وب سایت انگلیسی بیمارستان فارابی رونمایی شد

طی مراسمی با حضور رئیس، معاونین، جمعی از اعضای هیأت علمی و کارکنان، تارنمای انگلیسی بیمارستان فارابی معرفی و رونمایی شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومي بیمارستان فارابی، دکتر جباروند، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه و رییس بیمارستان فارابی، در ابتداي مراسم رونمايي از اين تارنما که روز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر پروفسور شمس برگزار شد، گفت: وب سایت انگلیسی بیمارستان فارابی، در نتیجه تلاش های بی شائبه و صادقانه همکارانی که بدون چشم داشت مادی و تنها با هدف ارتقای جایگاه بیمارستان فعالیت کرده اند، شکل گرفته است و بدون شک به شناسایی و ارتباط بیشتر فارابی در عرصه بین المللی کمک خواهد کرد.
دکتر جباروند با اشاره به تحولات سال های اخیر بیمارستان فارابی افزود: فارابی امروز با ۱۵ سال پیش قابل مقایسه نیست. در حال حاضر سالانه بیش از ۱۲۰مقاله توسط اعضای هیئت علمی گروه چشم در بهترین و معتبرترین مجلات جهان منتشر شده و مورد استناد قرار می گیرد. بی شک این وب سایت به شناسایی بیشتر فعالیت ها و نوآوری های همکاران ما در سطح منطقه و جهان کمک خواهد کرد و دانش آنان را در دسترس همگان قرار خواهد داد.
وی همچنین به فعالیت های قطب علمی چشم پزشکی فارابی اشاره نمود و گفت: نتیجه تمامی فعالیت هایی که در حوزه های آموزش، پژوهش، درمان و نوآوری در بیمارستان فارابی صورت می گیرد، کسب رتبه پنجم در بین تمامی قطب های علمی کشور و رتبه اول در بین قطب های چشم پزشکی است.
رییس قطب چشم پزشکی فارابی افزود: در پس پرده تحولاتی که در بیمارستان فارابی رخ می دهد، همکاران بی ادعایی هستند که با زحمات صادقانه خود و بدون چشم داشت مادی تنها به بهبود جایگاه فارابی و دانشگاه می اندیشند و بهترین پاداش برای آنان، قدر شناسی و حفظ دستاورد هایشان است.
دکتر جباروند تاکید کرد، راه اندازی وب سایت انگلیسی افتخاری برای بیمارستان فارابی است و انشاء الله با راه اندازی آن زمینه افزایش ارتباطات بین المللی و جذب متقاضیان زیادی که در سطح رزیدنتی و فلو شیپی برای استفاده از امکانات علمی بیمارستان فارابی وجود دارد فراهم خواهد شد.
در ادامه دکتر علیرضا لاشیئی رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به فعالیت هایی که در بیمارستان فارابی صورت می گیرد گفت: نمود این فعالیت ها مانند کوه یخ است و معمولا صدها ساعت کاری که برای این فعالیت ها صرف می شود را نمی بینیم.
دکتر لاشیئی افزود: با توجه به چشم اندازی که برای قطب و بیمارستان در نظر گرفته ایم، وب سایت انگلیسی به مثابه دریچه ارتباطی ما با دنیای خارج از فارابی شامل منطقه و کشور و فضای بین المللی است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاهی جهانی پیدا کنیم، اگر بخواهیم اهداف تعیین شده توسط دانشگاه یعنی ارتباطات بین المللی، جذب دانشجوی خارجی، برقراری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت و تبادل دانشجو و استاد پیگیری شود لازمه اش داشتن وب سایت انگلیسی است.
 وی با قدرداني از دست اندرکاران اجرای این پروژه که با دقت نظر و ظرافت، کاری فاخر و متمایز را در سطح کشور عرضه کرده اند؛ ابراز اميدواري كرد، اعضای هیئت علمی و دستیاران و کارکنان بیمارستان فارابی با استفاده از این وب سایت زحماتی که کشیده شده است را ارج نهاده و اهداف آن را دنبال نمایند.
دکترسید فرزاد محمدی دبیر واحد قطب و نوآوری بیمارستان فارابی نیز طی سخنانی حضور در عرصه بین الملل و فضای مجازی را پیشران های توسعه در آموزش عالی و سلامت خواند و گفت: تا چند سال آینده نداشتن هویت تمام عیار الکترونیک بی معنا است و این امربه اندازه هویت فیزیکی اهمیت پیدا می کند.
دکتر محمدی با تاکید بر نقش سرمایه انسانی در توسعه سازمان ، افتخارات سال های اخیر بیمارستان فارابی در حوزه های مختلف نوآوری، فناوری و اعتباربخشی را ناشی از اعتقاد عمیق تیم مدیریتی به توسعه نیروی انسانی دانست.
وی ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته برای راه اندازی وب سایت انگلیسی بیمارستان فارابی افزود: چالش پیش روی ما نگهداری، به روز کردن و غنا و اصالت محتوا است که به اندازه راه اندازی این تارنمامهم است و مشارکت تمامی اعضای هیئت علمی  و کارشناسان بیمارستان رامی طلبد.
در ادامه این مراسم توضیحات کارشناسی در مورد روند اجرای پروژه، توسط فرحزادی، کارشناس واحد قطب و نوآوری ارائه شد و کلیپ معرفی بخش های مختلف این تارنما به نمایش درآمد.
وب سايت انگلیسی بیمارستان فارابی از طريق آدرس farabieye.tums.ac.ir در دسترس است و جديدترين اخبار و فعالیت های بیمارستان فارابی را دراختيار كاربران قرار مي دهد./ق

خبر و عکس: امیدوار

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي