اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

مراسم تکریم دکتر پورحسینی و معارفه دکتر واشقانی فراهانی به‌عنوان رئیس مرکز قلب تهران

دکتر قناعتی: مرکز قلب تهران یکی از مراکز شاخص کشور و یک برند معتبر برای دانشگاه است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز قلب تهران، کیفیت خدمات ارائه‌شده در این مرکز را در کشور بی‌نظیر معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم تکریم دکتر حمیدرضا پورحسینی و معارفه دکتر علی واشقانی فراهانی به‌عنوان رئیس مرکز قلب تهران، روز چهارشنبه 26 آبان 1400 با حضور دکتر حسین قناعتی، سرپرست دانشگاه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس اسبق و جمعی از مدیران، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان مرکز قلب تهران، در سالن آمفی‌تئاتر این مرکز برگزار شد.

دکتر قناعتی در آغاز سخنان خود با اشاره به آیات 88 و 89 سوره شعرا «یوۡم لا ینفع مالٞ ولا بنون * إلّا منۡ أتى ٱللّه بقلۡبٖ سلیمٖ - روزى که هیچ مال و اولادى سود نمی‌دهد * مگر کسى که دلى سالم [از رذایل و خبایث] به پیشگاه خدا بیاورد» بر جایگاه ویژه قلب در خلقت انسان اشاره کرد و گفت: قلب محور خلقت و محور توجه انسان است و شاخص پذیرفته شدن اعمال و رفتار انسان در پیشگاه خداوند، نیت‌های قلبی اوست.

وی تزکیه را باعث روشنی دل دانست و گفت: عرفا و بزرگان دین، راه پی بردن به راز خلقت را پاک شدن قلب معرفی کردند و چنانچه انسان به درجه پاکی برسد؛ انوار الهی در او متجلی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه ارتباط خود با مرکز قلب را یک ارتباط قدیمی معرفی کرد و گفت: از همان زمان تأسیس این مرکز، دکتر کریمی برای بخش تصویربرداری، بنده را مورد مشاوره قرار می‌دادند و خوشحالم که امروز دکتر شیرانی که یکی از بهترین دستیاران و فلوهای ما بودند؛ اینجا باقدرت و با کیفیت خوب، در حال ارائه خدمت به مردم هست.

وی مرکز قلب تهران را یکی از مراکز شاخص کشور و یک برند معتبر برای دانشگاه معرفی کرد و گفت: انتظاری که از مدیریت جدید این مرکز داریم این است که در کنار حفظ و ارتقا کیفیت مطلوب خدمات مرکز، کمیت ارائه خدمات را حداقل به میزان 20 درصد افزایش دهند.

دکتر قناعتی رویکرد پزشکی پیشگیرانه را یکی از کاراترین روش‌های خدمات سلامت معرفی کرد و گفت: بر اساس مطالعات موجود به ازای هر یک دلار که در واکسیناسیون هزینه کنیم، 10 دلار در درمان صرفه‌جویی خواهد شد و همین‌طور به ازای هر یک دلاری که درزمینهٔ بهداشت هزینه نکنیم؛ مجبور خواهیم شد 1500 دلار درزمینهٔ درمان هزینه کنیم؛ بنابراین نگاه بهداشت محور بسیار مهم است و خوشبختانه می‌بینیم که امروز بحث (Preventive Cardiology) در این مرکز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تحولات ایجادشده در حوزه آموزش و پژوهش در دنیا گفت: دنیا با سرعت زیادی در حال تحول و دگرگونی است و ما باید با هوشیاری، تحولات دنیا را رصد کنیم؛ امروزه با در دسترس قرار گرفتن منابع آموزشی و تعاملی شدن آموزش، بحث منتورینگ و راهنمای معنوی ارزش زیادی پیداکرده و سیستم‌های آموزشی در پی کشف استعدادهای خاص افراد هستند؛ همین‌طور پژوهش به سمت محصول محور بودن حرکت کرده و باید منافع آن به مردم برگردد؛ ما هم در دانشگاه تلاش خواهیم کرد این رویکرد را جاری کنیم و افراد را به سمت زمینه‌هایی که به آن علاقه‌مند و در آن اثرگذار هستند؛ سوق دهیم.

سرپرست دانشگاه تغییر مدیریتی را باعث ایجاد تازگی و طراوت در مجموعه معرفی کرد و گفت: طرح‌واره‌های مدیریتی در سطح جهانی در حال تغییر است و بر اساس آن بسیاری از رویکردهای مدیریتی تغییر کرده؛ به‌عنوان‌مثال در رویکرد جدید نباید منتظر به وجود آمدن شرایط ایده ال برای آغاز کار ماند و باید شجاعانه با مشکلات و چالش‌ها مواجه شد؛ تنها کارها و پروژه های بزرگ ارزش محسوب نمی‌شود؛ بلکه ایجاد بخش‌های کوچکی که به‌درستی با یکدیگر تعامل کنند؛ بهتر و مؤثرتر سبب اعتلای سیستم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما در هر جایگاه و سمتی، مسئول و نسبت به آن پاسخگو هستیم؛ گفت: بحث عدالت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در دانشگاه است؛ اینکه در حاشیه تهران این‌قدر محرومیت وجود دارد درشان ما نیست و به اعتقاد من یکی از الطاف خداوند به ما، حضور دانشگاه در منطقه جنوب تهران و خدمت به مردم آن است که ممکن است به لحاظ معیشتی، بیشتر در تنگنا قرار داشته باشند.

دکتر قناعتی در خاتمه گفت: مرکز قلب همواره برای من یک حالت مقدس و معنوی داشته و نسبت به آن تعصب‌دارم و امیدوارم با رفع برخی اشکالات جزئی، این بیمارستان بتواند همچون ستاره‌ای درخشنده باشد.

دکتر کریمی رئیس سابق دانشگاه نیز ضمن تبریک به دکتر واشقانی برای قبول مسئولیت و قدردانی از دکتر پورحسینی به دلیل خدمات و زحمات 4 ساله ریاست مرکز قلب و خدمات ارزشمندشان در سال‌های قبل گفت: من مثل همیشه ناگزیرم که از کارکنان به‌طور ویژه تشکر کنم چرا که همه دانشگاه از نیروهای بسیار خوب بهره می‌برد لیکن مرکز قلب جای دیگری است چرا که رفتار اساتید، پزشکان و کارکنان این مرکز طی این 20 سال طوری بوده که رضایت‌مندی را در بیماران ایجاد کرده است.
وی افزود: دوره‌ مدیریتی دکتر واشقانی دوره سختی است چه به لحاظ تورم و تحریم و چه به دلیل فشاری که روی کادر درمان و مدیریتی دانشگاه و دیگر مراکز وجود دارد.

دکتر حمیدرضا پورحسینی در مراسم تکریم خود گفت: امیدوارم اگر کاری صورت پذیرفته مورد رضایت و پذیرش خداوند قرار گرفته باشد.
 وی با اشاره به یکی از آیات قرآن افزود: در سوره‌ هود خداوند می‌فرماید اگر استطاعتی داشتیم در جهت اصلاح امور به کار ببریم و اگر توفیقی حاصل شده از جانب خداوند بوده است.

این استاد قلب و عروق در ادامه از زحمات و خدمات همه اقشار حاضر در مرکز و کارکنان واحدهای مختلف قدردانی کرد.
وی با خسته نباشید به همه واحدهای مرکز خصوصاً در ایام کرونا که سختی دو چندانی را به دوش کشیدند به‌طور ویژه موردتقدیر قرار داد و از بخش‌های اداری، پشتیبانی، کلینیک، پاراکلینیک که همه وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دادند تشکر کرد.
دکتر پورحسینی از همکاران، اساتید در گروه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی که افتخارات فراوانی را در همه زمینه‌ها آفریدند سپاسگزاری کرد.

دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران با سپاسگزاری به درگاه الهی برای نعمات بزرگ و کوچک از جمله نعمت ارزشمند هستی و سلامتی که وجود دارد، توفیق قدرشناسی از این نعمت‌های الهی را خواستار شد.
وی به‌طور ویژه مراتب سپاسگزاری خود را از خداوند متعال به علت حضور و توفیق عضویت در خانواده بزرگ مرکز قلب، در جمع اساتید دانشگاه تهران، داشتن اساتیدی صادق و پاک دست اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در طی مسئولیت در هنگام تحویل آن به مسئول بعدی لبخند رضایت الهی و حضرت ولیعصر (عج) را به همراه داشته باشیم و همگی خود را در معرض الهی ببینیم و ائمه معصومین را شاهد اعمال و رفتار خود بدانیم.

دکتر فراهانی در ادامه افزود: امیدواریم روند رو به ارتقای مرکز قلب را با شتاب بیشتری شاهد باشیم و امیدواریم بتوانیم یک برنامه مدون چهار ساله را با توجه به همه تنگناها ارائه دهیم و این برنامه حاصل خرد جمعی همه اساتید، کارکنان مدیران و صاحب‌نظران خواهد بود که قطعاً اولویت‌ها در آن لحاظ خواهد شد.

این استاد قلب و عروق اضافه کرد: بحث تمام وقتی یک ظرفیت بسیار مهم مرکز قلب است که به ادامه آن استوار خواهم بود و از وجود و توانایی و جذب جوانان به‌عنوان نیروهای پرانرژی بهره خواهیم بود تا از فعالیت‌های خلاقانه آن‌ها استفاده کنیم.

وی به ایجاد دپارتمان‌های مورد نیاز در مرکز قلب هم گریزی زد تا با اضافه کردن آن‌ها برخی از کمبودها جبران شود وی اهمیت و نقش مرکز قلب در پیشگیری بیماری‌های قلب و عروق در جامعه، کشور و دانشگاه را از دیگر اولویت‌های خود اعلام کرد تا این مرکز مرجع سواد سلامت مردم، در کشور باشد.

دکتر فراهانی در پایان سخنان خود از همه کارکنان، استادان، پرستاران مرکز خواست تا همان‌طوری که به مدیران قبلی کمک کردند به اینجانب نیز کمک نمایند تا شاهد افزایش فعالیت‌های درمانی، پژوهشی و آموزشی باشیم.

در ادامه برنامه‌ها هدیه ویژه و لوح تقدیر دکتر پورحسینی توسط سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد.

همچنین هدیه مرکز قلب تهران توسط استاد دکتر کریمی نیز به او تقدیم شد، لوح تقدیر مرکز قلب تهران توسط دکتر فراهانی به دکتر پورحسینی اهدا شد و در نهایت حکم ریاست مرکز قلب تهران توسط استاد دکتر قناعتی به دکتر علی واشقانی فراهانی به‌عنوان سومین رئیس مرکز قلب تهران تحویل شد.

اجرای دکتر تاجدینی، کلیپ بسیار فاخر تقدیر از دکتر پورحسینی و حضور انبوه کارکنان در سالن آمفی‌تئاتر از نکات بارز این مراسم بود.

در پایان دکتر قناعتی سرپرست دانشگاه به همراه ریاست مرکز قلب و استادان از درمانگاه، اورژانس، کت لب، کتابخانه دکتر عارفی و سالن اجتماعات سانتر واکسیناسیون این مرکز دیدن کرد.

 

میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *