برگزاری همایش به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در شهرستان اسلامشهر

همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با حضور اساتید گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت، مدیران و برنامه ریزان معاونت بهداشت، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع اسلامشهر در محل سال همایش‌های شهرک بهسازی صنایع چوب ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و  درمان اسلامشهر، سازمان بین‌المللی کار (ILO)به‌منظور ارج نهادن به موضوع ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی و بالا بردن توجه جهانی به این موضوع و تقدیر از تلاشگران این حوزه، روز ۲۸ آوریل سال را روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نام‌گذاری کرده و به همین مناسبت هرساله شعاری را انتخاب و طی مراسمی در این روز از تأثیرگذاران و دانشمندان این حوزه تجلیل می‌کند.
به همین مناسبت به همت واحد بهداشت حرفه‌ای این شبکه همایشی تحت عنوان این روز که مصادف با ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ است یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل سال همایش‌های شهرک بهسازی صنایع چوب ایران برگزار شد. این همایش با خیرمقدم دکتر عباس امیراحمدی، معاون این شبکه آغاز شد و ضمن خوش‌آمد گویی مطالبی در خصوص اهمیت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در مشاغل مختلف گفت.
در ادامه دکتر محمدرضا منظم اسماعیل‌پور، مدیر گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تبریک این روز و تقدیر از عزم جدی تلاشگران عرصه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بخش‌های حاکمیت و خصوصی که در پیشبرد اهداف این علم نقش بسزایی ایفا می‌کنند سخنانی پیرامون لزوم ارتباط، هم‌افزایی و نزدیکی افکار میان دانشگاهیان، صنایع در علم کاربردی بهداشت حرفه‌ای به‌منظور حفظ و صیانت از سلامت نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری و تولید بیان کرد.
دکتر علیرضا صدرایی مدیر گروه فنی بهداشت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالان این حوزه به بیان اهداف و چشم‌اندازهای این گروه در سال‌های آتی پرداخت.
مهندس حسن کریمی، رییس گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه نیز در ادامه گزارشی از عملکرد این معاونت در حوزه بازرسی بهداشت حرفه‌ای در شبکه‌های بهداشت تحت پوشش این معاونت در سالی که گذشت ارائه کرد و مهندس عباسعلی چمنی، کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای این شبکه نیز در ادامه به ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده و بازرسی‌های مجموعه تحت مدیریت خودپرداخت و از همکاری صمیمانه بازرسان و کارشناسان شاغل در منطقه که کمک شایانی در ارتقاء ایمنی و بهداشت حرفه‌ای صنایع اسلامشهر داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

در پایان و به رسم هرساله واحد بهداشت حرفه¬ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان به کارفرمایان، مدیران ارشد و کارشناسان صنایع برگزیده که فعالیت چشمگیری در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه ای دانشگاه داشتند لوح تقدیر اهدا و بدینوسیله از ایشان تقدیر شد.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *