• تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 13:27
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 289
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کاری کن که دوست داری آن کار قاعده ای عمومی برای همگان شود

در راستای صیانت ازحقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع جلسه ای با محوریت اخلاق و مهارت های ارتباطی در سازمانهای دانشگاهی برگزار شد.

دکتر حمیدرضا نمازی عضوهیئت‌علمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
00:00
00:00
دانلود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا ودارو، جلسه ای با موضوع اخلاق و مهارت های ارتباطی در سازمان های دانشگاهی با سخنرانی دکتر حمیدرضا نمازی عضوهیئت‌علمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژه مدیران و کارکنان معاونت دانشگاه صبح امروز 27 دی ماه 1401  در سالن شورا برگزار شد.

دکتر نمازی در ابتدا در خصوص اخلاق ارتباطی و داروسازی گفت: سرشت داروسازی سپرهای مختلفی از جمله: علم، تدبیر،صنعت و تجارت دارد.

عضو هیئت‌علمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه افزود:تدبیر نتیجه رهبری مدیریتی و کارمندی است.

 وی همچنین ادامه داد: در بحث اخلاق ارتباطی ما با هفت اصل صداقت، سودرسانی، ضرر نرساندن، عدالت، جبران،سپاس و بهبود خود روبرو هستیم که هرکدام از این اصل ها به تنهایی می تواند در فرد و ارتباط با دیگران اثر بخش باشد.

دکتر نمازی  قاعده طلایی اخلاق را مستلزم تخیل اخلاقی دانست و گفت: در اخلاق حرفه ای ما با چند قاعده طلایی روبرو هستیم که: با دیگران چنان رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند، کاری کن که دوست داری آن کار قاعده ای عمومی برای همگان باشد و دیگری غایت است نه وسیله .

وی همچنین هنر اخلاق را در گرو خود را جای دیگران گذاشتن دانست و افزود: گفتگو اکسیر کاستن از تنش هاست و در مسئله حریم ما با انسان زدایی مواجه هستیم.

دکتر نمازی درپایان اظهار داشت: در محیط کار به منظورداشتن اخلاق ارتباطی باید دلسوزی،شفقت،همدردی،همدلی و گسست را مد نظر قرار داده و رعایت کنیم.

  • کد خبر : 224898
پریسا کریمی
تهیه کننده:

پریسا کریمی

تصاویر

کامنت ها

0 تعداد کامنت ها

درج نظر