تاکید رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بر خلاقیت و نوآوری: ایستایی در این دانشکده معنا ندارد؛ به دنبال انجام پژوهش های مسئله محور باشید
مراسم خوشامدگویی و معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده پرستاری و مامایی دوشنبه سوم آذرماه 99 در محیط اسکای روم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ورود دانشجویان به مقطع کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی در کشور و دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان اولین و معتبرترین دانشکده پرستاری و مامایی از بین ۲۰۶ دانشکده پرستاری و مامایی در سطح کشور تبریک گفت.
وی با اشاره به نامگذاری سال 2020 از طرف سازمان جهانی بهداشت WHO به عنوان «سال پرستار و ماما» به مناسبت ۲۰۰ امین سالگرد تولد فلورانس نایتینگل با شعار «از پرستاران و ماما ها حمایت کنیم» اظهار داشت: این نامگذاری قبل از همه گیری کووید ۱۹ بود و با این رخداد عظیم نقش موثر پرستاران و ماماها و همه تیم سلامت بر همگان مشخص شد.
دکتر نیکبخت ادامه داد: پرستاران بزرگترین گروههای شغلی مراقبت سلامت در دنیا هستند؛ ۶۰ درصد کل مراقبت کنندگان سلامت دنیا را پرستاران تشکیل میدهند و در حال حاضر کمتر از ۳۰ میلیون پرستار در دنیا مشغول هستند و ۶ میلیون پرستار هم کم داریم. مامایی هم یکی از پرافتخارترین کارهای جهان است و ماما واقعا شاهد و کمک کننده در بزرگ ترین لحظات شادی و مقدس ترین لحظات زندگی آدمها هستند.
وی خطاب به نودانشجویان گفت: شما مقطع کارشناسی ارشد هستید و حتما در حال حاضر هم در حوزه کاری خود مشغول به فعالیت هستید؛ امسال شما به عنوان مدافع سلامت لقب گرفتید و این واژه و مفهوم بسیار مقدس و پر افتخاری است. همه دنیا و کشور به وجود شما مباهات و افتخار میکند و ما هم بیشتر قدر شما را میدانیم.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی تهران با اشاره به وجود ۶ full Professor یا استاد تمام، ۱۰ دانشیار، ۳۴ استادیار، ۴ مربی و ۲۰ کارشناس هیات آموزشی در ساختار هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی تهران گفت: دانشگاه ما دانشگاه رتبه یک است و قبولی در این دانشگاه مسئولیتهای حرفهایبزرگتری را متوجه شما میکند و انتظارات از شما بیشتر میشود.
این استاد تمام گروه آموزشی پرستاری داخلی و جراحی با تاکید بر اهمیت رسیدن به دانشگاههای نسل سوم و چهارم به عنوان دانشگاههای کارآفرین، ایده پرداز و مسئله محور گفت: ایستایی در این دانشکده معنا و مفهوم ندارد؛ باید خلاقیت داشته باشید و به دنبال انجام پژوهشهای مسئله محور باشید. حضور موثر در تمام رخدادهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی داشته باشید و در سطح جامعه باید تاثیرگذاری خود را نشان دهید.
وی ابراز امیدواری کرد که با پایان یافتن پاندمی کووید ۱۹؛ دانشکده شاهد حضور دانشجویان باشد و گفت: دانشکده ما نزدیک به ۱۵۰۰ دانشجو دارد و ما دانشجویان بین الملل زیادی داریم که مراودات و تعامل با آنها به شناسایی و آشنا کردن شان با فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی برای ما خیلی مهم است.
پژوهشها باید باری را از دوش کشور بردارند
حجت الاسلام و المسلمین شیرعلی پور، رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده نیز با اشاره به تقارن این برنامه با هفته بسیج، این ایام را به همه بسیجیان و کسانی که این سالها صادقانه زحمت کشیدند و باری را از روی دوش این کشور و انقلاب برداشتند؛ تبریک گفت.
وی اظهار داشت: طبق روایات و مسائل معرفتی که ما در مبانی دینی داریم، نگاه بسیج یک نگاه معرفتی است نه صرفا یک نگاه ارگانی و دولتی. همه باید افتخار کنیم که عنوان بسیجی به ما داده شود. بسیجی یعنی این که هر جایی که خلاء و یا مشکلی وجود دارد و حل آن در توان اوست باید وارد شود وآن را برطرف کند.
حجت الاسلام و المسلمین شیرعلی پور با تبریک به نودانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گفت: عرصه تحصیلات تکمیلی عرصه پژوهش است و ورود به این دوره تحول دیگری در زندگی تحصیلی شماست که قرار است وارد عرصه جدیدی شوید که مبنا و پایه آن پژوهش است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه گفت: پژوهشهاییکه صورت میگیرد نه باید صرفا براساس پر کردن مقالات و درج در نشریات علمی باشد؛ بلکه باید باری را از دوش کشور بردارد. این مسئله اصلی است و ان شاءالله همه عزیزانی که وارد این حوزه شدند مسئله خودشان را که مرتبط است با یکی از مسئلههای کشور را در نظر داشته باشند که بشود آن را بسط داد و تحول ایجاد کرد.
وی ادامه داد: نشانهاش هم همین دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹ است که نزدیک به یک سال است که درگیر آن هستیم و زندگی همه را تحت الشعاع قرار داده است و حوزه پرستاری و مامایی و خصوصا پرستاران و پزشکان نقش بسیار پررنگی را در این زمینه بازی کردهاندو انشالله به همین صورت ادامه خواهد داشت.
رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده افزود: عنوانی که برای تحصیلات تکمیلی قرار داده است نشان دهنده این است که انسان باید نسبت به آن چه داشته باید یه کمالی را طی کند و به سمت تکامل پیش برود. در معارف ما و هستی شناسی و انسان شناسی سیر تکاملی برای انسان در نظر گرفته شده است و روی آن مباحث متعدد و سفارشهای زیادی وارد شده است. این که شما وارد این دوره شدهایدباید حتما نگاهتان به تکامل و کمال انسانی خودتان هم باشد. اگر کمال انسانی را در نظر نگیریم و همانی باشیم که در دوران کارشناسی بودیم و کمالی نداشته باشم؛ ارزشی نخواهد داشت.
رشتهایکه انتخاب کردید در مقطع کارشناسی ارشد حتما هدفمند میشود و شما دارید هدف را دنبال میکنید؛ و آن هدف حتما باید به هدف انسانی و تکاملی انسان گره زده شود که بتواند شما را هم رشد دهد.
سرپرست امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی: در شرایط موجود تلاش شما برای پذیرفته شدن در این مقطع جای تقدیر دارد
دکتر سریه پورتقی، سرپرست امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ضمن تبریک قبولی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در بهترین دانشکده پرستاری و مامایی کشور گفت: دوست داشتیم که برنامه معارفه را به شکل حضوری برگزار میکردیم و شما عزیزان را در دانشکده میدیدیم؛ اما با توجه به وضعیت موجود تصمیم گرفتیم در برنامهایمجازی شما را با دانشکده، هیات رئیسه، ساختار معاونت آموزشی و مدیران گروههای آموزشی آشنا کنیم.
وی گفت: در این برهه حساس که جامعه پرستاری و پزشکی کشور به حضور شما عزیزان پرستار و ماما در عرصه مبارزه با بیماری کرونا نیازمند است و خیلی از شما عزیزان تلاشهای بسیار ارزشمندی را در این حوزه دارید انجام میدهید؛ و در عین حال توانستهایدبا توجه به این شرایط با تلاش و پشتکار در این مقطع در بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور پذیرفته شوید. تلاش شما برای پذیرفته شدن در این مقطع واقعا جای تقدیر دارد. امیدواریم در این مدت که در خدمت شما هستیم با تعامل موثری که با دانشکده، اساتید و گروههای آموزشی دارید بتوانید به عنوان افراد ارشد به یک تکاملی از نظر علمی برسید و فارغ التحصیل شوید.
دکتر پورتقی تاکید کرد: اولویت اصلی ما باید تحصیل باشد و این که بتوانیم از این فرصتی که در اختیارمان قرار گرفته است به نحو احسن استفاده کنیم.
وی در ادامه صحبتهایشبه معرفی دانشکده، گروههای آموزشی و ساختار اصلی واحدهای مختلف معاونت آموزشی و اداره تحصیلات تکمیلی پرداخت و با به اشتراک گذاری صفحه وب سایت دانشکده تور مجازی، میز خدمت، سامانه نوید، دستورالعملهای تحصیلات تکمیلی، مشخصات کلی و سرفصل دروس، برنامه کلاس ها، مسئول ارتقای کیفیت آموزش مجازی، دفتر منتورینگ، دفتر توسعه آموزش، کمیته دانشجویی دفتر توسعه آموزش و دفتر مشاوره تحصیلی را معرفی کرد.
پاندمی کووید ۱۹؛ فرصتی مغتنم برای رشد و پیشرفت در زمینه آموزش مجازی بود
دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده نیز ضمن تبریک به دانشجویان ورودی جدید آنها را نخبگان جدید دانشکده خطاب کرد و گفت: این فقط ادعای ما نیست و امیدواریم بتوانیم بستر لازم برای این ادعا را فراهم کنیم تا شما هم با پتانسیلهاییکه دارید بتوانید نهایت استفاده را از وقت خودتان داشته باشید
وی با اشاره به اشتغال به تحصیل هزار و ۴۷۰ دانشجو در سه مقطع تحصیلی در رشتههای پرستاری و مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی تهران گفت: خوشحالم که شما به خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شدید. این دانشگاه بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و سعی کرده در سالهای متمادی این رتبه را حفظ کند و یقین دارم انتخاب آن اولویت اول همه شما بوده است.
وی با قدردانی از زحمات دکتر پورتقی برای برگزاری این جلسه گفت: این تنها برنامه معارفه شما نیست و شما در گروههای آموزشی معارفه خواهید شد و ما به غیر این برنامه یک برنامه برای معرفی واحدهای مختلف به صورت آفلاین خواهیم داشت.
دکتر شهسواری با اشاره به وجود اساتید برجسته کشور در گروههای آموزشی دانشکده گفت: ما به اساتید گروهها افتخار میکنیم و شما هم از امروز عضوی از گروه هستید. از امروز شما فقط دانشجو نخواهید بود و ما هم فقط به صرف دانشجو به شما نگاه نمیکنیم و انتظار داریم شما در تمامی رویدادهای آموزشی با گروه همکاری کنید و حس تعلق شما به گروه طوری شکل بگیرد که انشالله در آینده به عنوان عضو هیات علمی این دانشکده در خدمت شما باشیم.
دکتر شهسواری با اشاره به شرایط پاندمی کووید ۱۹ گفت: ما در شرایط ویژهایهستیم و طبیعتا این شرایط همه فرایندهای ما را تحت تاثیر قرار داده است؛ دوست داشتیم شما را در دانشکده داشته باشیم و حضوری مراسم معارفه را برگزار کنیم و تعامل دو سویه باشد؛ اما مجبوریم سعی کنیم آسیب را به حداقل برسانیم و از ظرفیتها استفاده کنیم تا جلوی آسیبهای بیشتر در این شرایط را بگیریم.
معاون آموزشی دانشکده پاندمی کووید ۱۹ را علاوه بر تهدید فرصتی مغتنم برای رشد و پیشرفت در زمینه آموزش مجازی دانست و گفت: با وجود تمام تهدیدهایی که این شرایط داشت؛ اما فرصت پیشرفت در آموزش مجازی را برای ما فراهم کرد و همه اساتید در این زمینه تجربه کسب کردند و در آینده نیز از این توانمندی استفاده خواهیم کرد. آموزش مجازی را با آموزش حضوری ترکیب خواهیم کرد و این منافع را با هم تجمیع خواهیم کرد.
وی افزود: سعی مان این است که در حد توان و بضاعت و امکانات و شرایطی که داریم بستر لازم را برای رشد شما فراهم کنیم. اما رشد افراد فقط توسط فاکتورهای بیرونی صورت نمیگیرد؛ اگر شما نخواهید ما هر کاری بکنیم شما به جایی نخواهید رسید و برعکس اگر کسی برای رسیدن به تعالی خودش تلاش کند حتی در شرایط عدم وجود امکانات هم به آن دست پیدا میکند.
دکتر شهسواری دانشجویان کارشناسی ارشد را الگوی دانشجویان کارشناسی دانست و گفت: امیدوارم تنها برای گرفتن مدرک به این مقطع وارد نشده باشید؛ شما عمر، جوانی و همه سرمایههایتانرا گذاشتهایدو باید نهایت استفاده را از این زمان ببردید. این زمان تکرار نشدنی است. مطالبه گر باشید و همه ما و اساتید را به سمت ایجاد امکانات سوق دهید. همه ابعاد وجودی تان را رشد دهید و ما هم سعی میکنیم شرایط را برای این کار فراهم کنیم.
وی با اشاره به وجود دو گروه دانشجویی در حوزه آموزش گفت: ما یک گروه دانشجویان منتورینگ داریم که به دانشجویان دوران کارشناسی برای رشد و پیشرفت کمک میکنند و این در واقع مسئولیت اجتماعی شماست و باید دینی که گردن شما هست ادا کنید. در همه فرانیدهای آموزشی دانشکده احساس مسئولیت داشته باشید. کمیته دانشجویی دفتر توسعه آموزش نیز گروه دیگری است که اعضایش دغدغه ارتقای آموزش دارند و تلاش میکنند آموزش دانشکده را ارتقا بدهد.
وی همچنین از برگزاری کارگاه ایده پردازی و ثبت اختراع توسط کمیته دانشجویی دفتر توسعه آموزش در روز پنجشنبه ۶ آذرماه ۹۹ خبر داد و از همه دانشجویان دعوت کرد تا در این کارگاه شرکت کنند.
توانمندسازی دانشجویان برای انجام پژوهش؛ وجه تمایز دوره کارشناسی ارشد
دکتر مهرناز گرانمایه، معاون پژوهشی دانشکده نیز با تبریک ورود دانشجویان به دوره تحصیلات تکمیلی، یکی از مهمترین وجوه تمایز این دوره با دوره کارشناسی را توانمندسازی دانشجویان برای انجام پژوهش عنوان کرد.
وی با اشاره به شرایط پاندمی کووید ۱۹ از امکان ثبت نام و عضویت در کتابخانه به صورت مجازی خبر داد و گفت: دستور العمل عضویت مجازی در کتابخانه در زیر لینک معاونت پژوهشی بخش کتابخانه در وب سایت دانشکده موجود است.
وی همچنین از وجود کتابهای الکترونیک و فایل تمام متن پایان نامهها در کتابخانه دانشکده خبر داد.
دکتر گرانمایه از همراهی بخش IT معاونت برای توانمندسازی دانشجویان در انجام امر پژوهش صحبت کرد و گفت: بخش IT در روزهای زوج باز هست و دانشجویان عزیز میتوانند از این واحد استفاده کنند. در حال حاضر نیز برخی از کارگاههاییکه قبلا به صورت حضوری برگزار میشد چون کارگاه ENDNOTE به صورت سی دی فراهم شده و در اختیار دانشجویان قرار میگیرد.
معاون پژوهشی دانشکده از مرکز پژوهشهای دانشجویی به عنوان یکی دیگر از فرصتهای پژوهش یاد کرد و گفت: دانشجویان در این مرکز برای انجام پژوهش آموزش میبینند و هم میتوانند پژوهشهاییرا با کمک اساتیدشان به صورت مشترک طراحی کنند و انجام دهند. این پژوهشها علاوه بر پایان نامهایاست که در مقطع ارشد دارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانشکده ما توانسته است از سال ۹۹ دیپلم پژوهشی مرکز پژوهشهای دانشجویی را نیز راه اندازی کند. دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد میتوانند این دوره را بگذارنند؛ این دوره مثل یک دوره آموزشی واحدهای مشخص و پایان نامه دارد و در آخر دانشجویان موفق به اخذ دیپلم پژوهشی میشوند. دانشجویان کارشناسی ارشد ما هم میتوانند در این دورهها شرکت و یا با توجه به توانمندیهایشاندر این دورهها به صورت مدرس و یا منتور مشارکت کنند.
دکتر گرانمایه همچنین از برگزاری وبینار فرایند اخذ مجوز اخلاق برای طرحهای تحقیقاتی و پایان نامهها در روز چهارشنبه پنجم آذرماه ۹۹ خبر داد.
وی ادامه داد: کمیته مشورتی معاونت پژوهشی شروع به کار کرده است و ما از نظرات اعضای هیات علمی و دانشجویان برای ارتقای توانمندی پژوهشی اساتید و دانشجویان و هم به طور کلی امور پژوهشی دانشکده استفاده میکنیم.
وی از دانشجویان دعوت کرد تا در صورت تمایل به همکاری در کمیته مشورتی روزمه خود را به معاونت پژوهشی دانشکده ارسال نمایند.
معاون پژوهشی تاکید کرد: دانشجویان عزیز میتوانند علاوه بر پروپوزالهای پایان نامهایشان که بخشی از واحدهای درسی شان هست؛ میتوانند به صورت مشترک با اساتید دانشکده طرحهای تحقیقاتی داشته باشند. پروپوزال این طرحها وارد شورای پژوهشی دانشکده میشود و از طریق این شورا در صورت تصویب به دوستان کمک میشود تا این تحقیقات انجام و منتشر شود.
دانشکده پرستاری و مامایی تهران باید منبع و نقطه شروع هر نوع تغییر مثبت و ارزشمند در حوزههای پرستاری و مامایی باشد
دکتر خاطره سیلانی، معاون بین الملل دانشکده ورود به دانشکده پرستاری و مامایی تهران به عنوان برترین دانشکده پرستاری و مامایی کشور را آرزوی خیلی از دانشجویان و باعث افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد که این دستاورد ارزشمند با تلاش مضاعف در طول تحصیل و رقم زدن دو سه سال تحصیلی پر بار و خروجی ارزشمند تکمیل شود.
وی افزود: معاونت بین الملل دانشکده در تلاش است تا با تسهیل ارتباط آکادمیک با دانشکدههای متناظر پرستاری و مامایی کشورهای دیگر و کمک به دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی برای اعزام به کشورهای اروپایی و کسب تجربه کوتاه مدت تحصیل، اقامت و آشنایی با محیط از برنامههای تبادل دانشجو بیشترین بهره را ببرد. چندین سال است که دانشکده طبق یک روال منظم در برنامههای تبادل دانشجو اراسموس پلاس و اراسموس مندس در مقاطع مختلف شرکت دارد.
وی شرکت در مدارس زمستانی بین المللی را یکی دیگر از فرصتهای بین المللی موجود دانست و گفت: مدرسه زمستانی زوریخ سویس یکی از این مدراس است؛ یک تجربه بسیار جالب سه هفتهایکه در آن دانشجویانی که اعزام میشوند فرصت پیدا میکنند تا در یک گردهمایی بین المللی به مدت سه هفته با دانشجویان سراسر دنیا به صورت بین حرفهایو بین رشتهایتعامل داشته باشند و دورههای آموزشی کوتاه مدت را بگذارنند. با سیستم آموزش و کار آشنا شوند و از جدیدترین مطالب روز دنیا اطلاع پیدا کنند. این دورهها معمولا به زبان انگلیسی و آلمانی است. تامین هزینه این دورهها عمدتا به عهده دانشجو است اما به صورت موردی معاونت بین الملل دانشگاه در تامین قسمتی از هزینهها قول مساعدت داده است.
معاون بین الملل دانشکده شرکت در تمامی این دورهها و فرصتها را نیازمند تسلط به زبان انگلیسی دانست و از دانشجویان خواست تا از کلاسهای زبان انگلیسی کالج بین الملل دانشگاه استفاده کنند.
دکتر سیلانی خاطرنشان کرد: از زمانی که به دنبال مسئله تحقیق هستید این مسئله را در ذهن داشته باشید که اگر استاد راهنمای دوم و یا استاد مشاور شما از یک کشور دیگر باشد و در موضوع تحقیق شما صاحب نظر باشد مزایای بسیار زیادی برای شما و تیم تحقیقتان خواهد داشت از جمله این که ضریبی که برای انتشار مقالات منتج از این همکاری بین المللی در نظر گرفته شده است یک و نیم هست و دوم این که بناست که هزینههای پرداخت شده این هزینهها بیش از حد معمول باشد و اگر با ادله کافی بتوانید به دانشگاه بگویید که حضور استاد در ایران برای برگزاری کارگاه لازم است دانشگاه به لحاظ مالی حمایتهای لازم را انجام خواهد داد.
معاون بین الملل دانشکده با اشاره به اشتغال به تحصیل ۵۰ دانشجوی بین الملل از ۱۱ کشور دنیا خواستار تعامل دانشجویان با آنها شد.
وی همچنین خواستار عضویت دانشجویان در شبکه جهانی همکاریهای علمی و پژوهشی (یوسرن) به مسئولیت دکتر آرپی مانوکیان شد و تصریح کرد: این عضویت میتواند تجربهایمفید برای دانشجویان و عامل رشد چند بعدی در ایجاد ارتباطات علمی بین المللی با همتایانشان در سراسر دنیا شود.
دکتر خاطره سیلانی همچنین از دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی و دارای تجربه تخصصی در فیلد بالینی دعوت کرد تا با اعلام آمادگی به معاونت بین الملل دانشکده در کارآموزیهای دانشجویان بین الملل همکاری نمایند.
وی تصریح کرد: قطعا کیفیت تحصیلی شما بسیار تحت تاثیر اراده و همت خودتان برای ساختن یک دوره پر بار خواهد بود.
دکتر سیلانی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان در این دوره بتوانند با کمک اساتید دانشکده به عنوان افرادی نقاد، تحلیل گیر و عامل تغییر در فیلد بالینی وارد جامعه شوند.
وی گفت: دانشکده ما باید منبع و نقطه شروع هر نوع تغییر مثبت و ارزشمند در حوزههای پرستاری و مامایی باشد.
تاکید معاون دانشجویی و فرهنگی بر لزوم رشد همه جانبه دانشجویان
دکتر حسن برکتی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده نیز موفقیت در ورود به دانشگاه علوم پزشکی تهران را موجب ایجاد غرور دانست و گفت: این حس غرور وظایف را هم افزایش میدهد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و یکی از عواملی که منجر به این برتری میشود خود دانشجویان هستند.
وی افزود: حضور شما مختص این نیست که فقط حرفهایرا بیاموزید؛ انسان چند جانبه است و باید رویکرد شما هم رشد همه جانبه باشد. هر فردی برای خودش یک تصویر بزرگ و نقشه دارد و بودن شما در اینجا نشان میدهد که شما این تصور کلی را دارید؛ اما فقط به یک جنبه نیندیشید و سایر جنبهها را در نظر بگیرید. شما به عنوان دانشجویان کارشناسی ارشد رشته وارد دانشگاه شدهایدو انتظار میرود که به عنوان مدیران و مسئولین آینده بتوانید در سایر حوزهها رشد داشته باشید.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده وجود تشکلها و کانونهای دانشجویی را فرصتی برای رشد فردی دانشجویان دانست و گفت: فعالیت در این تشکلها و کانونها میتواند در راستای آموزش مسئولیت پذیری در جامعه و رشد همه جانبه دانشجویان نقش مهمی داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به جشنوارههای دانشجویی چون جشنواره سیمرغ و ابن سینا؛ شرکت در این جشنوارهها را فرصتی برای محک و معرفی توانمندیها دانست.
در بخش پایانی این جلسه معاونین و مدیران گروههای آموزشی به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ دادند.
نظر دهید