همکاری ایران و یونیسف در حوزه سلامت کودکان

حمایت از کودکان بیمار صعب‌العلاج و سرطانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و یونیسف

دکتر رضا شروین بدو، در جلسه با نماینده یونیسف گفت: همکاری‌ها با یونیسف برای حمایت از سلامت کودکان، به خصوص کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌های مقاوم به درمان، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سینا رسانه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست سه شنبه نوزدهم تیرماه 1403 با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، اعضای هئیت علمی و نماینده یونیسف در علوم پزشکی تهران برگزار شد.
 
در جلسه با نماینده یونیسف، درباره وضعیت سلامت کودکان در ایران، موضوعات اصلی شامل تأثیر تحریم‌ها بر تأمین دارو و تجهیزات پزشکی، پیشرفت‌های ایران در زمینه درمان‌های نوین و همکاری‌های آینده با یونیسف برای حمایت از سلامت کودکان، به ویژه کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان بود. 
دکتر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان و فوق تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان درباره این نشست با نماینده یونیسف گفت: تحریم‌ها مشکلاتی در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای کودکان ایجاد کرده است. در این جلسه، گزارشی از وضعیت سلامت کودکان در ایران به نماینده یونیسف داده شد.
در پایان، تصمیم گرفته شده که همکاری‌ها با یونیسف برای حمایت از سلامت کودکان، به خصوص کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌های مقاوم به درمان، افزایش یابد.
دکتر بدو افزود: امیدواریم که با توجه به دانش بومی، توانمندی اساتید ایرانی و همکاری یونیسف، بتوانیم بر مشکلات ناشی از تحریم‌ها در درمان کودکان غلبه کنیم.

 

مریم اذانی
تهیه کننده:

مریم اذانی

فیلم بردار

تصاویر