• تاریخ انتشار : 1401/03/18 - 08:49
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 730
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست اعضای کمیته اثرسنجی

دکتر ترابی: توسعه ارتباطات در عرصه های عمومی، شناخت مخاطب از دانشگاه و حوزه سلامت را بهبود می بخشد

در راستای برقراری تعامل میان مراکز تحقیقاتی، معرفی بهتر از فعالیت واحد ها و آماده سازی آنها برای حضور در عرصه های عمومی، نقاط قوت و وجه تمایز دو مرکز تحقیقات بهداشت باروری و مرکز مادر، جنین و نوزاد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دومین نشست کمیته اثر سنجی روابط عمومی دانشگاه، دکتر حیدری، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات بهداشت باروری ولیعصر گفت: مرکز تحقیقات بهداشت باروری، مرکز تحقیقات مادر، جنین و نوزاد و مرکز تحقیقات شیر مادر، زیر نظر پژوهشکده سلامت خانواده فعالیت می کنند.

وی سپس به معرفی اهداف، برنامه ها و اقدامات این مرکز پرداخت که از مهم ترین آن می توان به تدوین گایدلاین های ناباروری، ملاحظات قانونی در طب زنان، اجرای طرح اپیدمیولوژی در زمینه سقط جنین در تهران و تهیه بانک اطلاعاتی در این خصوص، حفظ باروری در بیماران کانسر و راه اندازی مرکز IVF و IVM اشاره کرد.

در ادامه مرکز تحقیقات مادر، جنین و نوزاد معرفی شد. از مهم ترین اقدامات این مرکز می توان به مرکز مشاوره تکامل مغزی عصبی، راه اندازی سیستم ثبت اطلاعات نوزادان بستری در NICU، سیستم ثبت اطلاعات شیرخواران پرخطر و درمانگاه تکامل مغزی عصبی اشاره کرد.

در پایان دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، گفت: تمامی فعالیت های انجام شده در مراکز، بسیار خوب است اما در نهایت آنچه می تواند رسانه ای شود فعالیت های خاص آنها است به عنوان مثال تاثیر فعالیت های انجام شده بر بیماران و اینکه آیا فعالیت های ما منجر به تغییر روند درمان و نجات بیماران شده است؟ اینها مواردی است که برون داد اجتماعی فعالیت ها را منعکس می کند.

وی افزود: اگر معرفی مراکز بر اساس ویژگی های خاص و منحصر به فرد باشد، شرایط لازم برای شکل گیری مرجعیت رسانه ای در حوزه علمی مرتبط با آن مرکز فراهم می شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه، خاطر نشان کرد: هدف از انجام تحقیق، بهبود مدیریت بیماری ها، سهل تر شدن فرآیند درمان، نجات جان بیماران و مواردی از این قبیل است. بر این اساس باید تولید محتوی در مراکز تحقیقاتی هدفمند تر شوند و لاین های جدیدی برای آنها تعریف شود.

دکتر ترابی، تولید محتوی بر اساس بررسی پایان تا پایان برنامه ها را موجب هدفمند تر شدن آنها دانست و تصریح کرد: مهم ترین سوالی که در این زمان مطرح می شود این است که این طرح ها چه مشکل و مسئله ای را از جامعه حل کرده و نتایج آن می تواند به عنوان دستاورد در رسانه ها مطرح شود.

وی بر ضرورت تولید محتوای مناسب برای مخاطبان تاکید کرد و گفت: هنگامیکه که محتوای مناسب از فعالیت های علوم پزشکی را تهیه کنیم، قطعا تصویری درست،جذاب و کامل تری از عظمت و شکوه پیشرفت ها و نتایج آن بر سلامت مردم ایجاد می گردد

مدیر روابط عمومی دانشگاه، راه اندازی سامانه ها و دیتابانک های مختلف برای سهولت در دسترسی به اطلاعات را امری مثبت ارزیابی کرد و گفت: داشتن بانک اطلاعاتی فی نفسه بسیار خوب است. ولیکن همزمان باید به کارکردهای آن نیز توجه داشت مراقب باشیم که هدف اصلی که حل مشکلات و ارایه راه حل های جدید برای بهبود مراقبت های سلامتی است را فراموش نکنیم.

دکتر ترابی اتصال مراکز با بخش های مردمی را موجب هدفمندتر شدن فعالیت ها و نتایج حاصل از آن خواند و گفت: اگر این جهت گیری ها تغییر پیدا کند، می تواند نتایج بهتری را برای فعالیت ها رقم بزند.

وی در پایان از دو مرکز تحقیقاتی خواست تا برای کسب نتیجه بهتر در جهت رسانه ای شدن مراکز، نسبت به تعیین عملکرد های منحصر بفرد و وجه تمایز آنها متمرکز شوند و با استفاده از اینفوگرافی، ادامه مسیر را برای توسعه ارتباطات در عرصه های عمومی به گونه ای مناسب رقم بزنند و برای دانش و خدمتی که خلق می کنند، مخاطبان بهتری را فراهم کنند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 213587
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *