نشست سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با رئیس و مدیر بیمارستان روزبه
دکتر سید احمد رضایی در بازدید از بیمارستان روزبه گفت: بیمارستان روزبه در اجرایی و عملیاتی کردن برنامه های حوزه فناوری اطلاعات سلامت در مقایسه با سایر مراکز پیشتاز است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان روزبه، چهارشنبه 8 تیر 1401 دکترسید احمد رضایی سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران با مدیران ارشد بیمارستان روزبه و کارشناسان این مرکز دیدار کرد.
در ابتدای جلسه دکتر شاهین آخوند زاده رئیس بیمارستان ضمن خیر مقدم به دکتر رضایی گفت: در این مدت تیم مدیریتی و پشتیبانی و کارشناسان بیمارستان با جدیت تمام در حوزه مدیریت آمار فناوری اطلاعات و IT تلاش کرده و مشکلاتی که پیش روی این حوزه بود را شناسایی کردند.
وی عنوان کرد: ارائه خدمات به بیماران از طریق HIS در بیمارستان روزبه با توجه به ماهیت بیماران این مرکز با سایر بیمارستان های دیگر متمایز است که بر همین اساس نیازمند توجه بیشتری است تا به صورت کامل راه اندازی شود.
دکتر رضایی پذیرش ۲۴ را از اولویت های مهم بیمارستان دانست و گفت: لازم است که در جهت تکمیل و راه اندازی کامل سامانه حمایت های بیشتری صورت گیرد.
در ادامه یوسف مسعودیان مدیر بیمارستان با قدردانی از حضور دکتر رضایی در بیمارستان روزبه گفت: بیمارستان روزبه از یکم اردیبهشت 1401 سیستم HIS جدید را راه اندازی کرده که کار سختی بود ولی با تلاش و مشارکت همه همکاران محترم، روند اجرایی شدن برنامه به خوبی پیش رفت و 80 درصد مشکلات حل شده است و مابقی نیازمند گذر زمان است که به مرور زمان و نظارت های مستمر رفع خواهد شد.
مسعودیان همچنین گفت: اتصال سامانه دکتر مایکو به HIS یکی از اقدامات ضروری است که باید توجه ویژه به آن داشت چرا که باعث تسریع در ارتقای کلینیک مجازی می شود. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت نحوه پرداختی مراجعین غیرحضوری است که ان شاءالله با برنامه ریزی این فرایند نیز اصلاح شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه سیستم نوبت دهی هوشمند تلفن گویا و سیستم اینترنتی درمانگاه ها راه اندازی شده که منجر به دسترسی بهتر مراجعه کنندگان به خدمات درمانگاهها و ارتقای رضایتمندی شده است.
در جهت تکریم ارباب رجوع، راه اندازی وب سایت جدید بیمارستان یکی دیگر از خواسته های این مرکز بود که مدیر بیمارستان گفت: برای ارائه خدمات بهتر و معرفی این خدمات به مراجعین بیمارستان لازم است وب سایت کاملی داشته باشیم که انتظار می رود مجوز های لازم در این خصوص زودتر صادر شود.
وی امکانات زیر ساخت سیستم فناوری اطلاعات در زمینه سویچ، سرور و ... را نیازمند ارتقا و توسعه عنوان کرد.
در ادامه دکتر رضایی گفت: ما تجربه ای در نسخه نویسی داشتیم و تلاش کردیم که مشکلات حل شود چون تجربه و زیرساخت فراهم نبود، تصمیم به حضور در بیمارستانها و نظارت به صورت مستقیم گرفته شد این مسائل نیاز به گذشت زمان دارد تا مشکلاتش حل شود. در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی بیشترین اشکلات، از کدینگ است؛ که سعی بر آن است که هر چه سریعتر مشکلات مرتفع شود.
وی قول مساعد داد مشکلات روزبه از قبیل پذیرش ۲۴، پهنای باند و مشکلات HIS هرچه زودتر برطرف شود.
دکتر رضایی گفت: چون برنامه اجرایی و عملیاتی بیمارستان روزبه یک ماه جلوتر از بیمارستانهای دیگر است همین باعث می شود که نواقصی که اینجا شناسایی می شود در بیمارستانهای دیگر زودتر رفع شود.
در این جلسه کارشناسان IT، درآمد و مدارک پزشکی، نماینده منشی ها، مددکاری، سرپرستار درمانگاه و سایر کارشناسان بیمارستان اشکالات این حوزه را مطرح کردند و به مواردی از قبیل به روز رسانی و مجهز کردن تمامی سیستم ها ، اصلاح زیر ساخت شبکه در برخی نقاط بیمارستان (اصلاح ساختار به فیبر نوری) جهت افزایش کیفیت، ارتقا تعدادی از سامانههای سختافزاری بیمارستان، گزارش کارانه عملکردی پزشکان، مشکلات برنامه مایکو و برطرف کردن موانع ویزیت از راه دور و ... مطالبی را بیان کردند.
نظر دهید