مهلت ثبت نام 20 آذر 1401

سومین جشنواره طب ایرانی برگزار می‌شود

سومین جشنواره طب ایرانی، با محوریت «طب ایرانی؛ مسیر پیشرفت و نوآوری علمی» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جشنواره طب ایرانی، فرصتی برای معرفی دانشمندان، پژوهشگران و فناوران برتر این حوزه طب ایرانی، سامانه و مکتبی است کامل شامل روش‌های تشخیصی، سبب‌شناسی و درمان باتکیه‌بر تفاوت‌های بین‌فردی (مزاج) در زمینه حفظ سلامت و درمان بیماری‌ها که متکی بر پشتوانه علمی و تجربی چندهزارساله ایرانیان و ملل دیگر، برخوردار از توجه به جنبه‌های اخلاقی و تربیتی و آموزه‌های اسلامی که به کوشش حکیمان بزرگ دوره تمدن اسلامی، بازنگری و تدوین‌یافته و به نقطه کمال نسبی خود رسیده است.
جشنواره طب ایرانی «که دبیرخانه دائم آن در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» مستقر است. این جشنواره منظور شناسایی، معرفی، قدردانی و حمایت از دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران برتر و همچنین بسترسازی برای بهره‌وری هرچه بیشتر از دستاوردهای پژوهشی اندیشمندان و گسترش بازارهایی دانایی محور و دانش‌بنیان و آشنایی و تعامل چندجانبه بین مراکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی طب ایرانی در سطح ملی و در سه بخش  برگزار می‌شود. 
باتوجه‌به نام‌گذاری سال  1401 با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری و بومی بودن مکتب غنی طب ایرانی؛ دبیرخانه دائم سومین جشنواره طب ایرانی شعار این دوره از جشنواره را متناسب با ظرفیت‌های بالقوه طب ایرانی در تولید، کارآفرینی و فناوری‌های دانش‌بنیان، «طب ایرانی؛ توسعه پایدار و تولید دانش‌بنیان» اعلام کرد. 
سومین جشنواره طب ایرانی با محورهای آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، بین‌الملل، پیش‌کسوت، فرهنگ و هنر و ویژه در 1401 برگزار خواهد شد که دو محور فناوری و محور بین‌الملل به محورهای این دوره از جشنواره اضافه شده‌اند. باتوجه‌به اهمیت فرزندآوری؛ موضوع‌محور ویژه سومین جشنواره طب ایرانی، "جوانی جمعیت" اختصاص یافت. 
توضیح اینکه باتوجه‌به اهمیت فرزندآوری؛ موضوع‌ محور ویژه سومین جشنواره طب ایرانی،  به "جوانی جمعیت" اختصاص یافت. 
 
کلمات کلیدی
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب