تمرین عملیاتی پاسخ به حوادث پرتوی در بیمارستان شریعتی برگزار شد

تمرین عملیاتی پاسخ به حوادث پرتوی با همکاری اداره‌ پدافند غیرعامل دانشگاه و سازمان پدافند غیر عامل کشور در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

تمرین عملیاتی پاسخ به حوادث پرتوی در بیمارستان شریعتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، تمرین عملیاتی پاسخ به حوادث پرتوی در بیمارستان شریعتی پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در این بیمارستان برگزار شد.
دراین مانور، با همکاری اداره‌ پدافند غیر عامل دانشگاه و سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیمارستان شریعتی همکاری داشتند.
این مانور با سناریوی تأیید شده از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزارشد و ارزیابان این سازمان به بررسی نحوه انجام آن و آمادگی بیمارستانی برای مواجهه احتمالی با حوادث پرتوی پرداختند.
در جلسه‌ای که پس از این تمرین عملیاتی در سالن باستان حق برگزار شد، مسئولان قرارگاه پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور به بررسی مشاهدات پرداختند و آمادگی بیمارستان شریعتی را در برگزاری این مانور مهم دانستند.
دکتر جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی که در این مانوربه عنوان فرمانده عملیات، هدایت این تمرین را برعهده داشت تجربه مواجهه با چنین حوادثی را مهم دانست و گفت :الان زمانی نیست که ما صبر کنیم تا اتفاقی بیفتد و آن وقت ببینیم چه کارباید بکنیم. واقعیت این است که این تمرین‌ها برای این است که ما آن موقع را ببینیم. البته ما مرحله به مرحله آماده می‌شویم قطعاً ما ضعف امکانات داریم. تلاشی که امروز انجام شد ارزشش را داشت تا همکاران ما تمرین کنند و یاد بگیرند.
دکتر جمشیدی نظر ارزیابان را راهبردی و با اهمیت دانست و گفت: به طور حتم از نظرات آنان استفاده خواهیم کرد.
این تمرین عملیاتی با همکاری گروه‌های درمانی و پشتیبانی بیمارستان شریعتی و با حضور دکتر احمدی رئیس مرکز مدیریت حوادث، فوریت‌های پزشکی و پدافند غیر عامل دانشگاه، رقیه چمانی کارشناس مسئول این مرکزو زلیخا محمدپور و ایمان فلاح ازکارشناسان مرکز مدیریت حوادث، فوریت‌های پزشکی و پدافند غیر عامل دانشگاه به اجرا درآمد. در این تمرین هشت مصدوم فرضی به علت آلودگی با مواد پرتوی به بیمارستان شریعتی مراجعه کردند و تمرین آلودگی زدایی و درمان‌های لازم برای آنان انجام شد.  

 

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب