پایش وضعیت استقرار برنامه سلامت خانواده ( پزشکی خانواده نظام ارجاع شهری) در شهرستان اسلامشهر

تیمی از معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و معاونت های دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای بررسی روند وضعیت استقرار برنامه سلامت خانواده ( پزشکی خانواده نظام ارجاع شهری) در شهرستان اسلامشهر در این شهرستان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این بازدید که یکشنبه 8 مرداد 1402 با حضور دکتر مسعود مشایخی، مدیر کل دفتر خدمات عمومی سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمدرضا صائینی، مشاور معاون بهداشت؛ دکتر حسین غلامی، رئیس گروه پایش و ارتقای کیفیت مرکز مدیریت شبکه و دکتر نگین طاهری، رئیس گروه پزشک خانواده وزارت بهداشت؛ دکتر مقیمی و دکتر آرمان زندی از معاونت درمان وزارت بهداشت، دکتر صدیقه سیدفرج الله، کارشناس آمار و فناوری اطلاعات اداره سلامت معاونت درمان و صباغیان، کارشناس فناوری و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر جمشید معتمد، مدیر گروزه مدیریت شبکه معاونت بهداشتی و دکتر علیرضا عباسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجام شد در ابتدا دکتر معتمد ضمن خوش آمدگویی، گزارشی مفصل در خصوص اقدامات انجام شده در راستای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری در سطح معاونت بهداشت ارائه و در ادامه دکتر عباسی توضیحات مختصری در خصوص شهرستان شامل پوشش جمعیتی، تعداد واحد های بهداشتی درمانی و شهر چهاردانگه  ارائه کرد.
زهرا ربیعی، کارشناس مسئول واحد گسترش شبکه در ادامه جلسه ابتدا توضیحاتی در خصوص وضعیت موجود شهرستان اعم از نیروی انسانی و تعداد واحدهای بهداشتی درمانی تحت پوشش شبکه ارائه و در ادامه از شاخص مورد انتظار و کمبود های موجود در شهرستان از نظر فضای فیزیکی، نیروی انسانی، زیرساخت های الکترونیکی، تجهیزات و ... براساس شیوه نامه 03 برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری عنوان کرد.
وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اجرای فاز اول برنامه شامل تشکیل کمیته های شهرستانی، اعضای کمیته ها، سرشماری و بلوک بندی جمعیت و اطلاع رسانی در سطح شهرستان و جمعیت تحت پوشش برنامه توضیحات تکمیلی ارائه کرد. 
در قسمت دیگری از برنامه بازدید، تیم بازدید کننده با حضور در پایگاه شماره یک چهاردانگه روند اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری و نحوه سرشماری جمعیت در این منطقه را ارزیابی کرد و در مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه ضمن ارزیابی روند ارجاع  الکترونیکی بیماران به سطح دو، یک بیمار به بیمارستان ضیائیان به عنوان یکی از مرکز درمانی سطح دو ارجاع شد. 
تیم برای ارزیابی روند پیگیری درمان بیماران در این مرکز درمانی سطح دو، از بیمارستان ضیائیان نیز بازدید و این ارزیابی نیز انجام شد.  
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب