بررسی فصل 7 کتاب روزنامه نگاری برند

روابط عمومی ها در برندینگ باید روی ذائقه مخاطبان تمرکز کنند

سردبیر اخبار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ایجاد اتاق خبر در روزنامه نگاری برند گفت: باید مشخص کنید چه چیزی برای مخاطبان و در مقابل چه چیزی برای رسانه ها جذابیت دارد. بیشتر فعالان عرصه روابط عمومی به جای اینکه روی ذائقه مخاطبان تمرکز کنند در پی این هستند که سوژه های موردپسند مطبوعات سنتی را پیدا کنند.

هر سازمانی می تواند یک سازمان رسانه‌ای شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در جلسه ای که با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی و اعضای کمیته سرآمدی و اثربخشی برندسازی برگزار شد، مهدی گلپایگانی در ادامه بررسی کتاب روزنامه نگاری برند، گفت: بسیاری از برندهای معتبر به یک شرکت رسانه ای قدرتمند تبدیل شده اند و تولید محتوا را در دستور کار خود قرار داده اند و دارای وب سایت های مختلف به زبان های مختلف هستند.

سردبیر اخبار روابط عمومی با بیان اینکه برندها برای عملیاتی کردن استراتژی خود از روزنامه نگاری استفاده می کنند تا بتوانند اخباری جذاب برای جمعیت مخاطبان خود پیدا کنند افزود: هر سازمانی می تواند یک سازمان رسانه‌ای شود و بررسی اتاق خبر برندهای بزرگ نشان می‌دهد که روزنامه‌نگاری چگونه می تواند در خدمت برندها قرار گیرد.

سردبیر اخبار روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه در رونامه نگاری برند همه چیز از یک ایده آغاز می شود گفت: از قابل درک بودن مطالب خود اطمینان حاصل کنید و بیشتر بر روی کانال های دیداری که قابلیت انتشار اینفوگرافی یا ویدئو دارند متمرکز شوید و محتوای خود را از هر راهی که می توانید منتشر کنید.

این کارشناس تصریح کرد: مساله تنها یافتن یک موضوع مهم نیست بلکه مساله مهم جانمایی مناسب آن مطلب است. فقط به دنبال این نباشید که از ایده و یا خبر خاص خود رخدادی تحسین برانگیز بسازید بلکه در پی تمام راه های ممکن باشید که از طریق آن بتوانید خبرهای خود را منتشر کنید و با این کار قدرت نفوذ خبرتان را افزایش دهید بدین منظور باید روی کانال های ارتباطی برای توزیع اخبار خود بیشتر متمرکز شوید. تجربه اتاق خبر برندهای بزرگ نشان می دهد که یک چرخه چهار مرحله ای برای توزیع اخبار شامل دوره پرورش ایده، شروع کار در مقیاس کوچک، گسترش در یک فاز بزرگ و ادامه کار در مقیاس بزرگتر وجود دارد.

کارشناس ارشد فرهنگ و رسانه روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی توییتر، فور اسکوئر، اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک و پین ترست حضور فعال دارند این گفت: این برندها با مخاطبانشان دائم در ارتباط هستند  و هر بار که پیامی برایشان ارسال می شود بلافاصله به آن پاسخ می دهند که این یک روند انگیزشی است.

گلپایگانی افزود: صفحات مجازی برندها بدون شک یکی از بهترین ها است به دلیل اینکه این صفحات بر خلاف سایر صفحه هواداران که پر از مطالب غیرجدی است مخاطبان را تشویق به اظهارنظر در مورد برند می‌کنند.

سردبیر اخبار روابط عمومی در پایان گفت: هر قدر سازمان ها بیشتر با مخاطبان و انتظارات آنها مرتبط باشند، به همان میزان آگاهی و درک افزون تر و ایده های بیشتری در مورد نیازهای جامعه مخاطبان تان پیدا می کنند. همراهی با مخاطبان به سازمان ها کمک می کند تا در شکل دادن سرنوشت شان نقش فعالانه تری داشته باشند.

در ادامه دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه بابیان اینکه در برندینگ ایجاد یک تصویر خوب و وفاداری بسیار مهم است گفت: اگر می‌بینید فارغ‌التحصیلان دوره MPH از مملکت خودشان می‌روند به این دلیل است کسی بر روی وفاداری آن ها کار نمی‌کند. گذر از مرزهای دانش می‌تواند با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد و هر فردی می‌تواند حق انتخاب داشته باشد که در کجا می‌خواهد فعالیت داشته باشد ولی مهم این است که به کشور و دانشگاه علوم پزشکی تهران تعصب داشته باشد اگر اینگونه باشد در هر جای جهان که باشد به ارتقا و رشد دانشگاه کمک می‌کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در نوآوری و خلاقیت قدرت تطبیق و انعطاف است به‌عنوان‌مثال شما می‌خواهید یک سیستم را از بنیان عوض کنید ولی به‌جای این کار بهتر است ببینید چه استفاده‌ای می‌توان از آن سیستم کرد. ما نیز به دلیل محدودیت‌های خودمان در شبکه‌های اجتماعی همین کار را انجام داده‌ایم اگرچه در مطالبی که منتشر می‌کنیم کامنت ها بسته است ولی زمانی که مطالب به اشتراک گذاشته می‌شود و در صفحه موردنظر خودش می‌نشیند کامنت ها کاملا باز است و افراد می‌توانند نظرات خودشان را در آنجا قرار دهند که ما هم از آن‌ها بسیار استفاده می‌کنیم نکته مهم این است که در روزنامه‌نگاری برند بیان حقایق بسیار مهم است.

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *