• تاریخ انتشار : 1403/07/09 - 16:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه هماهنگی و تبادل نظر گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده با کارشناسان مسئول و کارشناسان شبکه‌های تحت پوشش و کارشناسان متناظر در معاونت بهداشت

دکتر توکلی کیا، سرپرست مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشت، در خصوص اهمیت ارائه مراقبت‌های با کیفیت و موثر در سلامت جمعیت تحت پوشش مطالبی را ارائه و بر بکارگیری خلاقیت و تلاش مستمر در همه سطوح تاکید کرد.

برگزاری جلسه هماهنگی و تبادل نظر گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده با کارشناسان مسئول و کارشناسان شبکه‌های تحت پوشش

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، جلسه هماهنگی و تبادل نظر گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده روز شنبه 7 مهر 1403 با حضور دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده، کارشناسان مسئول، کارشناسان شبکه‌های تحت پوشش و کارشناسان متناظر در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.

این جلسه به بیان انتظارات و چالش‌های اجرایی در برنامه‌های گروه‌های سنی، سلامت مادران و جوانی جمعیت اختصاص داده شد.

دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده ضمن خوش آمدگویی به حضار و عرض تشکر بابت زحمات همکاران، در خصوص اهمیت ارائه مراقبت‌های با کیفیت و موثر در سلامت جمعیت تحت پوشش مطالبی را بیان و بر بکارگیری خلاقیت و تلاش مستمر در همه سطوح تاکید کرد.

دکتر زینب محقق، رئیس گروه سلامت مادران به بیان راهکارهایی در خصوص افزایش پوشش مادران شرکت کننده در کلاس‌های آمادگی برای زایمان با توجه به افزایش تعداد کلاس‌ها در شبکه‌ها پرداخت.

بهناز یعقوبی، کارشناس جوانی جمعیت بر توانمندسازی مراقبین سلامت در مهارت مشاوره با مراجعین به جهت فرزندآوری تاکید کرد.

لیلی سید مرادپو، رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان بر افزایش پوشش بسته کامل مراقبت‌های میانسالان به میزان حداقل 2.5 درصد در فصل اشاره کرد و نکاتی در خصوص اهمیت حساس‌سازی و آگاهی مراقبین سلامت بیان کرد وی همچنین تاکید کرد راهکارهای عملی برای افزایش پوشش مراقبت‌های مردان میانسال طراحی و اجرا شود.

سپیده مشفقی، کارشناس برنامه طب ایرانی، به ارائه خدمت طب ایرانی به افراد بالای 6 سال و در اولویت قرار گرفتن آموزش سفیران سلامت تاکید کرد.

فاطمه شریفی ارومی، رئیس گروه سلامت کودکان و نوزادان بر ارائه مراقبت غربالگری تکامل، ارتقا آگاهی والدین و ارجاع اختلالات تکاملی به مراکز جامع تکامل تاکید کرد همچنین وی گفت: پیگیری واکسن‌های تاخیری در کودکان باید در صدر پیگیری‌ها قرار گیرد.

زینت زارع زاده، کارشناس برنامه کودکان در مورد بازآموزی احیا پایه در شیر خواران و کودکان برای پزشکان دوره دیده مطالبی را بیان و تاکید کرد اقدامات اولیه احیا شیرخواران و کودکان تا قبل از رسیدن اورژانس به والدین آموزش داده شود.

رقیه کمرلویی، کارشناس برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر گفت امسال فعالیت اصلی برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، آموزش مراقبین سلامت و پزشکان و افزایش تعداد مراکز مشاوره شیردهی و نیروهای آموزش دیده است.

آذر جهانبانی، کارشناس برنامه سلامت سالمندان در مورد برگزاری برنامه‌های هفته سالمند و آموزش محتوی آموزشی و کتب چهار‌گانه شیوه زندگی در سالمندان مطالب را ارائه داد.

محبوبه محمدحسینی، کارشناس برنامه سلامت نوزادان در خصوص تجهیز مراکز جمع کننده شیر مادر برای اهدا به بانک شیر مادر توضیحاتی را ارائه و بر آموزش حداقل 80 درصدی مراقبین سلامت به صورت تجمعی از سال 1398 بنابر دستورالعمل اداره سلامت نوزادان در مورد شیوه نامه بهبود کیفیت مبتنی بر شواهد (EPIQ ) تاکید کرد.

کارشناسان مسئول شبکه‌ها به بیان چالش‌های اجرایی هر برنامه در حوزه تحت پوشش خود پرداختند و در تبادل نظر با سرپرست مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده پیشنهاداتی به تصویب رسید.

  • گروه خبری : معاونت بهداشت,جوانی جمعیت
  • کد خبر : 279451
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

تنظیمات قالب