نشست آموزشی کارشناسان سینا رسانه

دکتر ترابی: با استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی، نوآوری را به اوج برسانیم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست آموزشی با کارشناسان سینا رسانه، نوآوری و خلاقیت را کلید موفقیت در تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی دانست و گفت: با استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی، نوآوری را به اوج برسانیم.

 به  گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست دوشنبه 8 مردادماه 1403 با اشاره به آغاز مطالعه پژوهشی در خصوص سنجش پیشرفت فعالیت های همکاران در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی گفت: با انجام این مطالعه و مقایسه نتایج قبل و بعد از استفاده از هوش مصنوعی، به صورت علمی ثابت می کنیم که این فناوری می‌تواند به طور چشمگیری سرعت، کیفیت و اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی را بهبود بخشد.

هوش مصنوعی، نیروی محرکه نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران
مدیر روابط عمومی دانشگاه  با اشاره به پیشرفت‌ شتابان هوش مصنوعی در سطح جهان، به سطوح مختلف به کارگیری هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: حرکت دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت سطوح بالاتر این فناوری و تمرکز بر سطح خلاقیت و نوآوری است.
وی با بیان اینکه هدف ماهمگام شدن با این تحولات سریع و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت هوش مصنوعی در ارتقای فعالیت‌هاست افزود: مصمم هستیم با بهره گیری از ابزارهای هوشمندی که در دانشگاه های بزرگ دنیا استفاده می شود؛ مهارت ها را در استفاده خلاقانه و ترکیبی از این ابزارها افزایش دهیم و راهکارهای نوینی برای حل چالش‌ها و بهبود فرآیندها پیدا کنیم.

آموزش و ارتقای مهارت‌های کارکنان
دکتر ترابی، با تأکید بر ضرورت آموزش کارکنان، از ایجاد یک ساختار منسجم برای ترویج استفاده از هوش مصنوعی در همه واحدهای دانشگاه خبر داد و گفت: ارتقای مهارت‌های کارکنان در زمینه هوش مصنوعی و استفاده از ابزارهای پیشرفته این فناوری می تواند در تولید محتوای خلاقانه و جذاب موثر باشد.

هدف؛ دستیابی به دانشگاه هوشمند و پویا
وی با اشاره به تاثیر هوش مصنوعی در پیشرفت دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، می‌تواند به پویایی و نوآوری بیشتری دست یابد و تبدیل به یک دانشگاه هوشمند شود و در عرصه رقابت جهانی موفق‌تر عمل کند.
دکتر ترابی در پایان سخنان خود، از همکاران روابط عمومی خواست در زمینه شناسایی و بررسی قابلیت های هوش مصنوعی موثر در تولید محتوای روابط عمومی، تلاش کنند.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر