برگزاری کمیته کاهش خطر بلایای شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

دبیر کاهش خطر بلایای شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر برای کاهش آسیب‌پذیری بلایای طبیعی، کمیته کاهش خطر بلایا را تشکیل داد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه با حضور اعضای کمیته کاهش خطر بلایای شبکه، یکشنبه 18 فروردین 98 در محل سالن اجتماعات شبکه برگزار شد.
در ابتدا دکتر امیراحمدی، معاون شبکه در خصوص بلای سیل و رخدادهای ناشی از وقوع آن صحبت و در ادامه با توجه به حضور در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران شهرستان گزارشی از جلسه و مصوبات مربوط را ارائه کرد.
در ادامه مهندس میترا بحری، دبیر کاهش خطر بلایا در خصوص مصوبه جلسه اخیر شورای مدیریت بحران به‌منظور تشکیل یک تیم بهداشت و درمان برای آماده‌باش و فراخوانی توضیح داد. سپس طی هماهنگی با مدیر شبکه، به‌منظور آمادگی واحدهای فنی مقرر شد مسئولین واحدها لیست اقلام مصرفی و تجهیزات در زمان پاسخ به بلایا را بر اساس استاندارد EOP  تهیه کنند.
در پایان پس از ارائه نظرات مسئولین واحدها، مقرر شد تیم بهداشت و درمان متشکل از پزشک – پرستار یا بهیار- بهداشت محیط- بیماری‌ها- سلامت روان- بهداشت خانواده- پشتیبانی تشکیل شود، برآورد تجهیزات و اقلام مصرفی واحدها برای دپو و آمادگی در شرایط لازم با توجه به استاندارد کتاب EOP تهیه و به کارشناس کاهش خطر بلایا ارائه دهند، مکاتبات لازم برای اعلام هشدار توسط واحدهای مربوطه به بخش‌های دولتی و خصوصی انجام شود، واحد آزمایشگاه آمادگی لازم برای پذیرش نمونه‌ها و انجام آزمایش‌ها برای کنترل شرایط طغیان پس از وقوع سیل را داشته باشد و همچنین مسئولین واحدها با توجه به کتاب EOP دستورالعمل ارائه خدمات بهداشتی در استان‌های سیل‌زده را مجدداً' به‌منظور آموزش پاسخ به بلایا در اختیار کارشناسان خود قرار دهند.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی