گفتگو با پژوهشگر جوان برگزیده هفدهمین جشنواره ابن‌سینا

دکتر محمودی: جشنواره ابن‌سینا برایم جذابیت ویژه‌ای دارد

دکتر مریم محمودی، با انتشار 36 مقاله معتبر با 653 استناد و H-index 13 همچنین تألیف و ترجمه کتاب‌های ملی و بین‌المللی به‌عنوان پژوهشگر جوان هفدهمین جشنواره ابن‌سینا معرفی شد.

دکتر محمودی که به‌عنوان محقق جوان هفدهمین جشنواره ابن‌سینا برگزیده شد، درخصوص فعالیت‌های پژوهشی خود گفت: 45 مقاله منتشر کردم که 38 مورد آن با H-index 13 در SCOPUS نمایه شده است.
وی با اشاره به مسئولیت 20 طرح تحقیقاتی گفت: علاوه برآن در تألیف فصولی از 4 کتاب بین‌المللی که در انتشارات Springer منتشرشده مشارکت داشتم و 13 راهنمای بالینی مبتنی بر شواهد درزمینه تغذیه در بیماری‌های متابولیک ارثی را تدوین و بومی‌سازی کردم.
این محقق برگزیده دانشگاه، زمینه تحقیقات جدید خود را متمرکز بر تغذیه کودکان دانست و افزود: ازآنجاکه طرح پزشکی عمومی را در مرکز تحقیقات ایمونولوژی گذراندم ابتدا تحقیقاتم در زمینه نقص ایمنی بود. پس‌ازآنکه در دوره دکتری تخصصی رشته تغذیه شروع به تحصیل کردم، در زمینه تغذیه و ایمونولوژی به پژوهش پرداختم و در حال حاضر به‌عنوان عضو هیئت‌علمی گروه تغذیه سلولی و مولکولی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی تحقیقاتم را در زمینه‌های سلولی و مولکولی علم تغذیه  ادامه دادم و علاوه برآن، در زمینه تغذیه کودکان و رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلابه صرع و بیماری‌های متابولیک ارثی به‌کار بالینی و پژوهش در بیمارستان مرکز طبی کودکان می‌پردازم.
دکتر محمودی با اشاره به ارزیابی خود از جشنواره ابن‌سینا گفت: 21 سال است که از ورودم به دانشکده پزشکی به‌عنوان دانشجوی پزشکی می‌گذرد؛ از زمانی که جشنواره در دانشگاه شکل گرفت همیشه برایم جذابیت داشت و با دقت کتابچه برگزیدگان را مطالعه می‌کردم و به‌نوعی از آن الگو می‌گرفتم. این جشنواره مشوق بسیار خوبی برای ایجاد انگیزه در محققان است تا فعالیت‌های آینده خود را باعلاقه بیشتری ادامه دهند.
سرپرست معاونت بین‌الملل دانشکده تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه با اشاره به دیگر جوایزی که تاکنون کسب کرده است گفت: جوایزم مربوط به گرنت هایی است که در کنگره‌های خارجی، بنیاد ملی نخبگان (بر اساس رتبه کنکور سراسری عضو بنیاد ملی نخبگان هستم) و وزارت علوم دریافت کردم.
محقق برگزیده دانشگاه به پژوهشگران جوان دانشگاه توصیه کرد، پژوهش را از همان سال‌های اولیه ورود به دانشگاه آغاز کنند و افزود: ما از اولین گروه‌های فعال دانشجویی در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان بودیم که باعث شد اولین تجربه‌های پژوهشی، آموزشی و حتی مدیریتی‌ام در آنجا شکل بگیرد. نکته مهم شناخت علاقه و تعیین یک مسیر تحقیق در همان سال‌های اولیه است. این موضوع به تدوین کتاب و مقالات تخصصی‌تر و افزایش ارجاع مقالات و شناخت فرد به‌عنوان فردی متبحر در آن حیطه در سطح ایران و جهان بسیار کمک می‌کند. نکته مهم آخر توکل به خدا، پشتکار، رعایت اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پژوهش و توجه به همه ابعاد زندگی ازجمله خانواده که مهم‌ترین آنها است.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

3 نظر برای این مقاله وجود دارد

دکتر حدیث صبور

دکتر حدیث صبور

78/10/11 - 00:00

تبریک دوست عزیزم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

این موفقیت رو به خانم دکتر محمودی عزیز تبریک عرض می کنم انشالله همیشه تندرست و موفق باشید.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

تبریک به شما و دکتر رضایی عزیز به خاطر مسیر موفقیت که همپای همدیگر می پیمایید

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب