گفتوگو با برگزیدگان بیستمین جشنواره ابنسینا/ دکتر حسین ثابت: تقدیر از افراد در جشنواره ها انگیزه های درونی و بیرونی را تقویت می کند
دکتر علی حسین ثابت، آموزشگر برگزیده بیستمین جشنواره ابنسینا، توجه به آموزش فراگیران را عامل ارتقای سطح آموزشی در دانشگاه ها عنوان کرد.
دریافت فیلم
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و سالروز تأسیس دانشکده پزشکی، بیستمین جشنواره ابنسینا با تجلیل از 6 برگزیده در بخش آموزش، 6 برگزیده در بخش پژوهش، یک برگزیده در بخش خدمات ویژه و دو برگزیده از دانشگاه تهران برگزار شد، جشنواره ابنسینا هرساله بهمنظور تجلیل از فعالیتها و دستاوردهای برجسته اعضای هیئتعلمی دانشگاه در زمینههای آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات ویژه، همزمان با سالروز تأسیس دانشکده پزشکی (15 بهمن سال 1313) برگزار میشود.
در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟
دکترعلی حسین ثابت متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکو کاردیوگرافی، در بیمارستان مرکز قلب مشغول به کارهستم.
احساس شما از برگزیده شدن در جشنواره ابن سینا چیست؟
ابتدا که به من اطلاع دادند تعجب کردم چرا که اصلاً با فرآیند انتخاب هم آشنایی نداشتم، اما احساس آرامش کردم که مثمر ثمر واقع شده ام و کارهایی که در مرکز انجام میدهم دیده شده است.
دستاوردها و فعالیت های آموزشی خود را مطرح بفرمایید؟
آموزش اکو کاردیوگرافی به دستیاران قلب و عروق و فلوشیپ های اکوکاردیوگرافی از جمله فعالیت های آموزشی است که انجام می دهم، حدود پنج سال است که به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه شدم قبل از اینکه وارد شوم مشورتی با یکی از اساتید داشتم و ایشان با توجه به شناختی که از من داشتند، آینده خوبی را برای من در زمینه آموزش پیش بینی کردند و به من گفتند که وارد مرکز قلب بشوی می توانی از نظر آموزشی تحولی را در آن مرکز ایجاد کنی و در حال حاضر بعد از این مدت فکر می کنم که این اتفاق افتاده و اینکه رضایت فراگیران حاصل شده فکر می کنم که مهم ترین دستاوردی بوده که من کسب کردم.
به عنوان یک آموزشگر برتر چه محورهایی را در آموزش به دانشجویان رعایت می کنید؟
در زمینه آموزش به دستیاران و فلو شیپ ها همیشه آنها را دیده ام و این احساس را کرده اند که دیده شده اند، وقتی به نتیجه کارشان توجه شود این امر احساس رضایت را در آن ها ایجاد میکند و انگیزه ای بود که منجر به ادامه فعالیت آنها می شود.
نقش جشنواره ابن سینا را در شناسایی آموزشگران و مدرسان برتر دانشگاه، چطورارزیابی می کنید؟
برای خیلی از افراد که بر اساس انگیزه های بیرونی فعالیت می کنند نقش بسیار مهمی را دارد ولی شاید برای کسانی که برای انگیزه های درونی فعالیت می کنند و افراد خود انگیخته ای هستند شاید فقط به عنوان یک مشوق برایشان باشد که احساس آرام بخشی را القا کند.
پیام شما به اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش چیست؟
وقت گذاشتن در حوزه آموزش مهم ترین نکته است و اینکه ما قبل و بعد از آموزش دادن فکر کنیم که چه می خواهیم، اگراین فرآیند بصورت یک چرخه انجام شود ما به نتیجه مطلوب رسیده ایم.
از اینکه این فرصت را به من اختصاص داده اید، ممنونم.
خبرنگار: الهام علی
عکاس: مهدی کیهان
ارسال به دوستان