نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

تجربیات ارزشمند گذشته برای ساختن نسلی سالم و پویا در کانون توجه برنامه های دانشگاه علوم پزشکی تهران 

دکتر سید رضا رئیس کرمی و دکتر حسین قناعتی، در نشست قرارگاه جوانی جمعیت، تجربه‌ سال‌ها همکاری را گرامی داشتند و بر بهره گیری از تجربیات ارزشمند گذشته برای ساختن نسلی سالم و پویا در برنامه های دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که  18 شهریور 1403 برگزار شد، دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در اولین حضور خود به عنوان سرپرست دانشگاه در ستاد مرکزی با همراهی دکتر حسین قناعتی، رئیس پیشین دانشگاه با یادآوری سال‌ها همکاری مشترک، بر اهمیت توجه به حوزه بهداشت و جوانی جمعیت تاکید کردند.

دکتر رئیس کرمی با اشاره به سابقه حضور خود در مناطق جنوب تهران، گفت: «بین سال‌های 74 تا 76 فرصت خدمت به مردم این مناطق را در قالب آموزش کارورزان و کارآموزان داشتم. تجربیات آن دوران، الهام‌بخش بسیاری از فعالیت‌های بعدی من بوده است. این تجربیات ارزشمند می تواند برای ساختن نسلی سالم و پویا در کانون توجه برنامه های دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گیرد.

دکتر رئیس کرمی در پایان با ذکر خاطرات همرزمان شهید خود در دوران دفاع مقدس بر گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان تأکید کرد

همکاری همه جانبه برای درخشش دانشگاه
دکتر حسین قناعتی رئیس پیشین دانشگاه با تبریک به دکتر رئیس کرمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه گفت: بیش از 40 سال است که ایشان را می شناسم و خدا را شاکرم که برادری مومن، متعهد و با اخلاق مسئولیت دانشگاه را برعهده دارند.
دکتر قناعتی با تاکید براینکه همه موظفیم به دکتر رئیس کرمی در اداره بهتر دانشگاه کمک کنیم افزود: ما همراه شما هستیم و با خصوصیات اخلاقی و توانمندی که از شما می شناسم و کمکی که مجموعه به پیشبرد اهداف کلان دانشگاه خواهد کرد؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران همچون گذشته موجب افتخار کشور خواهد بود.  
رئیس پیشین دانشگاه با بیان اینکه به اذعان کارشناسان، سه سال گذشته، یکی از موفقترین دوره های دانشگاه پس از انقلاب بود افزود: این موفقیت به همت کار تیمی رقم خورد و امیدوارم درخشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در آینده نیز ادامه پیدا کند و چراغ راه آموزش عالی کشور باشد.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران حلالیت طلبید و گفت: در این مدت تلاش کردم کرامت همه همکاران را حفظ کنم و اگر ناخواسته حقی را رعایت نکردم از همه عزیزان حلالیت می طلبم.

دانشگاه علوم پزشکی تهران در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت پیشرو است
در بیست و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت دانشگاه، از موفقیت‌های چشمگیر دانشگاه در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت خبر داد و بر اهمیت این موضوع در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد.  
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بیست و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران که در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، آخرین دستاوردها و چالش‌های حوزه جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت.

تاکید بر تداوم فعالیت های دانشگاه در عرصه جوانی جمعیت  
دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت دانشگاه، ضمن تقدیر از حمایت‌های دکتر قناعتی، رئیس پیشین دانشگاه، در حوزه جوانی جمعیت، ابراز امیدواری کرد با حضور دکتر رئیس کرمی، سرپرست جدید دانشگاه، این مسیر پرشتاب ادامه یابد.
اجرای موفق مصوبات حوزه جوانی جمعیت  
معاون بهداشت دانشگاه، با اشاره به اجرای موفق ۹۳ درصد از ۲۲۵ مصوبه حوزه جوانی جمعیت، این دستاورد را حاصل تلاش‌ همکاران معاونت‌های مختلف دانشگاه با وجود محدودیت‌های مالی دانست  و از همکاری موثر روابط عمومی دانشگاه در اطلاع‌رسانی و ترویج این موضوع قدردانی کرد.

کسب رتبه برتر دانشگاه حاصل همکاری گروهی  
دکتر اولیایی منش با اشاره به کسب رتبه‌ برتر دانشگاه در دو سال متوالی در حوزه جوانی جمعیت، این موفقیت را نشان‌دهنده هماهنگی و تلاش‌ جمعی در کمیته‌های مرتبط با این موضوع دانست.

تاکید بر اهمیت جوانی جمعیت
معاون بهداشت دانشگاه تاکید اخیر مقام معظم رهبری به وزیر محترم بهداشت در موضوع جوانی جمعیت را نشان دهنده مسئولیت خطیر وزارت بهداشت در این حوزه دانست و افزود: با این تاکیدات، به نظر میرسد در دوره جدید مدیریتی، وزارت بهداشت علاوه بر ارائه خدمات سلامت، باید بر فعالیت‌های سایر بخش‌های کشور در حوزه جوانی جمعیت رصد و نظارت داشته باشد.

اقدامات برجسته دانشگاه  
دکتر اولیایی منش تصریح کرد: از جمله  اقداماتی که موجب درخشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه جوانی جمعیت شده می‌توان به راه‌اندازی 22 کلاس آمادگی زایمان و ارائه خدمات رایگان به 350 مادر باردار، ایجاد 140 اتاق مادر و کودک  و کسب رتبه نخست در شاخص کاهش مرگ و میر مادران باردار در استان تهران اشاره کرد.  

آینده‌ای روشن با اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت
دکتر اولیایی منش با ابراز امیدواری به آینده‌ای روشن با اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت، بر ادامه تلاش‌های همه‌جانبه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارتقای شاخص‌های جوانی جمعیت کشور و استان تهران و بخصوص در جمعیت تحت پوشش دانشگاه تاکید کرد.
در پایان از دکتر زهرا موحدنیا دستیار تخصصی پزشکی اجتماعی دانشگاه با ۵ فرزند و  دکتر ناهید یزدی، کارشناس مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده شهرستان ری با ۴ فرزند،  به عنوان مادران شاغل و چند فرزند توسط روسای سابق و فعلی دانشگاه تقدیر شد.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *