• تاریخ انتشار : 1402/02/25 - 17:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 432
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

دکتر علیرضا اولیایی منش در چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در مراکز جامع سلامت و بهداشت حجم مشاوره‌های ازدواج و فرزندآوری چهار برابر افزایش‌یافته است.

چهاردهمین جلسه قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه همزمان با اولین روز از هفته جوانی جمعیت با حضور مسئولان دانشگاه، رؤسای کمیته‌های مختلف و حجت السلام ساکی دبیر ستاد جمعیت حوزه‌های علمیه کل کشور، یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 در سالن حکیم برگزار شد.
در حاشیه این نشست دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت دانشگاه، گفت: در این نشست کمیته‌های مختلف و دبیرخانة قرارگاه گزارشی از اقدامات انجام شده در فاصله بین دو جلسه ارائه دادند و موضوعات دیگری از جمله نامه شاخص‌هایی که از وزارت بهداشت برای سنجش عملکرد کمیته‌های مختلف ارسال شده بود بحث و گفتگو شد.
وی در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از سخنان حجت‌الاسلام ساکی عضو فعال نهاد مردمی اظهار کرد: لازم است  با خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های جمعیت کم و یا تک‌فرزندی صحبت شود و بر ارتقای کرامت مادری و افزایش جایگاه و منزلت مادر در خانواده‌ها تأکید و آسیب‌ها و مشکلات مرتبط با سقط یادآوری شود.
دکتر اولیایی منش در خصوص فعالیت‌های دانشگاه در حوزه جوانی جمعیت گفت: ما به‌عنوان معاونت بهداشت اقدامات زیادی را در مجموعه شروع کردیم و اکنون همه مراکز جامع سلامت و بهداشت به اتاق‌های شیر مادر و نگهداری کودک تجهیز شدند و تعداد مراکز مشاوره ازدواجمان افزایش‌یافته و حجم مشاوره‌های قبل ازدواج و فرزندآوری چهار برابر شده و برای فرهنگ‌سازی این موضوع تولید پوستر، بروشور و آموزش‌های کارگاهی افزایش‌یافته است.
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: گزارش‌ها ارسالی به دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت نشان می‌دهد که با حمایت و پشتیبانی‌های معاونت توسعه اتفاقات بسیار خوبی در معاونت‌ها از جمله معاونت درمان و فرهنگی به وقوع پیوسته و پژوهش‌های متعددی در حوزه پژوهش و آموزش صورت‌گرفته است.
یادآور می‌شود هفته جوانی جمعیت از 24 تا 30 اردیبهشت 1402 اعلام شده که اولین روز آن به نام رسانه و جمعیت نام‌گذاری شده است. 

 

  • گروه خبری : جوانی جمعیت
  • کد خبر : 234625
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *