دومین جلسه کمیته مدیریت بحران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

دکتر محمدعلی سورکی: ریشه‌یابی به‌موقع حوادث کوچک، بیمارستان را از خطرات و عوارض حوادث مشابه ایمن می‌کند

جلسه کمیته مدیریت بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور کارشناسان مدیریت خطر حوادث و بلایای دانشگاه با تاکید بر گزارش دهی به‌موقع حوادث و بررسی مراحل پیشرفت مصوبات قبل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین جلسه کمیته مدیریت بحران این مرکز چهارشنبه 14 تیرماه 1402 با حضور دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، طاهره زرعی چیان مدیر امور پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس رضا رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی، فریده اسد زاده دبیر کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

معاون درمان مجتمع با تاکید بر ضرورت ساماندهی انبار وسایل بخش‌های بالینی گفت: برای نظارت بر نحوه نگهداری وسایل در بخش‌ها باید تیمی متشکل از نمایندگان حوزه مدیریت خدمات پشتیبانی و دفتر پرستاری از تمامی انبارها بازدید و بازخورد آن را به‌منظور تصمیم‌گیری در خصوص اقلام مازاد و مرجوع کردنشان به انبار مرکزی به معاونت درمان مجتمع اعلام کنند.

دکتر اورندی در ادامه افزود: با توجه به صورت‌جلسه آبفا مبنی بر تخمین حجم آب مصرفی موردنیاز این مرکز در شرایط بحران، نسبت به شرایط عادی، تعبیه تنها دو مخزن محدود در مجتمع غیر کافی و به لحاظ هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه نیست.

وی در بحث توسعه بخش‌های بالینی مجتمع گفت: دورنمای کلی ما در توسعه بخش‌ها مبتنی بر نیاز بیمارانمان همراه با تامین فضای فیزیکی و نیروی انسانی لازم است که در جلسات کمیته‌های باز چینش بخش‌ها در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

در ادامه، معاون پشتیبانی مجتمع، حضور مدیران امور عمومی در جلسات کمیته بحران را الزامی دانست و تصریح کرد: موضوع مدیریت بحران حوادث و بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به پیگیری جدی دارد.

دکتر سورکی بر گزارش دهی فوری تمامی حوادث مجتمع به دبیر کمیته بحران تاکید کرد و افزود: نباید از حادثه‌های کوچک غافل شویم. بسیاری از ضعف‌ها و قوت‌های ما با بررسی ریشه‌ای حوادث کوچک قابل‌شناسایی و پیشگیری است. سرعت و نحوه اطلاع‌رسانی در بحث مدیریت بحران بسیار مهم است و می‌تواند ما را از خطرات و عوارض بحران‌ها، ایمن بدارد. حضور فعال روابط عمومی مجتمع در کنار تیم بحران از حساسیت بالایی برخوردار است.

سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی ذخیره کردن وسایل مازاد بر نیاز در بخش‌ها را ناشی از ترویج فرهنگ نادرستی دانست که از گذشته در مجتمع شکل‌گرفته و در این خصوص گفت: با مدیریت انبارهای بخش‌ها و عودت وسایل مازاد آن‌ها به انبار مرکزی می‌توان بخشی از نیاز سایر بخش‌ها را برطرف و مدیریت فضای فیزیکی بخش‌ها را بهبود بخشید.

وی در ادامه اطلاع مدیران امور عمومی از زیرساخت‌های فنی ساختمان‌های مربوطه و ارائه به هنگام گزارش آسیب‌ها به مدیریت دفتر فنی مجتمع را در راستای کمک به کاهش مخاطرات احتمالی مهم و کمک‌کننده خواند.

فریده اسد زاده در این جلسه گزارشی از مراحل پیشرفت مصوبات پیشین و موارد مخاطره‌آمیز در مجتمع ارائه کرد.

مهندس سمیه رباط میلی مسئول بهداشت محیط مجتمع در خصوص استانداردهای تخلیه فاضلاب بیمارستان حضرت مهدی (عج) به اگوی شهری توضیحاتی داد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *