندس زهرا سرپرست مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی، گزارشی از وضعیت ۶ ماهه نخست امسال بیمارستان‌های دانشگاه را براساس سامانه مدیریت نگهداشت و تعمیرات منابع CMMS تشریح کرد و گفت: سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات به مجموعه کمک می‌کند اطلاعات تمامی تجهیزات را جمع‌اوری و براساس آن کارهای نگهداری و تعمیرات را برنامه‌ریزی و پیگیری و همچنین سوابق فعالیت‌ها را با جزئیات کامل بایگانی کنند.

    

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *