پنجمین جلسه کمیته سرآمدی در برندینگ دانشگاه
دکتر ترابی: روابط عمومی باید نقطه اوج امید باشد
پنجمین جلسه کمیته سرآمدی در برندینگ دانشگاه با تشریح دستورالعمل نشاط در زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که چهارشنبه 15 مرداد 99 در سالن G5 ستاد مرکزی برگزار شد، اسماعیلی مسئول روابط عمومی بیمارستان مرکز قلب، ضمن تشریح دستورالعمل نشاط گفت: در بحث نشاط در بیمارستان ها و مراکز ستادی شباهت ها و تفاوت های زیادی وجود دارد که اگر کمی خلاقیت داشته باشیم، با همفکری و تعاملات می توانیم شکلی منسجم به آن دهیم و دستورالعملی متناسب با هویت دانشگاه را داشته باشیم.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در مرکز قلب، 18 روز را به عنوان مناسبت های کاری خاص و تقدیر از همکاران عنوان کرد و افزود: در این ایام، با حضور رئیس بیمارستان و مدیر مرکز با دادن هدایا، گل و شیرینی از همکاران قدردانی و تکریم می شود. این روزها عبارتند از، روز کارگر، پرستار، رادیولوژی، روابط عمومی، دندانپزشکی، کتابدار، مهندس، پژوهش، مدارک پزشکی، نیروی انتظامی، کیفیت، حسابدار، حمل و نقل، علوم آزمایشگاهی، بیمه، فیزیو تراپی، بسیج و داروسازی.
مسئول روابط عمومی بیمارستان مرکز قلب گفت: یکی از کارهایی که باعث بالا رفتن نشاط در روحیه پرسنل می شود، برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی پرسنل است که در سال ۲ الی ۳ بار برگزار می شود. سعی می کنیم این نمایشگاه را در روز پرستار و یا کارگر که جشن عمومی است و یا سالگرد افتتاح مرکز قلب برگزار کنیم. در این نمایشگاه همچنین حضور و استقبال خانواده های همکاران قابل توجه است.
اسماعیلی در ادامه، تکریم پرسنل بازنشسته و برپایی تورهای تفریحی هر پنجشنبه در اطراف تهران را از دیگر اقدامات برای حفظ روحیه کارکنان خواند و تصریح کرد: دریافت پیشنهادات و بحث در مورد وضعیت کار در آن واحدها، چیدن سفره هفت سین در واحدها و انتخاب بهترین و زیباترین سفره هفت سین و تقدیر از آنها، برگزاری نمایشگاه عکس توسط پرسنل که مخاطبان بسیاری دارد و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی که در سال در دو نوبت برگزار می شود، انتخاب کارمند نمونه در روز کارمند و اهدای جوایزی به همکاران برگزیده از دیگر برنامه های بیمارستان مرکز قلب جهت بالا بردن نشاط است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل رفاهی اشاره کرد و گفت: افتتاح استخر یکی از تاثیر گذار ترین امکانات برای پرسنل بود. برگزاری کلاس هاس خوشنویسی، نقاشی و خطاطی از دیگر برنامه های این مرکز برای بالا بردن روحیه نشاط است.
اسماعیلی، چاپ و انتشار ویژه نامه های مختلف در بیمارستان را با مشارکت همکاران بیمارستان، فعالیت در حوزه تعاونی مسکن کارکنان، تشویق دانش آموزان ممتاز همکاران مجموعه مرکز قلب، ارتقای شغلی همکاران بیمارستان، ایجاد صندوق رفاه بیمارستان را از دیگر فعالیت های روابط عمومی در پیشبرد روحیه نشاط در بیمارستان مرکز قلب نام برد.
نگاه افراد می تواند اسباب شادی بسازد یا آن رااز بین ببرد
در ادامه، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: وقتی در مورد نشاط کارکنان صحبت می کنیم، نتیجه اش را می توان به خوبی در سرویس دهی به بیمار مشاهده کرد. در مرکز قلب تهران می توان در کنار نشاط کارکنان، یک نظم خاص را نیز مشاهده کرد. این نظم موجب می شود که اگر همکاری کارش را خوب انجام ندهد، این سیستم و نظم دهی تلاش میکند که منظمش کند و اگر منظم نشود و نتواند کیفیتی که بیمارستان می خواهد را ارائه دهد، از سیستم خارج می شود چون انگیزه را از دیگران می گیرد.
می افزود: در شرایطی که همه کارشان را خوب انجام می دهند و حقوق یکسان می گیرند، اگر یک نفر وظیفه اش را خوب انجام ندهد باعث کاهش انگیزه در دیگران می شود. افراد باید در مسیر درست قرار بگیرند، در غیر این صورت باعث اختلال می شوند.
دکتر ترابی بازنده و برنده را موضوعی ذهنی دانست و گفت: نباید روحیه مان را ببازیم. در اغلب جنگ ها، افراد در ابتدا در ذهنشان هست که می بازند و یا می برند و بعد این امر در واقعیت ظهور پیدا می کند. اصلاً تجهیزات و امکانات باعث پیروزی و شکست نیست و آن قدرت ذهن و امید است که باعث می شود افراد ببرند یا ببازند.
وی روابط عمومی را نقطه اوج امید خواند و تاکید کرد: اگر غیر از این باشد، نمی توانیم در آن حوزه خوب خدمت کنیم و در نهایت در سطحی معمولی با قی خواهیم ماند. برای همین توصیه می کنم که همه چیز را با امید بخوانید تا نشاط، خود را خلق و تولید کند.
دکتر ترابی، مهربانی، عطوفت، احترام و مشارکت همگانی در مرکز قلب را مثال زدنی دانست و یادآور شد: نقطه اوج تمامی فعالیت ها در برند، همنوایی است. اکثر فعالیت هایی را که در مجموعه های مختلف در برند انجام می دهیم نقطه ی اوجش همنوایی می شود. ما در این کمیته بر روی ابعاد هویت کار می کنیم که به سمت هویتی حرکت کنیم که این هویت برای همگان جذاب باشد و زمینه مناسب را فراهم کند که هر کسی با هر نوع علاقه ای بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در این بحث در زمینه ای حرکت کردیم که می تواند احساس نشاط را به ارمغان بیاورد. از این رو به دنبال تهیه چک لیستی هستیم که بتواند همه همکاران در روابط عمومی ها ابلاغ شود تا نشاط در مجموعه ها از یک کف پایین تر نروند و امکان حرکت های بزرگتر را داشته باشند.
نظر دهید