• تاریخ انتشار : 1401/08/05 - 10:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 574
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بیمارستان سینا به پایلوت پروژه یکپارچه سازی وب برندینگ دانشگاه علوم پزشکی تهران پیوست

دکتر ترابی، بر ضرورت وجود الگوی هویت بصری در وب سایت های مراکز دانشگاه تاکید کرد

در نشست یکپارچه سازی وب برندینگ دانشگاه در بیمارستان سینا، بر ضرورت وجود الگوی هویت بصری وب سایت های مراکز دانشگاه، به عنوان یکی از ملزومات کسب رتبه دو رقمی در وبومتریکس تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست پایلوت وب برندینگ بیمارستان سینا، با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و هیئت همراه، دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان، دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان، دکتر محمدرضا قینی و دکتر محدثه آزادواری، معاونان آموزشی و پژوهشی، مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس و مینا نجفی، مدیر پرستاری این مرکز، چهارشنبه 4 آبان سال 1401 برگزار شد.  
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ترابی، با بیان ضرورت وجود الگوی بصری واحد در وب سایت های دانشگاه افزود: در رتبه بندی بین المللی، موضوع وبو متریکس و سنجش وب سایت ها مورد توجه قرار دارد که یکی از شاخص های آن هویت بصری است.
 وی با اشاره به اجرای پروژه وب برندینگ در روابط عمومی دانشگاه گفت: در ابتدای این پروژه، رتبه دانشگاه، حدود 500 بود که در حال حاضر به رتبه 470 رسیده و انتظار داریم در اینده نزدیک رتبه های دو رقمی را تجربه کنیم.
وی در توضیح شاخص های وبومتریکس گفت: این نظام رتبه بندی، وب سایت دانشگاه، دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی را به صورت جداگانه می سنجد. در این رتبه بندی مواردی همچون تعداد بازدید مطالب سایت، تکراری نبودن مطالب، میزان ارجاع به سایت توسط سایت های دیگر، مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، همچنین با اشاره به اهمیت شاخص آلتمتریکس گفت: این شاخص میزان اجتماعی شدن اعضای هیئت علمی را می سنجد و مواردی همچون میزان مصاحبه های اعضای هیئت علمی با رسانه ها و بازخورد آنان را بررسی می کند. شاخص آلتمتریکس در حال جایگزینی با شاخص های سایتیشن و  اچ ایندکس است. همه این موارد باعث شده، روابط عمومی دانشگاه در سال گذشته سازمان دهی جدیدی بر وب سایت های تحت پوشش دانشگاه ایجاد کند.
دکتر ترابی با اشاره به برنامه های روابط عمومی دانشگاه در شاخص آلتمتریکس گفت: برنامه ریزی جدید در  تولید محتوا،  توسعه استودیو شفا در دوران کرونا، تولید برنامه های متعدد از جمله تامزتاپ (معرفی برترین های دانشگاه)، تامزتاک (گفتمان سازی اجتماعی)، TUMS Study(مدل مطالعه دانشجویان)، TUMS Best(معرفی بهترین عملکردها) منجر به همراهی همکاران و مردم با برنامه های دانشگاه شده است.
دکتر ترابی در پایان سخنان خود مجموع  این فعالیت ها را با هدف ارتقا وب برندینگ دانشگاه در شاخص های وبومتریکس و آلتمتریکس بیان کرد و گفت: اقدامات فنی این پروژه، در سئو وب سایت دانشگاه در گوگل درحال انجام است.
سپس دکتر طالب پور رئیس بیمارستان سینا نیز با تشکر از دکتر ترابی و هیئت همراه، فکر جمعی را در اتحاد، یکسان سازی و همترازی وب سایت های مراکز  موثر دانست و گفت: این امر  رقابت را در تولید محتوای غنی در مراکز ایجاد خواهد کرد.  امیدواریم استادان و همکاران بیمارستان سینا در این زمینه بتوانند گام های موثری بردارند.
در ادامه، مهندس سارا نعیمی رئیس اداره اطلاع رسانی الکترونیک روابط عمومی دانشگاه نیز پروژه یکپارچه سازی وب برندینگ دانشگاه را معرفی کرد.

  • گروه خبری : بیمارستان سینا,TUMS BRAND
  • کد خبر : 219614
کلمات کلیدی
فاطمه صدراپور
تهیه کننده:

فاطمه صدراپور

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب