• تاریخ انتشار : 1401/03/02 - 18:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 270
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سیزدهمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه برگزار شد

سیزدهمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه با عنوان طراحی برنامه درسی مبتنی بر توانمندسازی: الزامات بسترساز و تجربه ها، در روز دوشنبه مورخ 2 خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، سیزدهمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه با عنوان طراحی برنامه درسی مبتنی بر توانمندسازی: الزامات بسترساز و تجربه ها، در روز دوشنبه مورخ دوم خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۴:۴۵ به صورت هیبرید مجازی و حضوری (به صورت محدود) در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور سخنرانان و هیئت رئیسه برگزار شد.
در این وبینار دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، دکتر نسیم خواجوی راد مدیر مرکز امور هیات علمی دانشگاه، دکتر زهرا توفیقی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده داروسازی، دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر شیوا شیرازیان عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر سپند ریاضی مدیر واحد برنامه ریزی آموزشی مرکز مطالعات حضور داشتند.
در ابتدا دکتر ریاضی توضیحات مختصری از برنامه ۴ ساله معاونت آموزشی دانشگاه و الزامات بسترساز برنامه درسی مبتنی بر توانمندسازی را بیان کرد.
در ادامه دکتر توفیقی چالش های پیش نویس سند توانمندسازی داروسازی را مطرح کرد و ذکر کرد از سند سازمان بهداشت جهانی در حوزه توانمندی های داروسازان برای تصحیح این سند الگوبرداری شد. همچنین بر کمک متخصصان این حوزه برای شناسایی خلاء کوریکولوم دانشکده داروسازی ابراز امیدواری کرد. همچنین از داشتن برنامه درسی مدون و مبتنی بر کسب توانمندی ها به عنوان مهترین خواسته یک دانشجوی جدیدالورود یاد کرد.
سپس دکتر خواجوی راد تجربه گروه داخلی را در زمینه آموزش و ارزیابی مبتنی بر توانمندی مورد بحث و بررسی قرار داد و بر تطابق بین آموزش و ارزیابی برای تحقق دستیابی به توانمندی های دانشجویان تاکید کرد و صرفا استفاده از آزمون تشریحی و تستی را در تضاد با یک کوریکولوم آموزشی مبتنی بر توانمندی دانست.
همچنین دکتر شهسواری ذکر کرد کوریکولوم پرستاری در حال حاضر سنتی است. کوریکولوم مبتنی بر توانمندی به این دلیل مهم است که مبتنی بر کسب صلاحیت هایی است که انتظار می رود فارغ التحصیلان در ارایه خدمات به جامعه کسب نمایند.
سپس دکتر میرزازاده در خصوص کارکرد آموزش مبتنی بر توانمندی در پاسخگویی برنامه های آموزشی اشاره کرد. همچنین به سوالات شرکت کنندگان توسط سخنرانان و اعضای هیات رئیسه پاسخ داده می شد.
در پایان دکتر مافی نژاد با جمع بندی مطالب ارائه شده تاکید کرد لازم است نگاهمان را از محتوا محوری به کسب توانمندی های تغییر دهیم. نیاز است که ساختار آموزشی به گونه ای اصلاح شود که دانشجویان علوم پزشکی پس از فراغت از تحصیل از صلاحیت کافی برخوردار باشند. وی استفاده از Curriculum Mapping را در مدیریت صحیح فرایند تدوین، اجرا و ارزشیابی کوریکولوم لازم دانست. 
توضیح اینکه این وبینار ۵۲۷ شرکت کننده داشت.
  • گروه خبری : مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
  • کد خبر : 212921
فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *